Δίκτυο φτηνών και ποιοτικών προϊόντων από την ΕΑΣ Μεσσηνίας

Δίκτυο φτηνών και ποιοτικών προϊόντων από την  ΕΑΣ Μεσσηνίας

Μετά την πρόσφατη και πολλά υποσχόμενη προσπάθεια της ΕΑΣ Μεσσηνίας, αλλά και των ΕΑΣ Αρκαδίας και Κορινθίας, όπως και άλλων αγροτικών συνεταιρισμών ανά την Ελλάδα, τα συνεταιριστικά καταστήματα φιλοδοξούν να γνωρίσουν στους καταναλωτές τα μοναδικά προϊόντα της ελληνικής γης που παράγονται από τα μέλη των συνεταιρισμών, τυποποιούνται από αυτούς και που δύσκολα μπορεί να συναντήσει κανείς στα ράφια των σούπερ μάρκετ.
Μπορεί σε χώρες του εξωτερικού (όπως π.χ. στην Ιταλία), όπου το συνεταιριστικό κίνημα ακμάζει, τέτοιου είδους προσπάθειες να έχουν ξεκινήσει δεκαετίες πριν και να αποτελούν θεσμό, στη χώρα μας όμως δεν ισχύει το ίδιο. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα πολλά συνεταιριστικά προϊόντα να αντιμετωπίζουν δυσκολίες διάθεσης μέσω των αλυσίδων των πολυκαταστημάτων.
 
Καλαμάτα
Το «Θάρρος» σε προηγούμενο ρεπορτάζ είχε παρουσιάσει την προσπάθεια της ΕΑΣ. Χθες βρεθήκαμε και πάλι στον ίδιο χώρο, διαπιστώνοντας ότι έχει αρχίσει να αποδίδει καρπούς και το κατάστημα να «γεμίζει» με περισσότερους κωδικούς ποιοτικών προϊόντων.
Η προσπάθεια ξεκίνησε, όταν η εταιρεία Messinian Spa του Μεσσήνιου Δ. Σοφρωνά άρχισε να αγοράζει έξτρα παρθένο ΠΟΠ ελαιόλαδο από την ΕΑΣ Μεσσηνίας, συνδυασμένο με συστατικά εμπνευσμένα από τη βόρεια Ελλάδα έως την Κρήτη, όπως σύκο, ρόδι, πορτοκάλι, σταφύλι, μέλι, χαμομήλι, σιτάρι, ιπποφαές, δίκταμο και φραγκόσυκο.
Τότε δειλά δειλά άνοιξε ένα κατάστημα στην οδό Ιατροπούλου, που πουλούσε προϊόντα της Ένωσης και τα καλλυντικά που αναφέραμε. Το εγχείρημα πέτυχε και πλέον το κατάστημα μεγάλωσε και διαθέτει προϊόντα μόνο ελληνικά. Βέβαια, κυρίως έχει δοθεί βάρος στα μεσσηνιακά.
Όπως μας είπαν, στο κατάστημα μπορεί να βρει κανείς καλλυντικά, επιτραπέζιες ελιές, λάδι, κρασί και κάποια προϊόντα, όπως μέλι, από μεμονωμένους παραγωγούς. Μέχρι στιγμής πάει πολύ καλά, γι’ αυτό το εγχείρημα θα εμπλουτιστεί με περισσότερα προϊόντα.
Επίσης, αυτό που διαπιστώσαμε είναι ότι οι τιμές των προϊόντων είναι εξαιρετικά ανταγωνιστικές σε σχέση με αυτές των πολυκαταστημάτων.
Ο καταναλωτής θα πρέπει να ξέρει ότι το μέλημα αυτών που ασχολούνται με τα συνεταιριστικά προϊόντα είναι η ποιότητα και όχι το κέρδος. Άρα, μιλάμε για ποιοτικά προϊόντα, που μόνο πλεονεκτήματα μπορούν να έχουν για τους καταναλωτές.
Τέλος, όσο μειώνονται οι μεσάζοντες τόσο περισσότερο μπορούν τέτοιου είδους εγχειρήματα να επιτυγχάνουν καλύτερες τιμές για τους τελικούς αποδέκτες, ενώ την υπεραξία των προϊόντων καρπώνονται οι αγρότες που παράγουν.

Του Αντώνη Πετρόγιαννη