Στ. Μπακολιάς: Η Μεσσηνία είναι γεμάτη τουριστικό ενδιαφέρον

Στ. Μπακολιάς: Η Μεσσηνία είναι γεμάτη  τουριστικό ενδιαφέρον

«Κάθε δρομολόγιο, κάθε μέσου, δίνει αξία στην κάθε περιοχή»

Το ενδεχόμενο του grexit, τα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης, αλλά και τα δημοσιεύματα του Tύπου, έχουν κάνει τον κόσμο επιφυλακτικό

Λίγο πριν από το αυριανό δεύτερο δρομολόγιο του πλοίου «Βιτσέντζος Κορνάρος» με προορισμό τα Κύθηρα και εν συνεχεία το Καστέλι της Κρήτης, ο ναυτιλιακός πράκτορας της ΑΝΕΚ LINES στα λιμάνια Ηγουμενίτσας και Πάτρας, Μεσσήνιος στην καταγωγή, Στ. Μπακολιάς, μιλά στο «Θάρρος» για τις προοπτικές που ανοίγονται στον τουριστικό τομέα για την περιοχή, αλλά και τους στόχους της εταιρείας του Εuroline Shipping and Cargo με την εν λόγω ακτοπλοϊκή σύνδεση.
Ακολουθούν όσα ενδιαφέροντα είπε στο «Θ» ο κ. Μπακολιάς, που αισθάνεται διπλή χαρά διότι επιστρέφει στην ιδιαίτερη πατρίδα του με προσωπική και επαγγελματική ιδιότητα:

-Θα ήταν χρήσιμη μια αναφορά στην επαγγελματική σας πορεία.
Ξεκίνησα στο λιμάνι της Ηγουμενίτσας και στην εταιρεία Βεντούρης ferries το 1986, όπου και έμεινα για τα επόμενα τρία χρόνια, δουλεύοντας κυρίως τα καλοκαίρια. Ακολούθως σπούδασα Ναυτιλιακά, ενώ παράλληλα απασχολήθηκα στον τομέα του yachting, το 1993, και επέστρεψα στο λιμάνι της Ηγουμενίτσας στην εταιρεία Minoan Lines, όπου έμεινα μέχρι το 1999, ειδικευόμενος στον τομέα του cargo ως επιθεωρητής πωλήσεων για τη Βόρεια Ελλάδα. Από το 1999 μέχρι και το 2006 δημιούργησα την εταιρεία Εuroline Shipping and Cargo, όπου και ασχολήθηκα, κυρίως, με τον τομέα του cargo και του brokerage, συνεργαζόμενος με το σύνολο των ναυτιλιακών εταιρειών.

-Πότε αναλάβατε την πρακτόρευση της ΑΝΕΚ Lines;
Το 2006 ανέλαβα την κεντρική πρακτόρευση της εταιρείας για το λιμάνι της Ηγουμενίτσας, ως ναυτικός πράκτορας, καθώς και εμπορικός αντιπρόσωπος για όλη την Ήπειρο και τα Ιόνια νησιά. Το 2013 ανέλαβα την κεντρική πρακτόρευση της ΑΝΕΚ lines και για το λιμάνι της Πάτρας, όπου δραστηριοποιούμαι μέχρι κι σήμερα.

-Τι είναι αυτό που σας συνδέει με την Καλαμάτα;
Με την Καλαμάτα με συνδέει η καρδιά μου όλη, από την άποψη ότι είναι η γενέτειρά μου, γεννήθηκα και μεγάλωσα εδώ μέχρι και τα δεκαέξι μου χρόνια. Είναι το μέρος καταγωγής των δικών μου και, φυσικά, είναι το μέρος στο οποίο πάντα ονειρευόμουν να γυρίσω, και είναι ιδιαίτερη χαρά και τιμή που γυρίζω ως επαγγελματίας, συνεχίζοντας το όνομα του πατέρα μου, κάτι που έχει ιδιαίτερη σημασία για μένα.

-Άρα είναι και συναισθηματικοί λόγοι που σας οδήγησαν στον τόπο που σας γέννησε;
Σαφώς, αποτελεί διπλή χαρά για κάθε άνθρωπο να επιστρέφει στην ιδιαίτερη πατρίδα του με προσωπική και επαγγελματική ιδιότητα. Γυρνάς στον τόπο που μεγάλωσες, που είναι γεμάτος όμορφες αναμνήσεις και, από την άλλη πλευρά, δημιουργείς όνειρα στον τόπο που έζησες αγαπημένες στιγμές με δικούς σου ανθρώπους.

-Ποια είναι τα σχέδια δραστηριοποίησής σας στην πόλη της Καλαμάτας και πώς σκοπεύετε να επενδύσετε;
Με αφορμή την ανάληψη από την Κυριακή 21 Ιουνίου της κεντρικής πρακτόρευσης της ΛΑΝΕ και της ΑΝΕΚ Lines, βρισκόμαστε σε μια πολύ ευχάριστη συγκυρία, καθώς το τουριστικό προϊόν της Καλαμάτας και γενικότερα της Μεσσηνίας είναι σε μια ανοδική πορεία. Έτσι, λοιπόν, κι εμείς ως Euroline Shipping and Cargo ερχόμαστε να συνδράμουμε στην προσπάθεια που κάνουν οι τοπικοί φορείς της πόλης, Δήμος-Επιμελητήριο, αλλά και κάθε άλλος ιδιωτικός φορέας, όπως μεγάλες ξενοδοχειακές μονάδες, για να δώσουμε ένα σοβαρό τόνο αλλά και τη μέγιστη σημασία σε όλη αυτή την προσπάθεια, διαφημίζοντας το τουριστικό προϊόν μέσα από τις εταιρείες που εκπροσωπούμε.

-16 χρόνια μετά την ίδρυση της Euroline ποια είναι η αποτίμησή σας και ποιες οι φιλοδοξίες για το μέλλον και την εξέλιξη της εταιρείας;
Έχοντας αποκτήσει τεράστια εμπειρία, μετέχοντας ως εργαζόμενος στις μεγαλύτερες ναυτιλιακές εταιρείες, θεωρώ ότι υπάρχει η τεχνογνωσία και η ωριμότητα να αναπτύξουμε υπηρεσίες handling σε όλα τα ελληνικά λιμάνια. Αυτός είναι και ο επιχειρηματικός στόχος της Euroline. Πέρα από το δίκτυο πωλήσεων που διαθέτουμε, έχουμε όλα τα εχέγγυα για την πρακτόρευση, και όχι μόνο, σε όποιο λιμάνι μάς ζητηθεί.

-Θεωρείτε ότι το κλίμα οικονομικής αβεβαιότητας που έχει «τυλίξει» τους τελευταίους μήνες τη χώρα μας βοηθά στην περαιτέρω ανάπτυξη του τουρισμού και στην προσέλευση περισσότερων ξένων επισκεπτών; Τα δικά σας στοιχεία, μέχρι σήμερα, τι δείχνουν;
Έχει παρατηρηθεί μια ελαφριά κάμψη, η οποία πιστεύω πως οφείλεται στο αβέβαιο πολιτικό σκηνικό που επικρατεί. Το ενδεχόμενο του grexit, τα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης, αλλά και τα δημοσιεύματα του Tύπου, έχουν καταφέρει να κάνουν τον κόσμο επιφυλακτικό. Όλα αυτά, σε συνδυασμό με το Incoming και τους ξένους τουρίστες που φοβούνται πως η Ελλάδα θα βγει από το euro, έχουν φέρει μεγάλη αναστάτωση στο τοπίο. Μην ξεχνάμε ότι τα τελευταία δείγματα για τους εγχώριους τουρίστες είναι απογοητευτικά, καθώς δείχνουν ότι κατά μέσο όρο ο Έλληνας θα πάει διακοπές 3,5 ημέρες κατά την καλοκαιρινή σεζόν.

-Ποια είναι, κατά την άποψή σας, τα στοιχεία εκείνα στα οποία θα πρέπει να επενδύσει η Μεσσηνία, ώστε να κερδίσει μεγαλύτερο κομμάτι στην τουριστική πίτα, με δεδομένο ότι ως φυσικό τοπίο, όχι μόνο δεν υστερούμε, αλλά έχουμε και πλεονεκτήματα με άλλα περισσότερο τουριστικά μέρη της Ελλάδας;
Με βρίσκετε απόλυτα σύμφωνο ότι η Μεσσηνία είναι γεμάτη τουριστικό ενδιαφέρον. Παρ’ όλα αυτά, θα πρέπει να στοχεύσουμε στην καλύτερη οργάνωση, σε πιο αποτελεσματικό συντονισμό των φορέων, αλλά και στην πιο έντονη παρουσία της Μεσσηνίας σε εκθέσεις του εξωτερικού.

-Βλέπετε η σύνδεση της Καλαμάτας με την Κρήτη με το «Βιντσέτζος Κορνάρος» να δίνει μεγαλύτερη προστιθέμενη αξία στην περιοχή μας;
Κάθε δρομολόγιο, κάθε μέσου, δίνει αξία στην κάθε περιοχή. Είναι δεδομένο ότι θα προσθέσει αύξηση, αλλά στόχος είναι να εισρεύσει κόσμο από παντού. Πάτρα – Πύργο – Σπάρτη – Κρήτη και αλλού.