«Φόβος» του Τσβάιχ: Πρώτη πανελλαδική παρουσίαση στις 27 Νοεμβρίου στην Καλαμάτα

«Φόβος» του Τσβάιχ: Πρώτη πανελλαδική παρουσίαση στις 27 Νοεμβρίου στην Καλαμάτα

Η Καλαμάτα, διεκδικώντας δυναμικά την υποψηφιότητά της για Ευρωπαϊκή Πολιτιστική Πρωτεύουσα 2021, έχει ξεκινήσει μια σειρά σημαντικών δράσεων στο χώρο του πολιτισμού.
Το πρώτο ΔΗΠΕΘΕ που λειτούργησε στην Ελλάδα αναθέτει σε μια καινοτόμο σκηνοθέτιδα, την Έλενα Πέγκα, την κεντρική του παραγωγή. Συγγραφέας και σκηνοθέτις με σημαντική πορεία στο χώρο του πρωτοποριακού θεάτρου, διασκευάζει και σκηνοθετεί τη θαυμάσια νουβέλα του μεγάλου Αυστριακού συγγραφέα Στέφαν Τσβάιχ, Φόβος, με μια ομάδα ταλαντούχων ηθοποιών της νεότερης γενιάς, τους Διαμαντή Καραναστάση, Κατερίνα Μισιχρόνη, Κατερίνα Μαούτσου και Παναγιώτη Σούλη.
Η παράσταση θα κάνει πρεμιέρα στις 27 Νοεμβρίου στην Καλαμάτα και θα ταξιδέψει στην Θεσσαλονίκη για να καταλήξει στην Αθήνα τέλος Ιανουαρίου.
Ο Φόβος, ένα κλασικό κείμενο γραμμένο την ίδια εποχή των σπουδαίων ψυχαναλυτικών κειμένων του Φρόυντ, ανοίγει την πόρτα στο θεατή, σε μια κατάσταση αμείωτης δραματικής έντασης, όπου ο φόβος αλλάζει μορφές, αλλά παραμένει μπροστά του σε όλο το φάσμα των συναισθημάτων που τον συνοδεύουν. Ο έρωτας, ο γάμος, η πίστη, η ζήλεια, η ίντριγκα, η απόρριψη, η αγωνία στροβιλίζονται στη σκηνή ανάμεσα στο γοητευτικό κουαρτέτο των εξαιρετικά χτισμένων χαρακτήρων του Τσβάιχ. Πρόκειται για μια συμπαραγωγή του ΔΗΠΕΘΕ Καλαμάτας και του Γιώργου Λυκιαρδόπουλου.
 
Σημείωμα της σκηνοθέτιδος
Στο έργο «Φόβος» του Τσβάιχ με ενδιαφέρουν τα κλασικά ερωτήματα που θέτει. Μια ιστορία συζυγικής απιστίας οδηγεί την ηρωίδα σε απόγνωση, προκειμένου να μην ομολογήσει το ερωτικό της πάθος για έναν άλλον άντρα.  Γιατί ο σύζυγός της καταφεύγει στον εκφοβισμό ως μέσο υποταγής; Γιατί εκείνη φοβάται την τιμωρία της κοινωνίας; Ποιες κοινωνίες εκθρέφουν το φόβο; Πρόκειται για το φόβο του σώματος; Το έργο γράφτηκε στη Βιέννη του 1913, σε μια κοινωνία που καλλιεργούσε την άρνηση των ενστίκτων. Σήμερα, εκατό χρόνια μετά, είμαστε λιγότερο συντηρητικοί; Τι ρόλο παίζει η κοινωνία στην επιλογή μας να είμαστε ή να μην είμαστε με έναν άνθρωπο και πώς; Τι κάνουμε με τις απαγορευμένες ερωτικές μας επιθυμίες;