Στην προχθεσινή συνεδρίαση της Οικονομικής Επιτροπής του Δήμου Καλαμάτας ελήφθη, μεταξύ άλλων, απόφαση, σύμφωνα με την οποία προέβη σε κατάρτιση όρων και σύνταξη διακήρυξης διενέργειας ανοιχτού μειοδοτικού διαγωνισμού για το έργο «Ανακατασκευή πεζοδρομίων και φωτισμού, τμημάτων των οδών Αύρας, Ηρώων και Ποσειδώνος». Πρόκειται για έργο προϋπολογισμού 900.000 ευρώ με το ΦΠΑ και η χρηματοδότησή του, με πολύ ευνοϊκούς όρους, προέρχεται από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων και το Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων.
Η παρέμβαση αφορά στην ανακατασκευή των πεζοδρομίων των οδών Ηρώων και Αύρας από το ύψος της Κρήτης μέχρι την οδό Ναυαρίνου, μήκους περίπου 370 μέτρων.
Σκοπός της μελέτης είναι πρωτίστως η διευθέτηση του κυμαινόμενου σήμερα πλάτους των δρόμων, σε δρόμους και πάλι διπλής κατεύθυνσης, σταθερού όμως πλάτους ανά λωρίδα κατεύθυνσης, 6,40 μέτρων για την Αύρας και 7,00 μέτρων για την Ηρώων, με μικρή μετατόπιση των υφιστάμενων αξόνων. Συγχρόνως, δημιουργούνται πεζοδρόμια, και αυτά κυμαινόμενου πλάτους, αλλά σαφώς μεγαλύτερα από τα σημερινά και με καινούργια υλικά επιστρώσεων.
Στα παραπάνω πρέπει να προστεθεί και η προσπάθεια βελτίωσης της εικόνας του πεζόδρομου Ποσειδώνος, στη μαρίνα Καλαμάτας, η οποία πραγματοποιείται με μικρές αλλά ουσιαστικές παρεμβάσεις, που αφορούν αφενός μεν στη βελτίωση του υπάρχοντος φωτισμού του πεζόδρομου με φώτα νέας τεχνολογίας (LED), στην αντικατάσταση των φθαρμένων πλακών επίστρωσης σε διάφορα σημεία του δρόμου, αλλά και στη σύνδεση του παραπάνω πεζόδρομου με την οδό Σαλαμίνος, με τη δημιουργία ενός πεζόδρομου πλάτους 5,0 μέτρων και μήκους 45 μέτρων
Στην ανατολική πλευρά της Αύρας δε θα υπάρχουν καθόλου θέσεις στάθμευσης, εφόσον η μελέτη προβλέπει εκεί ουσιαστική αύξηση του ήδη μικρού σε πλάτος υφιστάμενου πεζοδρομίου, ιδιαίτερα μετά την οδό Κοδριγκτώνος και μέχρι την οδό Κρήτης.
Το πιο σημαντικό κομμάτι της μελέτης αφορά, όμως, στον ηλεκτροφωτισμό του δρόμου, που θα περιλαμβάνει νέου τύπου ιστούς ύψους 7,0 μέτρων με τα αντίστοιχα φωτιστικά σώματα τύπου LED. Οι ιστοί τοποθετούνται σε γραμμική διάταξη στη δυτική πλευρά του δρόμου, οι δε υπάρχοντες ξύλινοι στύλοι της ΔΕΗ στην ανατολική πλευρά, παραμένουν ως έχουν.
Μοναδική εξαίρεση αποτελεί η μετατόπιση τεσσάρων ξύλινων ιστών στην ανατολική πλευρά, από τη δυτική που είναι σήμερα.
Τέλος, σε ό,τι αφορά το πράσινο, προβλέπεται η φύτευση δέντρων (μουριές) σε πλάτη πεζοδρομίων που είναι πάνω από 3,0 μέτρα.
Στην οδό Ηρώων δημιουργούνται και στις δύο πλευρές θέσεις στάθμευσης οχημάτων σε εσοχή, πλάτους 2,0 μέτρων, οι οποίες θα διακόπτονται μόνο στα σημεία των νόμιμων εισόδων που οδηγούν σε χώρους στάθμευσης μέσα σε ακάλυπτους χώρους κατοικιών ή σε υπόγεια garage.
Οι ζώνες στάθμευσης δημιουργούνται σχεδόν σε όλο το μήκος της οδού, εκτός των σημείων όπου η στάθμευση δεν είναι εφικτή λόγω του μικρού πλάτους των προτεινόμενων πεζοδρομίων, στα οποία η ασφάλεια των πεζών πρέπει να υπερισχύει της στάθμευσης των οχημάτων.
Ιδιαίτερη σημασία δίδεται στην προσβασιμότητα των ατόμων με κινητικά προβλήματα, προβλήματα όρασης κ.λπ., με την κατασκευή των απαραίτητων ραμπών και διαβάσεων και τη δημιουργία ζώνης όδευσης των ατόμων με δυσκολία όρασης, σε πλάτη πεζοδρομίων και οδεύσεις όπου μπορεί να αναπτυχθεί τέτοιου είδους δραστηριότητα, καθότι η όδευση των τυφλών πρέπει απαραίτητα να είναι ανεμπόδιστη για χώρο κατ’ ελάχιστον 1,50 μέτρο από τον άξονα της πλάκας όδευσης.
Τέλος, αντικαθίστανται οι υπάρχοντες μεταλλικοί κάδοι οικιακών απορριμμάτων με νέους κυκλικούς πέτρινους στην εξωτερική τους πλευρά κάδους, μεγάλης χωρητικότητας.
Α.Π.