Ο Παν. Νίκας, ο δρόμος Καλαμάτα – Μεσσήνη Ριζόμυλος και η Κυβέρνηση

Ο Παν. Νίκας, ο δρόμος Καλαμάτα – Μεσσήνη Ριζόμυλος και η Κυβέρνηση

Λέγε λέγε το κοπέλι,
κάνει την κυρά και θέλει…
 
 
 
Στην κυριολεξία η παροιμία του τίτλου σε άλλα πράγματα αναφέρεται, αλλά… ποιητική αδεία ταιριάζει γάντι με την τακτική που ακολουθεί ο δήμαρχος Παναγιώτης Νίκας στο θέμα της χάραξης και κατασκευής του δρόμου Καλαμάτας – Ριζόμυλου.
Βέβαια, αν θέλουμε να γίνουμε… κακοί, θα παρομοιάζαμε την τακτική του με αυτή του Γκαίμπελς, στον οποίο αποδίδεται το περίφημο «πες, πες, κάτι θα μείνει». Σε απλά ελληνικά, αυτό σημαίνει ότι, όταν κάτι ακουστεί και ξανακουστεί από πολλές και διαφορετικές πηγές ειδήσεων, τόσο που να πάρει τη μορφή «τσουνάμι», όσο ακραίο κι αν είναι, ολόκληρο ή μέρος του θα θεωρηθεί ως να έχει κάποια βάση.
Το συγκεκριμένο θέμα (σ.σ. της χάραξης και κατασκευής του δρόμου Ριζόμυλου – Καλαμάτας) κυριάρχησε στη χθεσινή, τελευταία για το 2016, συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Καλαμάτας, με αφορμή σχετική ερώτηση του επικεφαλής της “Αλλαγής”, Θόδωρου Μπρεδήμα, για τα θέματα που συζήτησε ο δήμαρχος με τον πρωθυπουργό Αλέξη Τσίπρα, κατά τη διάρκεια επίσκεψη του τελευταίου στο Δημαρχείο Καλαμάτας.
Έτσι, παρά το γεγονός ότι η παραλιακή χάραξη του δρόμου Καλαμάτας-Μεσσήνης-Ριζόμυλου έχει απορριφθεί από την κυβέρνηση ως πανάκριβο ή και φαραωνικό έργο, εκείνος επιμένει και, όπως σημείωσε, ενημέρωσε διεξοδικά τον πρωθυπουργό.
Να επισημάνουμε εδώ ότι τα στελέχη του υπουργείου Υποδομών υποστηρίζουν ότι οι προμελέτες του έργου έχουν δοθεί στους Δήμους Καλαμάτας και Μεσσήνης και θα παρουσιαστούν στο πλαίσιο οργανωμένης διαβούλευσης τον επόμενο μήνα.
Στις σχετικές δηλώσεις του ο δήμαρχος Καλαμάτας τόνισε: “Δική μας θέση, η οποία είναι θέση του Δημοτικού Συμβουλίου Καλαμάτας και του Δημοτικού Συμβουλίου Μεσσήνης -δεν ξέρω αν αλλάξει εκεί η άποψη του Δημοτικού Συμβουλίου -, υπάρχουν όμως αποφάσεις μέχρι τώρα οι οποίες αναφέρονται στην παραλιακή όδευση. Το ζήτημα είναι κρίσιμο για τη δυτική περιοχή της Καλαμάτας, μήκους 6 χλμ. μέχρι τον Πάμισο. Είναι μια περιοχή που θέλει ένα μεγάλο έργο υποδομής για να αναπτυχθεί. Και αυτό δεν μπορεί να είναι άλλο από τον αυτοκινητόδρομο Καλαμάτα-Ριζόμυλος. Προφανώς αυτή η πρόταση συνδέεται με τον περιμετρικό και μέσω του κόμβου Καρέλια και μέσω του Κόμβου Αρτέμιδος».
Επιπλέον, ο δήμαρχος Καλαμάτας εξέφρασε την πεποίθηση ότι το Δημοτικό Συμβούλιο είναι απίθανο να αλλάξει την απόφασή του, να προτιμήσει δηλαδή τη βελτίωση του υπάρχοντος δρόμου από την κατασκευή καινούργιου κοντά στην παραλία.
Σχολίασε, τέλος, ότι «δε δεχόμαστε τη συνέχιση της διάλυσης του Ασπροχώματος. Φανταστείτε να περνάει αυτοκινητόδρομος μέσα από αυτό το δρόμο του Ασπροχώματος ή, αν κάνουμε παράκαμψη, δε θέλουμε άλλες απαλλοτριώσεις;».
Επίσης, σε ό,τι αφορά το άλλο αίτημα που υπέβαλε στον πρωθυπουργό, για την παραχώρηση στο Δήμο της χρήσης των 49 στρεμμάτων στην παραλία του Κορδία, από την ΕΤΑΔ (Εταιρεία Ακινήτων Δημοσίου), σημείωσε ότι ο κ. Τσίπρας έδωσε οδηγίες και τον Ιανουάριο θα επισκεφθεί τους αρμόδιους υπουργούς στην Αθήνα.
Τέλος, για το αίτημα του Δήμου προς τον πρωθυπουργό, σχετικά με τη λειτουργία του αεροδρομίου, ο κ. Νίκας δήλωσε ότι το πρώτο ζήτημα είναι να συμπληρωθεί το προσωπικό του αεροδρομίου με 3-4 αναγκαίους υπαλλήλους, διότι αυτή η έλλειψη, όπως σημείωσε, έχει ως αποτέλεσμα «να μην υπάρχει η δυνατότητα εξυπηρέτησης των αεροπλάνων που οι εταιρείες τους θέλουν να στείλουν στην Καλαμάτα, δηλαδή εξαιτίας των κενών στο προσωπικό το αεροδρόμιο λειτουργεί σε ρυθμούς μικρότερους από αυτούς που μπορεί».

του Αντώνη Πετρόγιαννη