Χιλιάδες επισκέπτες, με αφορμή διάφορες εκδηλώσεις, θα γνωρίσουν την περιοχή μας
Η φετινή επίσημη τουριστική περίοδος για την Καλαμάτα δεν ήταν κάτι το εξαιρετικό, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία. Αυτό, όμως, που δεν… άνθισε το καλοκαίρι, συμβαίνει τώρα, τον Οκτώβριο, μεσούντος του Φθινοπώρου. Κι αυτό όχι τόσο γιατί αποφάσισαν να μάθουν τα μυστικά της πόλης μας ξένοι επισκέπτες, αλλά, επειδή κυριαρχεί ένας παράγοντας που όλο τον επικαλούμαστε αλλά μέχρι σήμερα δεν επενδύσαμε σ’ αυτόν. Ο…καλοκαιρινός, λοιπόν, Οκτώβριος στην Καλαμάτα, βρίσκει τα ξενοδοχεία της γεμάτα λόγω του συνεδριακού τουρισμού.
Σκεφθείτε: 1ο Διεθνές Συνέδριο Ανάπτυξης και Οικονομίας, με περίπου 150 και πλέον επισκέπτες. Στην Καλαμάτα θα πραγματοποιηθεί, επίσης, το 35ο Πανελλήνιο Συνέδριο Γαστρεντερολογίας από 8 έως 11 Οκτωβρίου. Εκατοντάδες επιστήμονες από την Ελλάδα και το εξωτερικό θα συναντηθούν για να σχολιάσουν τις σύγχρονες γνώσεις και απόψεις, να εκπαιδευθούν και να παρουσιάσουν το ερευνητικό και κλινικό τους έργο σε όλους τους τομείς της Γαστρεντερολογίας. Υπολογίζεται ότι περίπου 1.000 άτομα θα μείνουν στην πόλη ένα ικανοποιητικό διάστημα, γεγονός, φυσικά, που θα σημάνει και μια οικονομική ανάσα για τους επαγγελματίες της.
Επίσης, στην Καλαμάτα θα πραγματοποιηθεί και το 1ο Διεθνές Φεστιβάλ και Διαγωνισμού Χορωδιών, τον οποίο διοργανώνουν ο Δήμος Καλαμάτας και η Interkultur, από τις 14 έως τις 18 Οκτωβρίου. Με τα μέχρι στιγμής δεδομένα αναμένονται περί τους 1.500 χορωδούς, μέλη 40 και πλέον χορωδιών από 14 χώρες, ενώ θα έλθει και σημαντικός αριθμός συνοδών. Σύμφωνα με πληροφορίες και μόνο η τρίτη διοργάνωση ήταν η αιτία να κλειστούν δωμάτια μέχρι και την περιοχή της Μπούκας! Βέβαια, το τελευταίο στοιχείο αναδεικνύει και το τεράστιο θέμα της έλλειψης ικανού αριθμού κλινών στην πόλη μας, αν θέλει να αποτελέσει κέντρο του συνεδριακού τουρισμού. Παράλληλα, όλα τα παραπάνω στοιχεία καταδεικνύουν τη σημασία του συγκεκριμένου θεματικού τουρισμού.
Ας σκεφτούμε τι θα μπορούσε να συμβεί αν προς την κατεύθυνση της ενίσχυσης του κλάδου στην Καλαμάτα και στη Μεσσηνία προχωρούσαμε στην εκπόνηση μια ειδικής μελέτης και στη σύσταση μίας εξειδικευμένης ομάδας, κατά τα διεθνή πρότυπα, η οποία θα αναλάβει τη μελέτη του κλάδου και την προβολή και προώθηση της περιοχής ως συνεδριακού προορισμού.
Στο ερώτημα πώς μπορεί να αναδειχθεί η Μεσσηνία ως συνεδριακός τουριστικός προορισμός, θα σημειώναμε ότι μέσα στις προτεραιότητες θα πρέπει να είναι: Η στόχευση στους τρείς κύριους τομείς (υγείας, τεχνολογίας και επιστήμης). Έμφαση στις εκδηλώσεις μικρής και μεσαίας κλίμακας, ήτοι εκδηλώσεις έως 1.000 συμμετέχοντες, που αντιπροσωπεύουν ποσοστό έως 85% της αγοράς και αξιοποίηση ετήσιων εκδηλώσεων. Σχεδιασμός εμπειριών που λειτουργούν συμπληρωματικά και ενισχύουν το προϊόν (εμπειρίες αναψυχής για την οικογένεια, διασκέδαση, κοντινές εκδρομές, ανάδειξη τοπικής γαστρονομίας και διατροφής, το κλίμα, οι μικρές αποστάσεις, το τεράστιο πολιτιστικό ενδιαφέρον).
Από την άλλη πλευρά θα πρέπει να υπάρξει και μια συνέργεια με το κράτος, το οποίο μέχρι σήμερα δεν έχει κάνει βήματα στήριξης του προϊόντος, όπως θα έπρεπε, ούτε έχει καταλάβει τη δύναμη και την αξία του. Επιπρόσθετα, θεωρούμε ότι η προβολή της Μεσσηνίας αλλά και της Καλαμάτας στο εξωτερικό είναι ελλιπής. Δεν κάνουμε ούτε καν τα ίδια σε σχέση με ανταγωνιστικές πόλεις και κράτη. Όλοι μπορούμε να δούμε τα δικά μας περίπτερα και τις διάφορες εκδηλώσεις που διοργανώνονται μέσα στις μεγάλες εκθέσεις και να συγκρίνουμε.
Ο συνεδριακός τουρισμός χρήζει ιδιαίτερης προσοχής από πλευράς όλων μας. Προκειμένου η Μεσσηνία να καταστεί ελκυστική για τους διοργανωτές και να ανέλθει στο διεθνές ανταγωνιστικό σκηνικό της αγοράς συνεδρίων και εκδηλώσεων, απαιτείται στοχευμένη πολιτική προς αυτή την κατεύθυνση. Όταν επιτευχθούν οι προϋποθέσεις μέσα από κοινές δράσεις κράτους, τοπικών φορέων και επαγγελματιών, τότε και μόνο θα υπάρξουν ουσιαστικές ελπίδες ανάπτυξης του συνεδριακού τουρισμού στην περιοχή μας.
Του Αντώνη Πετρόγιαννη