Οι τουρίστες «πληρώνουν» το μπάχαλο με τα ταξί στο αεροδρόμιο της Καλαμάτας

Οι τουρίστες «πληρώνουν» το μπάχαλο με τα ταξί στο αεροδρόμιο της Καλαμάτας

Απαγορεύεται τα προμισθωμένα να τους μεταφέρουν εκτός της έδρας τους
 
«Μπαράζ»… γραψίματος από την Τροχαία την Κυριακή
 
 Έντονες διαμαρτυρίες υπήρξαν την Κυριακή το μεσημέρι από ιδιοκτήτες ταξί οι οποίοι πήγαν στο αεροδρόμιο για προμισθωμένες κούρσες από τουρίστες που έφτασαν με πτήσεις από Μάντσεστερ, Μπέρμινχαμ και Λονδίνο και κατέληγαν με κλήση από την Τροχαία, καθώς απαγορεύεται να τους μεταφέρουν εκτός της έδρας τους.
Με απόφαση του τότε νομάρχη Μεσσηνίας, Δ. Δράκου, το 2001 το αεροδρόμιο της Καλαμάτας ορίσθηκε ως περιοχή κοινής λειτουργίας των ταξί, προκειμένου να εξυπηρετούνται οι τουρίστες, καθώς το μοναδικό που θα μπορούσε βάσει νόμου να πάει ήταν το ταξί που έχει η Μικρομάνη, μιας και αυτή είναι η έδρα.
Βάσει της ισχύουσας νομοθεσίας, συμβαίνει το εξής άκρως παράλογο: Αν το ταξί της Καλαμάτας, της Μεσσήνης ή όποιο άλλο εντάσσεται στην περιοχή κοινής λειτουργίας, περιμένει στην «ουρά» και επιβιβάσει τυχαίο επιβάτη, μπορεί να τον μεταφέρει όπου θέλει. Αν, όμως, το ταξί είναι προμισθωμένο, είτε από πρακτορείο είτε μέσω ίντερνετ, για συγκεκριμένους τουρίστες, μπορεί να τους μεταφέρει μόνο μέχρι την έδρα που έχει το κάθε ταξί. Δηλαδή, αν ο επιβάτης πηγαίνει στη Στούπα ή την Πύλο, το προμισθωμένο ταξί που έχει έδρα την Καλαμάτα, επιτρέπεται να τον μεταφέρει μόνο μέχρι την Καλαμάτα!
 
Ή αλλαγή νόμου ή συνένωση
Την Κυριακή το μεσημέρι, λοιπόν, όπως κατήγγειλαν ταξιτζήδες, κλιμάκιο της Τροχαίας έκοψε πολλές κλήσεις σε προμισθωμένα ταξί και αυτοί που πλήρωσαν τα «σπασμένα» ήταν οι επιβάτες- τουρίστες που μόλις είχαν φτάσει και ήθελαν να πάνε στο κατάλυμά τους. Αντ’ αυτού, βρέθηκαν μπροστά σε έναν κυκεώνα, με τους αστυνομικούς να τους ελέγχουν διαβατήρια και voucher.
Η Περιφέρεια που είναι αρμόδια για το θέμα, αναγνωρίζει το πρόβλημα και επισημαίνει ότι επειδή έτσι είναι ο νόμος, δύο λύσεις υπάρχουν: είτε να αλλάξει ο νόμος είτε οι ιδιοκτήτες ταξί να δεχτούν τη συνένωση εδρών.
Το ζήτημα, βέβαια, είναι ότι το πρόβλημα πρέπει να λυθεί άμεσα, καθώς ένας τουρίστας ταλαιπωρημένος από το ταξίδι του το μόνο που δε θέλει να αντιμετωπίσει τη στιγμή που κατεβαίνει από το αεροπλάνο είναι πώς θα πάει στο κατάλυμά του για να ξεκινήσει τις διακοπές του.
Και ήδη βρισκόμαστε στην καρδιά του καλοκαιριού, με το πρόβλημα ακόμα να μην έχει βρει τη λύση του.
 
Περιφέρεια
Όπως σημείωσε η θεματική αντιπεριφερειάρχης Ντίνα Νικολάκου, οι νόμοι που διέπουν τη λειτουργία των ταξί είναι κυρίως ο 4070/12, το άρθρο 3 του 1437/84, καθώς και το ΠΔ 244/87.
Όπως εξήγησε, ο νόμος 4070 κάνει ρητή αναφορά στη δυνατότητα προμίσθωσης των ΕΔΧ. Όμως, σήμερα που υπάρχουν πιάτσες κοινής λειτουργίας σε αεροδρόμια και λιμάνια είναι πολύ μεγάλο το ποσοστό των προμισθώσεων, είτε μέσω πρακτορείων είτε μέσω ίντερνετ.
Η κα Νικολάκου αναφέρθηκε στην απόφαση του νομάρχη το 2001, επισημαίνοντας όμως ότι αυτή δεν καλύπτει τις προμισθώσεις για το αεροδρόμιο.
«Η Περιφέρεια, βάζοντας σε προτεραιότητα την εξυπηρέτηση των τουριστών, αλλά και τη βιωσιμότητα των ταξί, καθώς και αυτός ο κλάδος έχει πληγεί οικονομικά,  επανειλημμένα έχει κάνει συναντήσεις με τα σωματεία των ταξί της Καλαμάτας, της Μεσσήνης και των ταξί που εντάσσονται στην κοινή λειτουργία, ώστε να βρεθεί μια κοινά αποδεκτή λύση, όπου θα τηρείται η νομιμότητα σε ό,τι αφορά τις προμισθώσεις και η πρώτη εμπειρία των επισκεπτών του αεροδρομίου δε θα είναι αυτό το πρόβλημα. Οφείλουν, λοιπόν, άμεσα όλοι να συμφωνήσουν σε λύσεις που θα οδηγούν στην εφαρμογή του νόμου. Πρέπει όλοι να αναλάβουμε την ευθύνη που μας αναλογεί και η Περιφέρεια είναι αδιαπραγμάτευτη σε ό,τι αφορά την τήρηση της νομιμότητας», κατέληξε η κα Νικολάκου.
 
Της Βίκυς Βετουλάκη