Δύο χρόνια μετά την έκδοση της συλλογής διηγημάτων του με τίτλο «Κάτω από τη φωτιά η μουσική» (Εκδόσεις Γαβριηλίδης, 2013), η οποία απέσπασε εξαιρετικές κριτικές, ο Μεσσήνιος συγγραφέας, Νίκος Α. Καραγεώργος, επανέρχεται στα λογοτεχνικά δρώμενα με την κυκλοφορία του νέου του βιβλίου, «Η φαιδρή κηδεία του Οδυσσέα Λουντάντε», επίσης από τις Εκδόσεις Γαβριηλίδης.
Κυρίαρχο στοιχείο του έργου, αυτό που διέπει τη νουβέλα από την αρχή μέχρι το τέλος, είναι ο περιστασιακός διεμβολισμός ενός τραγικού γεγονότος, όπως ο θάνατος, από κωμικά περιστατικά ή διαλόγους.
Ο Νίκος Α. Καραγεώργος χτίζει εναργώς τους χαρακτήρες του για να πετύχει το σκοπό του. Τους μεταχειρίζεται επιδέξια, ισόχρονα κι επαρκώς (για την έκταση μιας νουβέλας). Προσπαθεί, επιτυχώς, να συμβιβάσει τη θλίψη με το γκροτέσκο, τις αντικρουόμενες συναισθηματικές αντιδράσεις που οφείλονται στη διαφορετικότητα των ανθρώπων και στη σύνθεση των εμπειριών τους.
Για να συνδυάσει το φαιδρό με το τραγικό, χωρίς ούτε το ένα ούτε το άλλο να προσδίδουν την οριστική τους χροιά στο έργο, χρησιμοποιεί το τέχνασμα του φιλόσοφου σκελετού, ο οποίος λειτουργεί ως συνδετικός κρίκος για την ενοποίηση αστείου και σοβαρού αφενός, ως λυτρωτική διαφυγή προς το φανταστικό αφετέρου.
Οι ζωντανοί διάλογοι υποβοηθούν τα κωμικά μέρη του έργου. Ο αφηγηματικός λόγος θεμελιώνει στοχασμούς γύρω από τον αναπόφευκτο θάνατο, τη σχετικότητα του χρόνου, τον πόθο της αθανασίας, την κατανόηση μιας πραγματικότητας ελάχιστα χειροπιαστής.
Ο Νίκος Α. Καραγεώργος γεννήθηκε στην Αθήνα το 1978 και κατάγεται από τους Αγίους Θεοδώρους Μεσσηνίας, όπου γεννήθηκε η μητέρα του. Στην απομόνωση του χωριού γράφει και διορθώνει μεγάλο μέρος από τα έργα του. Στο τελευταίο του βιβλίο, μάλιστα, η ιστορία εξελίσσεται σ’ ένα «απόμερο, ελαιόφυτο χωριό, με μερικές δεκάδες μόνιμους κατοίκους, ελάχιστες και απομακρυσμένες οικίες, ένα χωριό κατάφορτο από την πελοποννησιακή ομορφιά».
Άλλωστε, όπως ο ίδιος έχει δηλώσει, δε θα μπορούσε να φανταστεί ιδανικότερο μέρος ως σκηνικό για τη νουβέλα του, καθώς η αγάπη του γι’ αυτό, αλλά και για την ευρύτερη Μεσσηνία, τον επηρεάζει και τον εμπνέει. Μάλιστα, συμμετέχει ενεργά σε πολιτιστικές εκδηλώσεις, όπως η «Βραδιά ωραίων λόγων και ήχων μουσικών» που διοργανώνεται με επιτυχία στο Διαβολίτσι, στο θέατρο «Σταθία Κωνσταντακοπούλου».
Έχει σπουδάσει Οργάνωση και Διοίκηση Επιχειρήσεων στο Πανεπιστήμιο Πειραιά με ειδίκευση στους τομείς Μάρκετινγκ και Μάνατζμεντ.
Με τον Γιάννη Καραγεώργο έχουν δημιουργήσει και διαχειρίζονται το λογοτεχνικό ιστολόγιο «Βιβλιοβασίες» (vivliovasies.wordpress.com).
Να σημειωθεί πως το εξώφυλλο του βιβλίου «Η φαιδρή κηδεία του Οδυσσέα Λουντάντε» κοσμείται από ένα θαυμάσιο έργο του εικαστικού καλλιτέχνη και καθηγητή της Ανωτάτης Σχολής Καλών Τεχνών, Άγγελου Αντωνόπουλου.
Υπόθεση
Από το οπισθόφυλλο του βιβλίου «Η φαιδρή κηδεία του Οδυσσέα Λουντάντε»: «Ο αφηγητής ξεκινάει από την Αθήνα για να παρευρεθεί στην κηδεία του αγαπημένου του φίλου, Οδυσσέα Λουντάντε, σ’ ένα μικρό χωριό του Νομού Μεσσηνίας. Φθάνοντας, όμως, στην εγκαταλελειμμένη εκκλησία του χωριού, θα γίνει μάρτυρας μιας σειράς απροσδόκητων περιστατικών, όπου το τραγικό εναλλάσσεται διαρκώς με το γκροτέσκο. Από την πρώτη στιγμή αντιλαμβάνεται ότι δεν πρόκειται για μια συνηθισμένη κηδεία. Τα σουρεαλιστικά στοιχεία περιπλέκονται με τα πραγματικά και ανάμεσα στις ανθρώπινες φιγούρες περιφέρεται ένας σκελετός με ροπή προς τη φιλοσοφία.
Η φαιδρή κηδεία του Οδυσσέα Λουντάντε είναι μια ιστορία για τη λεπτή διαχωριστική γραμμή ανάμεσα στο πένθιμο και στο γελοίο. Η σοβαρή χροιά δίνει τη θέση της στην αστεία, έτσι ώστε, μέσα από την ασταμάτητη αλληλοδιαδοχή, καμιά από τις δύο να μη διεκδικεί την πρωτοκαθεδρία. Το δραματικό αποδομείται από το κωμικό και αντιστρόφως, διαμορφώνοντας με αυτό τον τρόπο την αντιφατική κρούστα που αιωρείται πάνω από τα πρόσωπα, αυτή την αχνή κρούστα από “μικρά διαμαντάκια συγκροτημένης λογικής και αβυσσαλέου παράλογου”».