Τα αναγκαία έργα υποδομής και η ιδιωτικοποίησή του αεροδρομίου Καλαμάτας

Τα αναγκαία έργα υποδομής και η ιδιωτικοποίησή του αεροδρομίου Καλαμάτας

Απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου με αναπάντητα ερωτήματα
 
Του Αντώνη Πετρόγιαννη
 
Η αναβάθμιση του αεροδρομίου Καλαμάτας αποτελεί αναγκαία και ικανή συνθήκη για την περαιτέρω τουριστική ανάπτυξη της Μεσσηνίας. Από τη στιγμή, όμως, που βρίσκεται στη λίστα του ΤΑΙΠΕΔ, ως «μπόνους» στα υπό παραχώρηση για ιδιωτικοποίηση αεροδρόμια, τίθεται ένα σημαντικό θέμα: ποιος θα πληρώσει τα εκατομμύρια ευρώ για τα αναγκαία έργα υποδομής.
Έτσι, όταν στην τελευταία συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Καλαμάτας για το 2013 τέθηκε από τη Δημοτική Αρχή θέμα υποστήριξης του δημάρχου Παν. Νίκα για να προβεί σε μια σειρά πρωτοβουλιών για την προώθηση του ζητήματος, παρατάξεις της αντιπολίτευσης, η μείζων μειοψηφία με τον Θόδωρο Μπρεδήμα, η Λαϊκή Συσπείρωση με τον Νίκο Διασάκο και το Δίκτυο με τον Σταμάτη Μπεχράκη, τόνισαν ότι το βασικότερο είναι να μην ιδιωτικοποιηθεί το αεροδρόμιο, κάτι το οποίο δε βάζει η Δημοτική Αρχή.
Στις παραπάνω αιτιάσεις η απάντηση του δημάρχου Παναγιώτη Νίκα ήταν ότι, όταν το κράτος δεν έχει χρήματα, δεν είναι κακό να αναλαμβάνουν οι ιδιώτες διάφορους τομείς.
Τελικά, οι παρατάξεις της αντιπολίτευσης δεν υπερψήφισαν την πρόταση, αν και δεν ήταν κοινό το σκεπτικό τους. Ο Θόδωρος Μπρεδήμας υποστήριξε ότι η Δημοτική Αρχή αποφάσισε να καταπιαστεί με το συγκεκριμένο θέμα στο πλαίσιο της αντιπαράθεσης που θέλει να έχει ο δήμαρχος με την Περιφέρεια, ο δε Σταμάτης Μπεχράκης τόνισε ότι ο Δήμος Καλαμάτας οφείλει να διεκδικεί την αναβάθμιση του αεροδρομίου και, ως εκ τούτου, η πρωτοβουλία της Δημοτικής Αρχής είναι προς θετική κατεύθυνση.
Ο δήμαρχος Π. Νίκας, από την πλευρά του, υποστήριξε ότι ο αερολιμένας Καλαμάτας, που σχεδιάστηκε με τις προδιαγραφές του 1985, δεν μπορεί να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις του σήμερα. Από τις παραπάνω διαπιστώσεις και προβλέψεις καθίσταται πρόδηλο ότι η αναβάθμιση – επέκτασή του είναι επιτακτική ανάγκη, όσο επίσης η πλήρης στελέχωσή του με το απαραίτητο και εξειδικευμένο προσωπικό για λειτουργία του επί 24ωρου βάσεως. Σε ό,τι αφορά τη στελέχωση, ιδιαίτερη μνεία πρέπει να γίνει στην αστυνομική δύναμη που επιβάλλεται να είναι επαρκής για την ομαλή λειτουργία του.
Σημειώνεται πως, λόγω της συνεδρίασης, απέστειλε επιστολή ο βουλευτής Μεσσηνίας Θανάσης Πετράκος (ΣΥΡΙΖΑ-ΕΚΜ), στην οποία αναφερόταν στις ενέργειές του για το αεροδρόμιο Καλαμάτας.
Ο βουλευτής τόνιζε στην επιστολή του πως «είναι επείγουσα ανάγκη η αναβάθμιση και η βελτίωση των εγκαταστάσεων του αεροδρομίου για να ανταποκριθεί στον αναπτυξιακό του ρόλο. Αυτό, κατά τη γνώμη μου, βέβαια, συνδέεται με την αποτροπή της ιδιωτικοποίησης των περιφερειακών αεροδρομίων».