«Ματαιοπονούν οι Κασσάνδρες…»
Την ώρα που ακόμα κρέμονταν στα… μανταλάκια οι αθηναϊκές εφημερίδες, “διαλαλώντας”… καταστροφές και συμφορές, ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομίας και Ανάπτυξης, Αλέξης Χαρίτσης, σε συνέντευξη Τύπου στα γραφεία του ΣΥΡΙΖΑ, παρουσίαζε τον οδικό χάρτη της κυβέρνησης για τη Μεσσηνία και τη χώρα.
Έχοντας δίπλα του το συντονιστή της Νομαρχιακής Επιτροπής του ΣΥΡΙΖΑ, Τάσο Πολυχρονόπουλο και τους βουλευτές Γιώτα Κοζομπόλη και Πέτρο Κωνσταντινέα, σημείωσε ότι «προφανώς η κατάσταση δεν είναι ρόδινη, αλλά η… καταστροφολογία των ενημερωτικών Μέσων και κομμάτων παράγει μόνο αδιέξοδα και αναλήθειες».
Κατά τη διάρκεια της ομιλίας του, αλλά και κατόπιν των ερωτήσεων που δέχτηκε μετά το πέρας της, αναφέρθηκε σε σειρά θεμάτων που απασχολούν έντονα τη Μεσσηνία.
Η… μεγάλη εικόνα
Ο Αλέξης Χαρίτσης υποστήριξε ότι η συμφωνία με τους δανειστές για την ολοκλήρωση της δεύτερης αξιολόγησης του προγράμματος δημοσιονομικής προσαρμογής της χώρας «ξεκαθαρίζει το τοπίο με θετικό τρόπο». Πρόσθεσε, όμως, ότι «το βασικό ζητούμενο για την επόμενη ημέρα είναι το πόσο αυτή η δημοσιονομική και μακροοικονομική σταθερότητα θα περάσει στην πραγματική οικονομία. Γιατί, βεβαίως, δεν παραγνωρίζουμε ποτέ ότι τα πράγματα για την πλειονότητα των συμπολιτών μας, για την πλειοψηφία της ελληνικής κοινωνίας, παραμένουν πολύ δύσκολα. Άρα, πρέπει να δούμε πώς σχεδιάζουμε την επόμενη ημέρα, έτσι ώστε αυτή η ονομαστική μεγέθυνση να μετατραπεί σε πραγματική ανάπτυξη προς όφελος της κοινωνικής πλειοψηφίας».
Για να μπει και η πραγματική οικονομία σε φάση ανάπτυξης, συνέχισε ο Αλέξης Χαρίτσης, η κυβέρνηση έχει ξεκινήσει τα περιφερειακά αναπτυξιακά συνέδρια και έχει ανοίξει το «διάλογο με τις τοπικές κοινωνίες, γιατί, σύμφωνα με τη δική μας αντίληψη, δεν μπορεί να υπάρξει σοβαρός, ολοκληρωμένος αναπτυξιακός σχεδιασμός ερήμην της κοινωνίας, η οποία θα κληθεί και να τον υλοποιήσει».
Καλαμάτα- Μεσσήνη- Ριζόμυλος
Για τα μεγάλα οδικά έργα του νομού, υποστήριξε ότι η μελέτη του «Μορέα» για το δρόμο Καλαμάτας-Μεσσήνης-Ριζόμυλου έχει κατατεθεί στο υπουργείο και ετοιμάζονται οι περιβαλλοντικοί όροι. Κάνοντας μια προβολή στο μέλλον, σχολίασε ότι πλήρως ώριμη θα είναι το φθινόπωρο και ότι το έργο μπορεί να χρηματοδοτηθεί από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων.
Καλό Νερό- Τσακώνα
Παρόμοια είναι η εικόνα και για το άλλο οδικό έργο Καλό- Νερό – Τσακώνα. Ο κ. Χαρίτσης υπενθύμισε ότι αρχικώς αυτό είχε ενταχθεί στο σχεδιασμό του συνολικού άξονα του έργου Πάτρα-Πύργος και στη συνέχεια απεντάχθηκε. Πρόσθεσε ότι για να περάσει στη φάση της υλοποίησης, έπρεπε να γίνουν τροποποιήσεις στις μελέτες. “Η δουλειά αυτή από το υπουργείο γνωρίζω ότι έχει προχωρήσει και επίσης, όπως με ενημέρωσαν, το φθινόπωρο μελετητικά κι εκεί θα είμαστε έτοιμοι”, σχολίασε.
Αεροδρόμιο Καλαμάτας
Για το αεροδρόμιο της Καλαμάτας είπε ότι το γεγονός πως πρόκειται για ένα από τα πιο αναπτυσσόμενα περιφερειακά αεροδρόμια σε όλη την Ευρώπη έχει προκαλέσει το ενδιαφέρον της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων. Για το λόγο αυτό σχεδιάζεται σειρά παρεμβάσεων για την αναβάθμισή του.
ΓΟΕΒ-Δίκτυα Φιλιατρινού Φράγματος
«Οι αγροτικές υποδομές είχαν αφεθεί στην τύχη τους, έργα χρονίζουν εδώ και δεκαετίες. Η αύξηση του εθνικού σκέλους του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων μάς δίνει τη δυνατότητα να χρηματοδοτήσουμε μέρος αυτών των έργων.
Το ζήτημα με το ΓΟΕΒ είναι ένα έργο που εξετάζουμε. Από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων θα προχωρήσουμε στη χρηματοδότησή του, ενώ για τα δίκτυα του Φιλιατρινού Φράγματος, απ’ όσο γνωρίζω, αυτό το έργο θα χρηματοδοτηθεί από το πρόγραμμα του ΕΣΠΑ, που διαχειρίζεται το υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης».
Διαχείριση απορριμμάτων
Τέλος, για το μείζον έργο της διαχείρισης απορριμμάτων, ο κ. Χαρίτσης υποστήριξε ότι «η κυβέρνηση έχει προχωρήσει σε όλες τις απαιτούμενες ενέργειες και περιμένει, πλέον, το Φορέα Διαχείρισης Στερεών Αποβλήτων να προχωρήσει, επιτέλους, στην έκδοση μιας απόφασης.
Η κυβέρνηση έχει προσπαθήσει επανειλημμένως, σε αλλεπάλληλες συσκέψεις, με όλους τους εμπλεκόμενους και από την πρωτοβάθμια και από τη δευτεροβάθμια αυτοδιοίκηση, στο Μέγαρο Μαξίμου, να βρεθεί μια λύση κοινά αποδεκτή.
Εφόσον αυτό δε συμβεί στο αμέσως προσεχές διάστημα, νομίζω ότι πρέπει να προχωρήσουμε σε μια λύση που θα ξεκαθαρίζει το τοπίο και θα λύνει αυτό το πρόβλημα, γιατί δεν μπορεί η Πελοπόννησος να παραμένει άλλο σε αυτή την κατάσταση».
Του Αντώνη Πετρόγιαννη