«Πράσινο φως» για επανεκκίνηση των οδικών έργων – Ψηφίστηκε το Ν/Σ στη Βουλή

«Πράσινο φως» για επανεκκίνηση των οδικών έργων – Ψηφίστηκε το Ν/Σ στη Βουλή

Δε λειτουργεί υπέρ του συμφέροντος του Ελληνικού Δημοσίου
 
Επιμέλεια: Αντώνης Πετρόγιαννης
 
Το «πράσινο φως» για την επανεκκίνηση των μεγάλων οδικών έργων έδωσε χθες η Βουλή, ψηφίζοντας και τα άρθρα του νομοσχεδίου με το οποίο κυρώνονται οι συμφωνίες τροποποίησης των συμβάσεων παραχώρησης των μεγάλων αυτοκινητόδρομων.
Κατόπιν ονομαστικής ψηφοφορίας -και με ψήφους 148 «υπέρ» από τους βουλευτές των κομμάτων της συμπολίτευσης έναντι 118 «κατά» από τους βουλευτές των κομμάτων της αντιπολίτευσης και ανεξάρτητων (σε σύνολο 266 ψηφισάντων βουλευτών)- η Ολομέλεια έδωσε την έγκρισή της για την κύρωση των συμφωνιών ανάμεσα στο ελληνικό Δημόσιο και τις εταιρείες- παραχωρησιούχους, ώστε να ξεκινήσουν και πάλι τα έργα των αυτοκινητόδρομων που είχαν διακοπεί λόγω της οικονομικής κρίσης.
Ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Μιχάλης Χρυσοχοΐδης, έκανε λόγο για ένα αναπτυξιακό νομοσχέδιο με απτά αποτελέσματα, δήλωσε ότι το ελληνικό Δημόσιο βάζει περισσότερα κεφάλαια από το 2007 διότι δεν υπήρχε άλλη επιλογή και διατηρεί το μεγαλύτερο μέρος, αν όχι όλη την υπεραπόδοση, σε περίπτωση αποτελεσμάτων άνω των προβλέψεων, σε αναγνώριση της αυξημένης συμμετοχής του.
Επίσης, κατέθεσε τα στοιχεία σύμφωνα με τα οποία το σημερινό κόστος των έργων είναι κάτω από το μέσο όρο των έργων που έγιναν στην υπόλοιπη Ευρώπη και την Ελλάδα, ενώ σε περίπτωση που το έργο ήταν δημόσιο, θα υπήρχε αύξηση του κόστους, συγκριτικά με τη σημερινή αύξηση, που ξεπερνά το 15%.
Απέναντι και στις αναφορές βουλευτών της αντιπολίτευσης για επανέλεγχο των συμβάσεων, ο κ. Χρυσοχοΐδης δήλωσε ότι οι αυτοκινητόδρομοι θα ξεκινήσουν και επανέλαβε ότι υπάρχει πλήρης διαφάνεια, καθώς όλα έχουν σταλεί στο Ελεγκτικό Συνέδριο, που γνωμοδότησε για την τροποποίηση των συμβάσεων.
Ο υπουργός ανακοίνωσε ότι από το δρόμο Πάτρα – Πύργος – Τσακώνα Μεσσηνίας που έχει αποσπαστεί από την Ολυμπία Οδό, το τμήμα Πάτρα – Πύργος θα κατασκευαστεί ως δημόσιο έργο με εξασφαλισμένες πιστώσεις, ενώ το κομμάτι της Τσακώνας θα ξεκινήσει το καλοκαίρι.
Για το Πάτρα – Πύργος, ο Μ. Χρυσοχοΐδης επισήμανε ότι είναι «ώριμο έργο με περιβαλλοντικές μελέτες» και ότι θα δοθούν 300 εκατ. ευρώ για την κατασκευή του. Μάλιστα, το άρθρο 5 του νομοσχεδίου υποχρεώνει το Δημόσιο να προκηρύξει το έργο άμεσα. «Πρέπει να διαχωριστεί το αντικείμενο του έργου με υπουργική απόφαση που θα βγει μετά την ψήφιση του νομοσχεδίου», είπε και πρόσθεσε ότι «είναι δεδομένη η πολιτική βούληση».
Για το τμήμα της Τσακώνας, σημείωσε ότι ένα τμήμα στην περιοχή Καϊάφα Ηλείας έχει ακυρωθεί από το ΣτΕ και ότι οι εργολάβοι θα ξεκινήσουν μέσα στο καλοκαίρι το υπόλοιπο έργο.