Παράταση για τα έργα στο Ακρογιάλι έως τις 28 Φεβρουαρίου

Παράταση για τα έργα στο Ακρογιάλι έως τις 28 Φεβρουαρίου

Παράταση έως τις 28 Φεβρουαρίου χωρίς άλλη αποζημίωση για τον ανάδοχο, πλην της νόμιμης αναθεώρησης και μόνον για τις εργασίες που αφορούν στην τεχνητή αναπλήρωση ακτών μεταξύ των προβόλων, αποφάσισε να δώσει η Οικονομική Επιτροπή της Περιφέρειας Πελοποννήσου στην εταιρεία SICAP ΑΕ, που έχει αναλάβει τα «Έργα προστασίας και ανάπλασης ακτών Δήμου Αβίας και Μ. Μαντίνειας, υποέργο Ακρογιάλι», με προϋπολογισμό 4.850.000 ευρώ.
Η παράταση χορηγείται γιατί έχουν προκύψει καθυστερήσεις στην αποπεράτωση του έργου που οφείλονται στη θεομηνία της 5ης και 6ης Νοεμβρίου,  στις δυσμενείς καιρικές συνθήκες, με κυρίως έντονο κυματισμό, που αποτελούν σύνηθες φαινόμενο κατά το χρονικό διάστημα Νοεμβρίου – Δεκεμβρίου, και στην αναγκαιότητα σύνταξης και έγκρισης Ανακεφαλαιωτικού Πίνακα Εργασιών.
Η μελέτη του έργου συντάχθηκε από τη μηχανικό Μαριλένα Φράγκου. Η δημοπρασία έγινε στις 14 Φεβρουαρίου 2012 και μειοδότης αναδείχθηκε η εταιρεία SICAP S.A. με έκπτωση 32,94%.
Η σύμβαση του έργου υπεγράφη στις 24 Μαΐου 2012 και η προθεσμία ήταν 18 μήνες, έληγε δηλαδή στις 24 Νοεμβρίου 2013, ενώ δόθηκε και μία μηνιαία παράταση έως τις 31 Δεκεμβρίου 2013.
 
Η πορεία του έργου
Με τη μελέτη του έργου προβλέπεται η κατασκευή 7 προβόλων μήκους 85 μ. περίπου και η τεχνητή αναπλήρωση της ακτής μεταξύ αυτών σε τμήμα 350 μ. περίπου.
Μέχρι στιγμής έχουν ολοκληρωθεί οι πρόβολοι 7,6,5,4 και 3, ενώ οι πρόβολοι 2 και 1 είναι ημιτελείς και έχουν ολοκληρωθεί σε ποσοστά 90% και 60% αντίστοιχα.
Επίσης, είχε ολοκληρωθεί η δημιουργία τεχνητής αναπλήρωσης ακτών σε ποσοστό 90%, αλλά λόγω των εντόνων κυματισμών στις 5 και 6 Νοεμβρίου έχει μειωθεί ένα μέρος της.
Όπως αναφέρεται, οι κακοκαιρίες και θαλασσοταραχές του Νοεμβρίου και Δεκεμβρίου είχαν ως αποτέλεσμα την καθυστέρηση των εργασιών. Ιδιαίτερα η σφοδρή θαλασσοταραχή της 5ης και 6ης Νοεμβρίου είχε ως αποτέλεσμα τη μερική καταστροφή τμημάτων του έργου (πρόβολος 1, τεχνητή προσάμμωση, προσβάσεις κ.λπ.).
Αποτέλεσμα της έντονης θαλασσοταραχής ήταν να προκληθούν φθορές σε ορισμένα τμήματα του υπό κατασκευή έργου, ήτοι: καταστροφή της γεωμετρίας και απώλεια υλικού στις περιοχές της τεχνητής αναπλήρωσης ακτών μεταξύ προβόλων όπου ο ανάδοχος είχε ολοκληρώσει τη διαμόρφωση των ακτών σε ποσοστό 90%. Η απώλεια υλικού είχε ως αποτέλεσμα, λόγω και της μεγάλης διάρκειας του φαινόμενου, τη μείωση της αναπλήρωσης της ακτής και την αναπήδηση του υλικού στο δρόμο.
Στον πρόβολο Π1, που βρισκόταν σε ημιτελή κατάσταση, ο κυματισμός, που έπληξε το σώμα της κατασκευής, παρέσυρε και απομάκρυνε ποσότητες λίθων και φυσικών ογκολίθων ενδιάμεσης θωράκισης. Μικρότερης έκτασης ζημιές έγιναν και στον πρόβολο Π2, που δεν είχε ολοκληρωθεί πλήρως. Στην πρόσβαση, που είχε κατασκευαστεί μεταξύ των προβόλων Π – Π2 και Π2 – Π1, παρατηρήθηκαν σημαντικές απώλειες υλικού και ολική καταστροφή της μορφολογίας των προσβάσεων.
Επίσης, κατά τους μήνες Νοέμβριο και Δεκέμβριο έχουν παρατηρηθεί αρκετές ημέρες εντόνου κυματισμού, ώστε να μην είναι δυνατή η εργασία των πλωτών μέσων, με αποτέλεσμα την εύλογη καθυστέρηση στην εξέλιξή τους.

Του Χάρη Χαραλαμπόπουλου