Ο συλλεκτήρας αγωγών στο πρώην εξοχικό κέντρο Καλλιάνη θα γίνει μετά την ολοκλήρωση του έργου!
Οι εργασίες ολοκλήρωσης του περιμετρικού της Καλαμάτας… τρέχουν με τα χίλια. Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα, εκτός απροόπτου, το έργο παραδίδεται στις 15 Δεκεμβρίου, με τον πλέον επίσημο τρόπο. Το ψαλίδι για την κορδέλα των εγκαινίων θα κρατάει ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας, όπως ανακοίνωσαν και στην πρόσφατη επιθεώρηση του έργου οι τρεις συναρμόδιοι υπουργοί της κυβέρνησης (Χρ, Σπίρτζης, Αλ. Χαρίτσης και Χρ. Βερναρδάκης).
Βέβαια, στα θετικά της είδησης υπάρχουν και πολλοί αστερίσκοι που θα πρέπει να απαντηθούν. Για παράδειγμα, τι θα γίνει με τα προβλήματα κατοίκων από τη χρήση του περιμετρικού, όπως είναι οι διαμαρτυρίες όσων μένουν πίσω από το εργοστάσιο της καπνοβιομηχανίας “Καρέλια”.
Ο δήμαρχος, σε πρόσφατες δηλώσεις του, υποστήριξε ότι όλα αυτά τα θέματα θα εξεταστούν και θα απαντηθούν, μαζί με τη διερεύνηση τυχόν ευθυνών του “Μορέα” στις πλημμύρες της 7ης Σεπτεμβρίου.
Επίσης, ο κ. Νίκας σε πρόσφατη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Καλαμάτας ανέφερε ότι, έπειτα από συνάντηση που είχε με το γενικό γραμματέα Υποδομών του υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Γιώργο Δέδε, εντάσσονται στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων 2016 δύο σημαντικά έργα αντιπλημμυρικής προστασίας:
α. Η κατασκευή συλλεκτήρα αγωγών ομβρίων στην εθνική οδό Καλαμάτας – Σπάρτης, από το πρώην εξοχικό κέντρο Καλλιάνη μέχρι το Νέδοντα. Ο προϋπολογισμός του έργου είναι 2.000.000 ευρώ
β) Η κατασκευή δικτύου αποχέτευσης ομβρίων οδού Αθηνών – Νέας Εισόδου στο τμήμα από Θουρία έως Νέδοντα ποταμό του Δήμου Καλαμάτας – β΄ φάση (τμήμα από το νοσοκομείο έως διασταύρωση προς Μεσσήνη). Ο προϋπολογισμός είναι 2.500.000 ευρώ.
Το δεύτερο έργο έχει ξεκινήσει ήδη. Το πρόβλημα είναι με το πρώτο, αφού ένα τμήμα του τέμνει τον περιμετρικό, στο ύψος του κόμβου της Σπάρτης. Για το έργο αυτό, σύμφωνα με τη Δημοτική Αρχή, έχουν ολοκληρωθεί οι μελέτες και έχουν σταλεί στο υπουργείο Υποδομών, όπου αναμένονται οι τελικές εγκρίσεις και η εκταμίευση των χρημάτων.
Τα ερωτήματα που τίθενται είναι εύλογα: Πότε θα κατασκευαστεί; Όταν θα ολοκληρωθούν οι εργασίες του περιμετρικού; Αν γίνει αυτό, όμως, πώς θα περάσει ο συλλεκτήρας κάτω από δρόμο; Θα γίνουν νέες εργασίες με τη μορφή του “ράβε- ξήλωνε”;
Η απάντηση που πήραμε, μόλις χθες, ήταν όταν εγκριθεί το έργο θα γίνουν και οι απαραίτητες παρεμβάσεις, έστω κι αν έχει ολοκληρωθεί ο περιμετρικός…
Του Αντώνη Πετρόγιαννη