Αντικατάσταση του κεντρικού αγωγού μεταφοράς νερού από τις πηγές του Πηδήματος μέχρι την Καλαμάτα
Το υπουργείο Εσωτερικών θα ξεδιψάσει (;) την Καλαμάτα
Υπεβλήθη στο υπουργείο Εσωτερικών αίτημα του Συνδέσμου Ύδρευσης και της ΔΕΥΑΚ σχετικά με την αντικατάσταση του κεντρικού αγωγού μεταφοράς νερού από τις πηγές του Πηδήματος μέχρι την Καλαμάτα και τη Μεσσήνη.
Ο νέος αγωγός Φ800, που επιδιώκεται να υδροδοτεί την Καλαμάτα, θα πορεύεται επί της παλαιάς εθνικής οδού Καλαμάτας – Τρίπολης και όχι ανατολικά αυτής, όπως ο υπάρχων Φ600.
Στην πρόταση, που συνοδεύεται από ογκώδη πλήρη μελέτη, σημειώνεται ότι «οι υπάρχοντες κεντρικοί αγωγοί μεταφοράς πόσιμου νερού από την Τοπική Κοινότητα Πηδήματος προς Καλαμάτα και Μεσσήνη (Φ600 και Φ300) είναι πεπαλαιωμένοι (χρονολογούνται από το 1938) και ανεπαρκούς διατομής για τις σημερινές και τις μελλοντικές ανάγκες υδροδότησης.
Ιδιαίτερα ο αγωγός διατομής Φ600 διέρχεται από ιδιοκτησίες, με αποτέλεσμα οι διαρροές να μη γίνονται έγκαιρα αντιληπτές και οι επισκευές να είναι δύσκολες, αφού δεν υπάρχει πρόσβαση στους αγωγούς.
Ακόμη, λόγω ιδιαίτερης ανάπτυξης των περιοχών υδροδότησης οι ανάγκες για κατασκευή νέου κεντρικού αγωγού έχουν μεγαλώσει.
Για το λόγο αυτό ο Σύνδεσμος Ύδρευσης Δήμων Καλαμάτας – Μεσσήνης και Κοινοτήτων Περιοχής Καλαμάτας, σε συνεργασία με τη ΔΕΥΑ Καλαμάτας, συνέταξε μελέτη για το έργο “Αντικατάσταση Κεντρικού Αγωγού Μεταφοράς Νερού από τις πηγές της Τοπικής Κοινότητας Πηδήματος μέχρι την Καλαμάτα – Μεσσήνη”.
Η μελέτη αυτή προβλέπει την αντικατάσταση των υπαρχόντων αγωγών διατομής Φ600 και Φ300 από την Τ.Κ. Πηδήματος έως Καλαμάτα με νέο αγωγό διατομής Φ800 και του αγωγού διατομής Φ300 από την Τ.Κ. Ασπροχώματος με νέο αγωγό διατομής Φ400.
Ο νέος κεντρικός αγωγός διατομής Φ800 από την Τ.Κ. Πηδήματος έως την Καλαμάτα έχει σχεδιαστεί για μεταφορά νερού για 150.000 κατοίκους, ώστε να καλύπτει τις μελλοντικές ανάγκες υδροδότησης του Δήμου Καλαμάτας, του Δήμου Μεσσήνης και των Τοπικών Κοινοτήτων της παραλιακής ζώνης του Δήμου Δυτικής Μάνης (από Αβία έως Τραχήλα).
Τα Τεύχη Δημοπράτησης της παραπάνω μελέτης επικαιροποιήθηκαν και ο σημερινός προϋπολογισμός ανέρχεται σε 11.100.000 ευρώ πλέον ΦΠΑ. Η κατασκευή του έργου είναι απολύτως ώριμη μελετητικά και υπάρχει σχετική περιβαλλοντική αδειοδότηση, η οποία συμπεριλαμβάνεται στο φάκελο της μελέτης».
Από το υπουργείο Εσωτερικών ζητείται η ένταξη του εν λόγω έργου στο Πρόγραμμα «Φιλόδημος Ι» ή στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων.
Α.Π.