“Οι αυτοκινητόδρομοι ολοκληρώθηκαν και παραδόθηκαν το 2017, ενώ θα έπρεπε να έχουν παραδοθεί από το 2011. Αντί αυτού, το 2015 παραλάβαμε σταματημένα εργοτάξια και έργα που δεν είχαν ολοκληρωθεί ούτε οι απαλλοτριώσεις, παραλάβαμε συμβάσεις με διεκδικήσεις άνω του ενός δισεκατομμυρίου ευρώ και παραλάβαμε τον κίνδυνο επιστροφής δισεκατομμυρίων ευρώ, μέσα στην κρίση, αν δεν είχαν ολοκληρωθεί τα έργα εγκαίρως”.
Τα παραπάνω υποστήριξε, μεταξύ άλλων, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σπίρτζης, στο περιοδικό «Πρακτορείο» του Αθηναϊκού και Μακεδονικού Πρακτορείου Ειδήσεων και το δημοσιογράφο κ. Γιώργο Ψύλλια.
Σύμφωνα, με τον κ. Σπίρτζη. η ολοκλήρωση των αυτοκινητόδρομων επέφερε τις εξής μεγάλες αλλαγές: “Η πιο σημαντική αλλαγή είναι η ελαχιστοποίηση των ατυχημάτων στις εθνικές οδούς.
Η δεύτερη μεγάλη αλλαγή είναι η καθημερινότητα της μετακίνησης από οποιαδήποτε περιοχή της χώρας προς την Αθήνα, τη Θεσσαλονίκη, την Πάτρα και τα μεγάλα αστικά κέντρα. Κανένας πολίτης δε σκέφτεται πλέον ούτε το χρόνο και την ταλαιπωρία, ούτε τους κινδύνους που διέτρεχε. Οι χρήστες των αυτοκινητόδρομων που για δεκαετίες ταλαιπωρούνταν και κινδύνευαν στους εθνικούς δρόμους είναι οι καλύτεροι κριτές.
Οι μεταφορές των προϊόντων, ο τουρισμός, οποιαδήποτε δραστηριότητα είναι πλέον διαφορετική. Η Δυτική Ελλάδα, η Ήπειρος και η Πελοπόννησος βγήκαν από την απομόνωση, η Θεσσαλία ανάσανε.
Οι αυτοκινητόδρομοι ολοκληρώθηκαν και παραδόθηκαν το 2017, ενώ θα έπρεπε να έχουν παραδοθεί από το 2011. Αντί αυτού, το 2015 παραλάβαμε σταματημένα εργοτάξια και έργα που δεν είχαν ολοκληρωθεί ούτε οι απαλλοτριώσεις, παραλάβαμε συμβάσεις με διεκδικήσεις άνω του ενός δισεκατομμυρίου ευρώ και παραλάβαμε τον κίνδυνο επιστροφής δισεκατομμυρίων ευρώ, μέσα στην κρίση, αν δεν είχαν ολοκληρωθεί τα έργα εγκαίρως. Τα έργα ολοκληρώθηκαν με πολύ μεγάλη προσπάθεια και με εκατοντάδες εκατομμύρια λιγότερα. Για εμάς, όμως, οι αυτοκινητόδρομοι θα ολοκληρωθούν, όταν εγκατασταθεί και λειτουργήσει το αναλογικό ηλεκτρονικό σύστημα διοδίων”.
Για το δρόμο Πατρών-Πύργου και το τμήμα Πύργου – Τσακώνας, τόνισε: “Το τμήμα Πάτρα – Πύργος θα είχε ξεκινήσει, για να μην πω ολοκληρωθεί, αν δεν είχε βγει εκτός των υπαρχουσών συμβάσεων παραχώρησης και, μάλιστα, με τον τρόπο που προβλέφθηκε να βγει. Τα όργανα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής ζήτησαν τεκμηρίωση για τη βιωσιμότητα του δρόμου, με τους όρους και τις διαδικασίες του 2017 και όχι με αυτές του 2006, που είχε αρχικά εγκριθεί. Το παράδοξο είναι ότι αυτοί που έβγαλαν το τμήμα έξω από τη σύμβαση, σήμερα μας ασκούν κριτική. Δυστυχώς, γραφειοκρατία υπάρχει και στις Βρυξέλλες και δημιουργεί κι αυτή μεγάλες καθυστερήσεις.
Σε κάθε περίπτωση, έχουν ολοκληρωθεί όλες οι διαδικασίες και η τεκμηρίωση και σύντομα, τις επόμενες ημέρες, μετά την έγκριση των ευρωπαϊκών οργάνων, θα προχωρήσουμε στη συμβασιοποίηση και την υλοποίησή του”.