Στην πρώτη γραμμή διεκδικήσεων η επαναλειτουργία του τρένου στη Μεσσηνία

Στην πρώτη γραμμή διεκδικήσεων η επαναλειτουργία του τρένου στη Μεσσηνία

Την εναλλακτική τους πρόταση για ένα σύγχρονο «πραγματικά ευρωπαϊκό σιδηρόδρομο» κατέβασαν με κοινή πρωτοβουλία, τις προηγούμενες ημέρες, οι Οικολόγοι Πράσινοι, οι Φίλοι του Σιδηροδρόμου και το Δίκτυο ΕΠΙΒΑΤΗΣ.
Σε συνέντευξη Τύπου που παραχώρησαν οι φορείς κατήγγειλαν την πλήρη απαξίωση του σιδηροδρόμου από όλες τις κυβερνήσεις, κάτι που είχε ως αποτέλεσμα τη συρρίκνωσή του και το ελάχιστο μερίδιο που κατέληξε να έχει στις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές, ήδη πριν από την κρίση.
Για τους φορείς της πρωτοβουλίας ο σιδηρόδρομος μπορεί να αποτελέσει ζωτικό μέρος της λύσης, για τη διέξοδο από την οικονομική, κοινωνική και περιβαλλοντική κρίση.
Μεταξύ άλλων, μπορεί να αποτελέσει εναλλακτική διέξοδο για τους πολίτες απέναντι στα ακριβά καύσιμα, τα υψηλά διόδια και τα μειωμένα εισοδήματα, αλλά και ευκαιρία για νέες θέσεις εργασίας, επενδύσεις και ευρύτερη τόνωση της οικονομίας, με ανάδειξη των ελληνικών λιμανιών σε νοτιοανατολικές πύλες εισόδου του ευρωπαϊκού σιδηροδρομικού δικτύου, στα όρια φυσικά που υπαγορεύει η βιωσιμότητα.
Να υπενθυμίσουμε ότι πρόσφατα ο Σύλλογος Φίλων του Σιδηροδρόμου Μεσσηνίας ζήτησε από τον υπουργό Μεταφορών, Μιχ. Χρυσοχοΐδη, την άμεση δρομολόγηση του τρένου στη γραμμή Καλαμάτα – Μεσσήνη – ΤΕΙ, αλλά και μέχρι το Διοικητήριο της Καλαμάτας, ενώ ενημέρωσε σχετικά τον πρωθυπουργό, τον περιφερειάρχη, τους δημάρχους και εκπροσώπους φορέων.
Ο Σύλλογος υπογραμμίζει ότι τα συγκεκριμένα δρομολόγια, εφόσον γίνονται τακτικά, με πυκνότητα και σοβαρό προγραμματισμό, θα εξυπηρετούν πολύ κόσμο και θα είναι βιώσιμα οικονομικά για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Προσθέτει, επίσης, ότι «μεσοπρόθεσμο στόχο πρέπει να αποτελέσει η πλήρης επαναλειτουργία της επιβατικής εκμετάλλευσης στη γραμμή Καλαμάτα – Πύργος – Πάτρα, ένα δρομολόγιο πλήρως ανταγωνιστικό, που διασχίζει όλη την πυκνοκατοικημένη δυτική Πελοπόννησο.
Η σιδηροδρομική διασύνδεση δύο σπουδαιότατων αρχαιολογικών χώρων, δηλαδή της Αρχαίας Ολυμπίας με την Αρχαία Μεσσήνη, καθώς και δύο λιμανιών με τουριστικό χαρακτήρα, δηλαδή του Κατάκολου με την Καλαμάτα, μπορεί να ενισχύσει οικονομικά την επιβατική εκμετάλλευση και, κυρίως, να δημιουργήσει έναν επιπλέον τουριστικό πόλο έλξης για την προσέλκυση κρουαζιερόπλοιων στην Καλαμάτα, προσφέροντας στους τουρίστες που αποβιβάζονται στο Κατάκολο μια εναλλακτική διαδρομή με τρένο ως την Καλαμάτα, διερχόμενοι και από τους δύο αναφερθέντες αρχαιολογικούς προορισμούς, όπου θα επιβιβάζονται και πάλι στο πλοίο για να συνεχίσουν την κρουαζιέρα τους.
Απαραίτητη προϋπόθεση και συνάμα ευχή για την υλοποίηση των ανωτέρω, είναι η ουσιαστική και εποικοδομητική συνεργασία της Τοπικής Αυτοδιοίκησης με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ ως συγκοινωνιακό φορέα, κάτι που αποτελεί συνήθη διεθνή πρακτική».
Σε κάθε περίπτωση, ο σιδηρόδρομος είναι εθνικός πλούτος και οφείλει η κυβέρνηση να τον αξιοποιήσει και όχι να τον κομματιάσει και να παραδώσει τα κομμάτια του σε καιροφυλακτούσες εταιρείες, αλλοδαπές ή ημεδαπές.
Στα προηγμένα κράτη δίδεται ιδιαίτερη βαρύτητα και φροντίδα στα τρένα. Τα βελτιώνουν και τα αναβαθμίζουν, τονίζοντας την ασφάλεια στη μεταφορά και προσπαθώντας να εκμηδενίσουν και τους τελευταίους κινδύνους, τόσο σε ό,τι αφορά τους συρμούς και την εξυπηρέτηση των επιβατών όσο και σε ό,τι αφορά το σιδηροδρομικό δίκτυο και τη συνεχή συντήρησή του.
Κυβέρνηση που προσπαθεί να κλείσει «τρύπες» ξεπουλώντας τον εθνικό πλούτο παύει να εμπνέει εμπιστοσύνη και ταυτοχρόνως προκαλεί πλήγμα στην αξιοπρέπεια (και στην εργασία!) τόσο των εργαζομένων όσο και των επιβατών. Το καλό σιδηροδρομικό δίκτυο είναι πυλώνας τουρισμού και οικονομίας.

Επιμέλεια: Αντώνης Πετρόγιαννης