Στο 60% η επιτυχία των Μεσσήνιων μαθητών στις φετινές Πανελλαδικές Εξετάσεις

Στο 60% η επιτυχία των Μεσσήνιων μαθητών στις φετινές Πανελλαδικές Εξετάσεις

Στους 959 φτάνουν οι μαθητές που εισέρχονται στα ΑΕΙ και τα ΤΕΙ της χώρας και προέρχονται από σχολεία της Μεσσηνίας. Σημειώνεται ότι στις Πανελλαδικές Εξετάσεις συμμετείχαν 1.317 μαθητές από σχολεία του νομού. Σύμφωνα με τα σχετικά στοιχεία, 596 εισακτέοι προέρχονται από σχολεία της Καλαμάτας (ΓΕΛ, ΕΠΑΛ, Εσπερινό, Μπουγά) και 363 από σχολεία της περιφέρειας (ΓΕΛ και ΕΠΑΛ). Συνολικά στο νομό το ποσοστό επιτυχίας έφτασε περίπου το 60%, με τη μερίδα του λέοντος να πηγαίνει στην Καλαμάτα, παρατήρηση που μεταφράζεται σε 55% περίπου από το σύνολο των επιτυχόντων.
Σύμφωνα με τις πρώτες ενδείξεις, το ποσοστό επιτυχίας δε διαφέρει σημαντικά απ’ ό,τι ίσχυε τις προηγούμενες χρονιές, ακόμα και στον αριθμό των επιτυχόντων κατά σχολικό συγκρότημα. Και φέτος, τα 1ο και 4ο Λύκεια Καλαμάτας μαζί, με αυτό της Κυπαρισσίας, κυριάρχησαν στα αποτελέσματα.
Στις σχολές Καλαμάτας του ΤΕΙ Πελοποννήσου θα εισαχθούν 913 φοιτητές, ενώ σε αυτές του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου θα φοιτήσουν 340 φοιτητές. Συνολικά, δηλαδή, στην Καλαμάτα θα εγγραφούν 1.253 νέοι φοιτητές.
 
Πέρα από την επιτυχία και την αποτυχία
Η επιτυχία έχει πάντα μια μοναδική “γλυκιά” γεύση. Αλλά εκείνο που δε θα πρέπει να ξεχνάμε είναι ότι οι Πανελλαδικές Εξετάσεις απαιτούν εντατική προετοιμασία στα μαθήματα τα οποία έχει επιλέξει κανείς να δώσει, άρα χρειάζεται προετοιμασία στο φροντιστήριο ή σε ιδιαίτερα μαθήματα για να αντεπεξέλθει στον όγκο της δύσκολης ύλης της Γ’ Λυκείου.
Δεν έχουν, όμως, όλοι οι μαθητές την οικονομική δυνατότητα να πάνε σε κάποιο φροντιστήριο ή να έχουν κάποια βοήθεια από ιδιαίτερα μαθήματα, με αποτέλεσμα πολλές φορές να μην καταφέρνουν να πετύχουν τις επιδόσεις που επιθυμούν, λόγω της μειωμένης σε σύγκριση με τους άλλους πρόσβασής τους στην παραπαιδεία.
Για να το πούμε απλά: όσο περισσότερα χρήματα έχει μια οικογένεια, τόσο περισσότερες δυνατότητες έχει να προσφέρει την «καλή» προετοιμασία στο μαθητή και, άρα, αυτός να έχει τα εφόδια που το σύστημα απαιτεί για να περάσει στο πανεπιστήμιο.
Τέλος, εκείνο που θα πρέπει να έχουμε όλοι κατά νου είναι ότι αυτό που διδάσκει το σχολείο, αλλά και ο τρόπος που το κάνει, αποτελούν μόνο μία εκδοχή του κόσμου…

Του Αντώνη Πετρόγιαννη