Θανάσης Βασιλόπουλος: Η παραλιακή ζώνη το συγκριτικό πλεονέκτημα της Καλαμάτας


Μετά την τελετή καταδύσεως του Τιμίου Σταυρού και του αγιασμού των υδάτων στο λιμάνι Καλαμάτας, στο ανακαινισμένο κτήριο του Κεντρικού Λιμεναρχείου πραγματοποιήθηκε η τελετή κοπής της βασιλόπιτάς του, καθώς και εκείνης του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Καλαμάτας, τις οποίες ευλόγησε ο μητροπολίτης Μεσσηνίας Χρυσόστομος.
Ευχές έδωσαν ο μητροπολίτης, ο αντιπεριφερειάρχης Μεσσηνίας Στάθης Αναστασόπουλος, ο κεντρικός λιμενάρχης Καλαμάτας, αντιπλοίαρχος Λ.Σ. Νικόλαος Γιαννουλάτος, ο πρώην κεντρικός λιμενάρχης Καλαμάτας Αντώνιος Δουμάνης και ο πρόεδρος του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Καλαμάτας Κώστας Αθανασόπουλος.
Στο χαιρετισμό του ο δήμαρχος Καλαμάτας επισήμανε: «Το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο έχει την ευελιξία, καθώς στηρίζεται από τις υπηρεσίες του Δήμου Καλαμάτας, να συντάσσει μελέτες, να προκηρύσσει διαγωνισμούς και, γενικότερα, να καταθέτει προτάσεις αναβάθμισης του παραλιακού μετώπου. Περιλαμβάνεται το master plan του λιμανιού, για το οποίο εμείς μπορεί να μην έχουμε αποφασιστικό ρόλο, έχουμε γνωμοδοτικό ως Δημοτικό Συμβούλιο, αλλά οι μελετητές – όπως μας έχουν ενημερώσει – έχουν συμπεριλάβει όλες τις προτάσεις, του Δημοτικού Συμβουλίου και των φορέων, και πλέον το λιμάνι μας προορίζεται να έχει χαρακτήρα κυρίως τουριστικό, με τη φιλοξενία και mega yacht.
Περιλαμβάνεται, επίσης, η προγραμματική σύμβαση που έχουμε, για να αναβαθμίζουμε δημόσια κτήρια, όπως το κτήριο του Κεντρικού Λιμεναρχείου, με προϋπολογισμό μελέτης 250.000 ευρώ, από τα οποία 180.000 ευρώ προέρχονται από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων και 70.000 ευρώ από τον προϋπολογισμό του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου.
Ακόμη, υπάρχουν άλλες προγραμματικές που έχουμε σε εξέλιξη, όπως ο φωτισμός της περιοχής του “Πανελληνίου”, η αντικατάσταση περίπου 800 μαρμάρινων πλακών της χερσαίας ζώνης του λιμένα, η αναβάθμιση του πεζοδρομίου από τη Φαρών έως την Τσαμαδού και, γενικότερα, προτάσεις οι οποίες αναβαθμίζουν την περιοχή. Αναφέρομαι και σ’ αυτές που θα προτείνουμε, αλλά και σ’ αυτές που είναι σε εξέλιξη, όπως η ανάπλαση της περιοχής Φαρών έως Ακρίτα, η διάνοιξη της οδού Βουλγαροκτόνου και άλλες διανοίξεις, καθώς και το info kiosk που θα τοποθετηθεί και άλλα.
Θα πρέπει να συμπεριλάβουμε το τεχνικό πρόγραμμα του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου, το οποίο προβλέπει την τοποθέτηση στο λιμάνι τεσσάρων πίλαρ, που θα έχουν τέσσερις υποδοχές για ρεύμα και τέσσερις υποδοχές για νερό και θα μπορούν τα σκάφη αναψυχής να τροφοδοτούνται, και με κάρτα ακόμα.
Επισημαίνω, τέλος, την υποθαλάσσια καταγραφή των κρηπιδωμάτων και τη βυθομέτρηση και, βέβαια, τον αρχιτεκτονικό διαγωνισμό που θα πρέπει να “τρέξει”, ο οποίος θα αφορά στην εικόνα που θα έχουν τα καταστήματα της παραλιακής, οι επιχειρήσεις της παραλιακής ζώνης, όσες δηλαδή είναι στη δικαιοδοσία του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου.
Το λιμάνι και η παραλιακή ζώνη είναι το συγκριτικό πλεονέκτημα της περιοχής μας και έτσι πρέπει να το αντιμετωπίσουμε, ολιστικά, μέσα από μία αρχιτεκτονική και τεχνικο-οικονομική προσέγγιση».