Όλοι ψάχνουν τον τουρισμό, αλλά αγνοούν την προοπτική της μαρίνας Καλαμάτας
Της Βίκυς Βετουλάκη
Αιχμή του δόρατος – ακούμε συνέχεια- για την περιοχή μας πρέπει να είναι ο τουρισμός, που θα φέρει την οικονομική ανάπτυξη και την ευημερία. Δηλώσεις, συνέδρια και δράσεις για την τουριστική ανάπτυξη και κόντρες γιατί ακόμα η Μεσσηνία δεν έχει αυτό που της αξίζει.
Αναρωτιόμαστε και αναζητούμε ευθύνες γιατί τα κρουαζιερόπλοια δεν προσεγγίζουν τα λιμάνια Καλαμάτας και Πύλου, όμως αγνοούμε – σαν να μην υπάρχει – την προοπτική της μαρίνας Καλαμάτας. Καμία πρόταση επέκτασής της δεν έχει ακουσθεί, ούτε καν σαν σχεδιασμός. Και φυσικά δεν είναι το μόνο έργο που απαιτεί υποδομές υψηλού κόστους, αλλά ίσως από τα μόνα έργα που βάζουν θετικό πρόσημο στην προοπτική τους, πριν καν υλοποιηθούν
Ο Δήμος, καθώς φαίνεται, δεν έχει κανέναν προγραμματισμό για περαιτέρω ανάπτυξη του yachting και επέκταση της μαρίνας Καλαμάτας, ενώ η περιφέρεια Πελοποννήσου κάνει λόγο για ανάγκη μιας σύγχρονης Μαρίνας που θα καλύπτει ακόμη περισσότερο τις ανάγκες.
Ο Δήμος ούτε καν τη… θυμάται
Σε ρεπορτάζ που δημοσιεύθηκε την Κυριακή στο «Θάρρος», παρουσιάσθηκε ότι παρά την οικονομική κρίση και τη φθίνουσα πορεία για όλους τους τομείς, η κίνηση στη μαρίνα Καλαμάτας, παρουσιάζει αύξηση και οι υπεύθυνοι της μαρίνας, αναγκάζονται να δίνουν αρνητικές απαντήσεις σε εταιρίες που ζητούν ομαδική ενοικίαση θέσεων για την καλοκαιρινή περίοδο. Συχνό φαινόμενο για να εξυπηρετηθούν όσο το δυνατόν περισσότερα σκάφη είναι η εκμετάλλευση ακόμα και θέσεων που μένουν για λίγες ημέρες κενές, επειδή τα σκάφη που ελλιμενίζονται φεύγουν για ταξίδι.
Από το Δήμο Καλαμάτας, η μαρίνα έχει ενοικιασθεί ως προς τη χρήση στην εταιρία «Κυριακούλης», με υποχρέωση της να επιλαμβάνεται για κάθε έργο συντήρησης και αναβάθμισης της υφιστάμενων υποδομών. Από εκεί και πέρα, καθώς φαίνεται κανένας νέος σχεδιασμός δεν υπάρχει από το Δήμο Καλαμάτας, αν και η μαρίνα αποδεικνύει πως και προοπτική έχει και ζήτηση από τους λάτρεις του yachting, καθώς την χαρακτηρίζουν ως «οικογενειακή» μαρίνα και την Καλαμάτα θελκτική πόλη για όλες τις ανάγκες τους και όχι χαοτική όπως για παράδειγμα άλλες περιοχές με μαρίνα, όπως ο Πειραιάς.
Η στάση δε, του Δήμου Καλαμάτας, μοιάζει σαν να έχει ξεχάσει πως υπάρχει μαρίνα.
Η Περιφέρεια θέλει σύγχρονη μαρίνα
Σε ότι αφορά την Περιφέρεια Πελοποννήσου, η αρμόδια αντιπεριφερειάρχης Ντίνα Νικολάκου σημείωσε ότι έχει καταρτισθεί ένας ολοκληρωμένος στρατηγικός σχεδιασμός όσον αφορά τα λιμενικά έργα.
«Στόχος μας είναι αναδεικνύοντας τα συγκριτικά μας πλεονεκτήματα να δημιουργήσουμε ένα σύγχρονο δίκτυο-cluster λιμένων, μαρίνων, τουριστικών καταφυγίων, ώστε να υπάρξει η καθολική προσέγγιση και η ολοκληρωμένη διαχείριση του σημαντικού αυτού τουριστικού μας κεφαλαίου. Έτσι θα καταφέρουμε να δημιουργήσουμε μια δεξαμενή προσέλκυσης θαλάσσιου τουρισμού στην Πελοπόννησο. Ιδιαίτερα για τη Μεσσηνία και την Καλαμάτα που αποτελεί την ατμομηχανή της ανάπτυξης θεωρούμε ότι θα πρέπει να υπάρξει μια σύγχρονη Μαρίνα που θα καλύπτει ακόμη περισσότερο τις ανάγκες για ποιοτικές υποδομές. Να δημιουργήσουμε προϋποθέσεις εκσυγχρονισμού ή ακόμη και επέκτασης ώστε να μην χαθούν ευκαιρίες για την Καλαμάτα.
Παρότι η Περιφέρεια Πελοποννήσου δεν έχει αρμοδιότητα και δυνατότητα άμεσης παρέμβασης σε λιμένες-μαρίνες με το υφιστάμενο νομοσχέδιο, είμαστε σε συνεργασία και αναμένουμε προτάσεις της Δημοτικής Αρχής και των εμπλεκόμενων φορέων. Οφείλουμε όλοι να συνεργαστούμε στην κατεύθυνση της συνεχούς βελτίωσης και με γνώμονα το διεθνή ανταγωνισμό, συνυπολογίζοντας πάντα οι προτάσεις αυτές να απηχούν και τις απόψεις των τοπικών κοινωνιών.
Η ένταξη του λιμένα της Καλαμάτας που καταφέραμε στα διευρωπαϊκά λιμάνια μας δείχνει τον δρόμο για συμμετοχή σε διεθνή δίκτυα και διεθνή τουριστικά πακέτα-brand. Είναι σημαντικό να αναφέρουμε ότι για πρώτη φορά τον Ιανουάριο η Περιφέρεια Πελοποννήσου συμμετείχε σε μια από τις μεγαλύτερες εκθέσεις θαλάσσιου τουρισμού BOOT Ντίσελντορφ Γερμανίας όπου στο εξειδικευμένο πληροφοριακό μας υλικό αναδεικνύαμε και τις δυνατότητες του σημαντικού τουριστικού μας κεφαλαίου όπως είναι η Μαρίνα της Καλαμάτας», κατέληξε η κα Νικολάκου.