Ι. Λαμπρόπουλος: Από τους κ.κ. Τσίπρα και Καμμένο δεν περιμένουμε τίποτα για το νομό, παρά μόνο ψέματα

Ι. Λαμπρόπουλος: Από τους κ.κ. Τσίπρα και Καμμένο δεν περιμένουμε τίποτα για το νομό, παρά μόνο ψέματα

Η ώρα του λαού έρχεται και η τιμωρία θα είναι σκληρή
 
Συμπληρώθηκαν δυόμισι χρόνια που στην κυβέρνηση της χώρας βρίσκονται οι κ.κ. Τσίπρας και Καμμένος, κατά τα οποία δεν προχώρησε το παραμικρό σε ό,τι αφορά τις υποδομές στο νομό μας.
Δυόμισι χρόνια και δεν τελείωσε ούτε μια μελέτη, δε δημοπρατήθηκε ούτε ένα μέτρο δρόμου σε όλη τη Μεσσηνία.
Συγκεκριμένα:
1. Για το δρόμο από την Καλαμάτα – Ριζόμυλο μέχρι την Πύλο και τη Μεθώνη, δεν παρουσιάζεται καμία σοβαρή και πειστική πρόταση για την εκτέλεσή του.
Όπως είναι γνωστό, από το 2007, έπειτα από δική μου πρωτοβουλία, μαζί με τον πρώην υπουργό ΠΕΧΩΔΕ, Γιώργο Σουφλιά, ξεκινήσαμε τις διαδικασίες για την εκπόνηση των μελετών.
Δυόμισι χρόνια τώρα, εάν υπήρχε πολιτική βούληση, θα είχαν περατωθεί οι υπολειπόμενες μελέτες, που ήταν θέμα λίγων μηνών, και θα μπορούσαν να έχουν δημοπρατηθεί τα τμήματα από την Καλαμάτα μέχρι το Ριζόμυλο και από το Ριζόμυλο μέχρι το Σουληνάρι, που έχουν πλήρη μελετητική ωριμότητα, καθώς και το τμήμα από Πύλο μέχρι Μεθώνη.
Εάν ήθελαν, τώρα θα είχαν τελειώσει και τη μελέτη από το Σουληνάρι μέχρι την Πύλο.
Όταν υπάρχει βούληση, υπάρχουν και λύσεις. Εάν και τώρα δε γίνει κάτι, τότε ο σημαντικότερος Οδικός Άξονας του νομού θα μείνει για πολλά χρόνια στην κατάσταση που βρίσκεται σήμερα.
2.        Για το δρόμο από την Τσακώνα μέχρι το Καλό Νερό, που είναι επίσης πολύ σημαντικό έργο για τη Μεσσηνία και όλη τη Δυτική Ελλάδα, το 2014 υπήρχαν μελέτες Οδοποιίας και εγκεκριμένοι  – επικαιροποιημένοι περιβαλλοντικοί όροι, ενώ υπολείπονταν οι υποστηρικτικές μελέτες (γέφυρες, σήμανση, υδραυλικά), που θα μπορούσαν να έχουν τελειώσει.
Υπενθυμίζεται, επίσης, ότι η κατασκευή του Τμήματος Τσακώνα-Καλό Νερό είχε διασφαλισθεί με το Νόμο 4219/2013, «Κύρωση των Συμφωνιών Τροποποίησης των μεγάλων οδικών έργων και ρύθμιση συναφών θεμάτων», ύστερα από σκληρό προσωπικό αγώνα, σε συνεργασία με τους βουλευτές του Νομού Ηλείας.
Το Τσακώνα-Καλό Νερό θα είχε ξεκινήσει τώρα, καθώς είχε υποβληθεί Τεχνικό Δελτίο του έργου στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή και περιλαμβανόταν στον κατάλογο μεγάλων έργων, που θα εντάσσονταν στο Τομεακό Πρόγραμμα του υπουργείου, στο πλαίσιο του νέου ΕΣΠΑ, όπως και το Τμήμα Πάτρα-Πύργος.
Τα δύο έργα Τσακώνα- Καλό Νερό και Καλαμάτα-Μεθώνη θα μπορούσαν να κατασκευασθούν με Σύμβαση Παραχώρησης, όπως έγινε για όλα τα μεγάλα έργα που κατασκευάσθηκαν στη χώρα μας.
3.  Για το Τμήμα Καλό Νερό-Πύργος, με πρόφαση την καταστρεπτική προσφυγή κάποιου Συλλόγου από τη Ζαχάρω στο Συμβούλιο Επικρατείας, εγκατέλειψαν τα πάντα και δε μιλάνε πλέον ούτε για απλές παρεμβάσεις.
4.        Για το Τμήμα Πύργος-Πάτρα υπενθυμίζεται ότι ήταν προγραμματισμένο να δημοπρατηθεί στο τέλος Μαρτίου 2015.
Η κυβέρνηση των κ.κ. Τσίπρα και Καμμένου ακύρωσε τη δημοπρασία και αποφάσισε να «σπάσει» το Πύργος –Πάτρα σε οκτώ τμήματα και οκτώ δημοπρατήσεις, προκειμένου να μπορεί να συμμετάσχει στους διαγωνισμούς ο γνωστός φίλος τους εργολάβος.
Το αποτέλεσμα είναι ότι, παρόλο που έχουν περάσει δυόμισι χρόνια από τότε, έχουν γίνει μόνο οι έξι δημοπρατήσεις-από τις οποίες τις πέντε κέρδισε ο παραπάνω εργολάβος-, αλλά δεν έχουν υπογραφεί ακόμα οι συμβάσεις.
Κανείς δε γνωρίζει πότε θα ολοκληρωθούν οι δημοπρατήσεις, πότε θα υπογραφούν οι συμβάσεις, πότε και αν θα εγκριθούν από το Ελεγκτικό Συνέδριο και πότε θα αρχίσει-αν αρχίσει- να εκτελείται το έργο.
Σημειώνεται ότι, εάν είχε γίνει η δημοπράτηση τον Μάρτιο 2015, το έργο σήμερα θα τελείωνε και, όπως εκτιμούν οι ειδικοί, με λιγότερα χρήματα.
Με ανακοίνωσή μου τότε (8-4-2015) είχα επισημάνει το τι επρόκειτο να ακολουθήσει, αλλά κανείς δε στήριξε…
Η ολοκλήρωση του Δυτικού Άξονα, όπως είχε προγραμματισθεί επί υπουργίας Γ. Σουφλιά, θα έδινε ανάπτυξη σε όλη τη Δυτική Ελλάδα, θα έφερνε πολύ κοντά την Καλαμάτα με τα Γιάννενα και θα άνοιγε καινούργιες προοπτικές στη σύνδεση Ευρώπης-Πάτρας-Καλαμάτας-Κρήτης.
Η Μεσσηνία ευτύχησε να αποκτήσει με πολλούς αγώνες το δρόμο Τρίπολης-Καλαμάτας, που μας έφερε εκρηκτική ανάπτυξη-κυρίως στον Τουριστικό Τομέα.
Χρειαζόμαστε, όμως, την κατασκευή και βελτίωση των δρόμων Καλαμάτας-Πύλου-Μεθώνης, Τσακώνας-Καλού Νερού, Ριζόμυλου-Κορώνης, Φιλιατρών-Γαργαλιάνων και του δρόμου της Μάνης.
Για την επιτυχία αυτών των στόχων πρέπει όλοι να στρατευθούμε.
Σε ό,τι με αφορά, θα συνεχίσω να αγωνίζομαι και να είμαι παρών παντού και πάντοτε για όλα τα έργα-μικρά και μεγάλα-όπως και μέχρι τώρα έχω πράξει.
Από τους κ.κ. Τσίπρα και Καμμένο δεν περιμένουμε πλέον τίποτα για το νομό, παρά μόνο ψέματα.
Αφήνουν το χρόνο να περνάει με συζητήσεις, θεωρίες και φρούδες ελπίδες.
Η ώρα του λαού έρχεται και η τιμωρία θα είναι σκληρή.
 
Του Ιωάννη Δ. Λαμπρόπουλου