«Αναταράξεις» στο αεροδρόμιο Καλαμάτας


Η Aegean «κόβει» τις θερινές πτήσεις για Ντίσελντορφ 
Είχε προηγηθεί η Brussels Airlines, που σταμάτησε την πτήση για Βρυξέλλες 
Πριν από λίγο καιρό είχαμε γράψει ότι η Brussels Airlines σταμάτησε την αεροπορική σύνδεση της Καλαμάτας με τις Βρυξέλλες, κάτι που, βέβαια, αναμένεται να κάνει και με άλλες ελληνικές πόλεις που συνδέονταν με τη βελγική πρωτεύουσα, μιας και η συγκεκριμένη εταιρεία συνεργαζόταν με την Thomas Cook μεταφέροντας τουρίστες της.
Από ό,τι φαίνεται, όμως, αυτή η γραμμή δεν είναι η μόνη που σταματά, αφού και η Aegean μειώνει τα δρομολόγιά της από τη μεσσηνιακή πρωτεύουσα προς το Ντίσελντορφ Γερμανίας.

Ειδικότερα, αν κάποιος επιχειρήσει να κλείσει εισιτήρια με την Aegean, θα δει ότι οι διαθέσιμες ημερομηνίες είναι από 28/02/2020 έως 08/05/2020 και από 02/10/2020  έως 06/11/2020, κάτι δηλαδή που σημαίνει ότι οι καλοκαιρινές πτήσεις που ίσχυαν πέρυσι σταματούν.
 

Δεν έχουν κλείσει τα προγράμματα των αεροπορικών εταιρειών
Σε επικοινωνία που είχαμε με τον αερολιμενάρχη Δημήτρη Μανδηλάρη μάς ανέφερε ότι ακόμα δεν έχει κλείσει το πρόγραμμα των αεροπορικών εταιρειών, κάτι που αναμένεται να γίνει στις αρχές Φεβρουαρίου, οπότε και θα γνωρίζει ποιες γραμμές θα υπάρξουν φέτος. Πάντως, επιβεβαίωσε το ρεπορτάζ για Βρυξέλλες και Ντίσελντορφ, για να προσθέσει ότι θα υπάρξουν νέες αεροπορικές συνδέσεις, οπότε σαφής εικόνα θα σχηματιστεί όταν ανακοινωθεί το πρόγραμμα.
 

Η σταθερότητα στην Τουρκία και οι νέοι προορισμοί
Μιλώντας με τον ταξιδιωτικό πράκτορα Βασίλη Τριγκιλίδα για τη μέχρι στιγμής κίνηση, τις προβλέψεις του για το φετινό καλοκαίρι και τις πτήσεις που είτε κόβονται είτε μειώνονται, μας επανέλαβε ότι οι αεροπορικές εταιρείες ακόμα δεν έχουν ανακοινώσει τα τελικά τους προγράμματα και είναι σε φάση σχεδιασμού.
Όσο για τις δύο πτήσεις, σημείωσε ότι πάντα κάνουν διορθώσεις οι αεροπορικές εταιρείες και οι tour operators, με τον Ιανουάριο να είναι ο κρισιμότερος μήνας για το σχεδιασμό τους, κι αυτό γίνεται με βάση την κίνηση της προηγούμενης τουριστικής χρονιάς, καθώς και τις προβλέψεις.
Ο κ. Τριγκιλίδας πρόσθεσε ότι η σταθεροποίηση που επικρατεί στην Τουρκία, η υποτίμηση της τουρκικής λύρας, καθώς και το εκεί φτηνό ανταγωνιστικό περιβάλλον έχουν βοηθήσει τουριστικά τη γείτονα χώρα.
Παράλληλα, υπάρχουν κι άλλες χώρες, όπως η Αίγυπτος που ανεβαίνει ξανά τουριστικά, και έτσι παρατηρήθηκε μια πτώση το 2019, κάτι που ο ίδιος πιστεύει ότι θα συνεχιστεί και φέτος.
Επανερχόμενος στα δύο δρομολόγια για Βρυξέλλες και Ντίσελντορφ, ο κ. Τριγκιλίδας θεωρεί ότι ήταν εγχειρήματα που δεν ευοδώθηκαν, με την Aegean, όπως είπε, πλέον να λειτουργεί ανάποδα τα πλάνα της. Ειδικότερα, λειτουργεί κυρίως με τους Ευρωπαίους και όχι με την ελληνική αγορά, ενώ δεν πήγε καλά και η κίνηση με τους tour operators, οπότε κατά τον ίδιο ήταν κάτι αναμενόμενο.
Σχετικά με το κλείσιμο της Thomas Cook και τον αντίκτυπο σε επίπεδο Μεσσηνίας, σχολίασε ότι θα είναι μεγάλο το πλήγμα, πιστεύοντας ότι δύσκολα θα προλάβουν για φέτος τουλάχιστον να καλύψουν το κενό, αν και, όπως είπε, μια εταιρεία έχει ήδη κλείσει τρία αεροπλάνα, αλλά σίγουρα θα υπάρχει συρρίκνωση του τουριστικού προϊόντος από την Αγγλία. 
Τέλος, αναφορικά με την κίνηση που αυτή τη στιγμή βλέπει, αφορά τουρίστες από τη Γερμανία, την Αγγλία, τη Σουηδία, τη Νορβηγία, την Τσεχία και την Πολωνία.
 

Είναι νωρίς ακόμα
Από την περιοχή της Μάνης ο ταξιδιωτικός πράκτορας Χαράλαμπος Τουφεξής ανέφερε ότι είναι νωρίς για να δούμε το τελικό πρόγραμμα των πτήσεων, καθώς αυτό αναμένεται να ανακοινωθεί στις αρχές του επόμενου μήνα.
Για τις δύο πτήσεις (Βρυξέλες και Ντίσελντορφ), ανέφερε ότι μπορεί να σταματούν, αλλά οι πληροφορίες του λένε ότι θα προστεθούν ακόμα 10.
Όσο για τον ίδιο, το να υπάρχουν απλά πτήσεις δε σημαίνει κάτι, καθώς σημασία έχει η πληρότητα και αυτό θα φανεί από την πώληση, αυτόν και τον επόμενο μήνα, ενώ ενδείξεις για το πώς θα κινηθεί η σεζόν θα έχουμε στα τέλη Φεβρουαρίου.
Σχετικά με τους τουρίστες που έφταναν από τη Γερμανία και το Βέλγιο, ο κ. Τουφεξής είπε ότι υπήρχε μια πληρότητα, αλλά ειδικά η Brussels Airlines ήταν συνδεδεμένη με την Thomas Cook και αυτός ήταν ο κύριος λόγος που σταματά.
Τέλος, σχετικά με το Ντίσελντορφ, δήλωσε ότι θα παραμείνουν τα δρομολόγια με την Condor, αλλά το ότι σταματά η Aegean σημαίνει ότι δεν ήταν κερδοφόρα γραμμή για αυτήν.

Του Παναγιώτη Μπαμπαρούτση