Ολοκληρώνεται η παγκόσμια διαδικτυακή καμπάνια για το πατρικό της Μαρίας Κάλλας

Ολοκληρώνεται  η παγκόσμια διαδικτυακή καμπάνια για το πατρικό της Μαρίας Κάλλας

Λήγει αύριο ο διαγωνισμός που έχει προκηρύξει ο Δήμος Οιχαλίας για την υλοποίηση διαδικτυακής καμπάνιας μικροχρηματοδότησης (Crowdfunding) για την αναστύλωση και αποκατάσταση της πατρικής οικίας της Μαρίας Κάλλας.
Πρόκειται για μια πρωτότυπη ιδέα συγκέντρωσης χρημάτων για την αποκατάσταση του πατρικού σπιτιού της Κάλλας, και στόχος είναι η συγκέντρωση του ποσού των 200.000 ευρώ που απαιτούνται για τις εργασίες αποκατάστασης.
Αν ο στόχος επιτευχθεί και γίνει η αναστύλωση, ο Δήμος έχει σκοπό να λειτουργήσει το χώρο ως πολιτιστικό και πνευματικό κέντρο για την περιοχή και δεδομένου ότι βρίσκεται σε μικρή απόσταση από την Αρχαία Μεσσήνη η επισκεψιμότητα αναμένεται να είναι μεγάλη.
 
Crowdfunding
Η πατρική οικία της Μαρίας Κάλλας (Μαρία – Άννα – Σοφία Καικιλία –
Καλογεροπούλου) βρίσκεται στο Νιοχώρι της Ιθώμης, εντός των ορίων του Δήμου Οιχαλίας και ανήκει στην ιδιοκτησία του Δήμου.
Ο Δήμος Οιχαλίας, έχει την πρόθεση να αναστυλώσει και να αποκαταστήσει το οίκημα, όμως το ποσό που απαιτείται είναι σημαντικό για να μπορέσει να το καλύψει.
Έτσι, έχει αποφασισθεί η διοργάνωση μιας Διαδικτυακής Καμπάνιας Μικρο-χρηματοδότησης (Crowdfunding), για την συγκέντρωση των χρημάτων.
Το είδος αυτό της χρηματοδότησης είναι μια σύγχρονη, εναλλακτική μορφή χρηματοδότησης τόσο επιχειρηματικών, όσο και κοινωνικών (εκπαιδευτικών, πολιτιστικών, κ.λπ.) έργων και σχεδίων.
Η λογική της μεθόδου βασίζεται στη συνεισφορά ενός μικρού ποσού από πάρα πολλούς συνεισφέροντες, ώστε να συγκεντρωθεί τελικώς το απαιτούμενο ποσό.
 
Διαγωνισμός
Οι καμπάνιες crowdfunding διεξάγονται μέσω ειδικών ψηφιακών πλατφορμών και για τη διενέργειά της απαιτούνται αρκετοί μήνες, καθώς και εξειδικευμένη τεχνογνωσία και υποστήριξη. Η επιτυχία της καμπάνιας είναι ένα πολυπαραγοντικό ζήτημα, στο οποίο εμπλέκονται από διαδικτυακές τεχνολογίες και κοινωνικά δίκτυα μέχρι παραδοσιακά Μέσα Ενημέρωσης του κοινού.
Γι’ αυτό το Δημοτικό Συμβούλιο Οιχαλίας αποφάσισε ότι η καμπάνια θα πρέπει να ανατεθεί σε εταιρεία, η οποία να μπορεί να την υποστηρίξει επαρκώς, ώστε να διασφαλιστεί το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα.
Το Δημοτικό Συμβούλιο ενέκρινε τη διενέργεια διαγωνισμού, η προθεσμία του οποίου για κατάθεση προσφορών λήγει αύριο το μεσημέρι. Η αμοιβή της εταιρίας θα προκύψει ως ποσοστό επί του συνολικού ποσού που θα συγκεντρωθεί με τη λήξη της καμπάνιας και το οποίο δεν μπορεί να ξεπερνά το 3%, πλέον των άμεσων ή έμμεσων δαπανών στις οποίες αποδεδειγμένα θα έχει προβεί ο ανάδοχος για τις ανάγκες προώθησης της καμπάνιας, μέχρι του ύψους των 10.000 €. Σε περίπτωση που δεν επιτευχθεί ο στόχος των 200.000 € ο Δήμος δεν θα έχει καμία οικονομική υποχρέωση προς τον ανάδοχο, ούτε για τα ποσά που έχουν δαπανηθεί για την προώθηση της καμπάνιας.
Η καμπάνια θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί εντός τριών μηνών από την υπογραφή της σύμβασης.

Της Βίκυς Βετουλάκη