Τα διόδια του «Μορέα»…

Τα διόδια του «Μορέα»…

Με αφορμή σχετικό ρεπορτάζ στην εφημερίδα, από την εταιρεία «Μορέας Α.Ε.» λάβαμε την εξής επιστολή:   
 
Κυρία διευθύντρια, αναφορικά με χθεσινή (σ.σ. προχθεσινή) ανάρτηση της ιστοσελίδας σας υπό τον τίτλο «125-130 ευρώ το Αθήνα- Καλαμάτα μετ’ επιστροφής λόγω διοδίων», θα θέλαμε να επισημάνουμε ότι δεν προβλέπεται η λειτουργία έκτου μετωπικού σταθμού διοδίων στο τμήμα Κόρινθος – Καλαμάτα.  
Ο μετωπικός σταθμός στον οποίο αναφέρεται το δημοσίευμά σας θα λειτουργήσει στο τμήμα Λεύκτρο-Σπάρτη (στο ύψος της Πετρίνας), όπως άλλωστε προβλέπεται από τη Σύμβαση Παραχώρησης του Έργου (Νόμος 3559/2007). Ως εκ τούτου, παρακαλούμε να προβείτε στη σχετική διόρθωση. 
Για τη ΜΟΡΕΑΣ Α.Ε., 
Ιωάννης Δημητρόπουλος 
Διευθυντής Λειτουργίας και Συντήρησης 
 
σ.σ. Δεν έχουμε κανέναν λόγο να αμφισβητήσουμε τη διευκρίνιση της αναδόχου εταιρείας. Αλλά, να, είναι κάτι εργολάβοι που είναι πολύ τυχεροί. Αναλαμβάνουν ένα εθνικό έργο εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ συμμετέχοντας, π.χ., με το 8% (το οποίο το παίρνουν δάνειο από φιλική τράπεζα), εξασφαλίζουν μια επιδότηση από το ΕΣΠΑ και μετά, μαζί με το κράτος (γιατί μιλάμε για συμπράξεις ιδιωτικού-δημοσίου τομέα και, άρα, πρέπει να βάλει το χέρι στην τσέπη και το κράτος), ξεκινούν ένα έργο.  
Δυστυχώς, όμως, υπάρχει κρίση και οι εταιρείες τους πέφτουν έξω, οπότε έρχεται την Πρωτοχρονιά η κυβέρνηση και τους λέει: «Μη σκάτε, πάρτε το μερίδιο του ΕΣΠΑ κι ας μην έχετε καν ασφαλιστική ενημερότητα, επειδή έχετε να πληρώσετε τους εργάτες σας 6 μήνες, και βλέπουμε». Αν, παρ’ ελπίδα, το έργο ολοκληρωθεί (συνήθως παραδίδεται ένα άλλο έργο απ’ αυτό που περιγράφει η σύμβαση), τότε οι εταιρείες τους εκμεταλλεύονται τα διόδια για 5-6 γενιές ακόμα. 
Βέβαια, επειδή τα έργα είναι δύσκολα, το κράτος τούς δίνει το δικαίωμα να εγκαταστήσουν σταθμούς διοδίων σε δρόμους που δεν έχουν καν ξεκινήσει. «Υπέρ αποπερατώσεως του ιερού ναού», δηλαδή, όπως έγραφαν στο παγκάρι οι παπάδες. 
Αλλά και πάλι οι εργολάβοι δεν είναι χαρούμενοι, γιατί έχουν μεγαλώσει μέσα στα πλούτη και έχουν κακό χαρακτήρα. Κι όλο γκρινιάζουν. Γι’ αυτό, λοιπόν, το κράτος επεμβαίνει, ορίζοντας ελάχιστα έσοδα από τις διελεύσεις. Σου λέει ο υπουργός που τον κουράζει το διάβασμα: «Αν, βρε παιδί μου, δεν περνάνε αυτοκίνητα επειδή οι Έλληνες αγοράζουν βενζίνη σε ποσότητα για εντριβές, μη σκας, θα σου καλύπτω εγώ τα χαμένα». Και κάποιοι λένε ότι η κυβέρνηση δε νοιάζεται… Αυτά, και μη χειρότερα (Μην το πάρει «προσωπικά» και πάλι ο κ. διευθυντής και στείλει άλλη απαντητική επιστολή. Εμείς για τους… εργολάβους γράφουμε). 
Α.Π.