Διάφορες φήμες και σενάρια είδαν και πάλι χθες το φως της δημοσιότητας για υπολειτουργία των έργων στον περιμετρικό της Καλαμάτας και στο τμήμα Λεύκτρο- Σπάρτη. Πάντως, από την έρευνα του «Θ» δε διαπιστώθηκε κάτι ανάλογο.
Βέβαια, από την άλλη πλευρά, κανείς δε γνωρίζει τι απέγινε με το αίτημα των 50,5 εκατομμυρίων ευρώ για καθυστερήσεις που ζητάει η εργολαβική κοινοπραξία Μορέας Α.Ε., ανάδοχος του έργου
Οι εργολαβικές διεκδικήσεις φέρνουν με τον πιο εμφατικό τρόπο στην επιφάνεια τις εξωπραγματικές προβλέψεις που περιελήφθησαν επί υπουργίας στο ΥΠΕΧΩΔΕ του Γ. Σουφλιά στις συμβάσεις παραχώρησης των μεγάλων οδικών έργων.
Πρόκειται για τις ρυθμίσεις των συμβάσεων που υπερψηφίστηκαν στη Βουλή το 2007 από ΠΑΣΟΚ και Ν.Δ., προβλέποντας ολοκλήρωση των απαλλοτριώσεων σε ένα χρόνο και των αρχαιολογικών ανασκαφών μέσα σε ένα εξάμηνο! Χρονικές προθεσμίες, όπως ήταν τότε αναμενόμενο και αποδείχθηκε σήμερα, αφού έχουν παραβιαστεί σε όλες τις περιπτώσεις, η τήρηση των οποίων είναι αδιανόητη για τα ελληνικά δεδομένα.
Από την άλλη, υπάρχει και η δημόσια δήλωση του υπουργού Υποδομών, Μιχάλη Χρυσοχοΐδη, ο οποίος, μιλώντας στην Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής, τόνισε, ούτε λίγο- ούτε πολύ, ότι το έργο κινδυνεύει να μην τελειώσει, εποικαλούμενος την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων, η οποία έχει αποφανθεί ότι ο αυτοκινητόδρομος δεν είναι βιώσιμος.
Α.Π.