Καλαμάτα- Ριζόμυλος- Πύλος- Μεθώνη: Το νέο… σήριαλ για τους οδικούς άξονες της Μεσσηνίας

Καλαμάτα- Ριζόμυλος- Πύλος- Μεθώνη: Το νέο… σήριαλ για τους οδικούς άξονες της Μεσσηνίας

Μετά την ολοκλήρωση του αυτοκινητόδρομου του «Μορέα» αναμένεται να πληκτρολογήσουμε χιλιάδες λέξεων για την απόληξη της Ολυμπίας Οδού, αλλά και για το έργο Καλαμάτα- Ριζόμυλος- Πύλος- Μεθώνη.
Κι αυτό γιατί, μετά τις δηλώσεις των υπουργών Σπίρτζη και Χαρίτση το προηγούμενο Σάββατο, κατά τη διάρκεια επιθεώρησης του περιμετρικού της πόλης, χθες πήραν σειρά ο επικεφαλής της μείζονος μειοψηφίας, Μανώλης Μάκαρης και ο… συνήθης ύποπτος δήμαρχος Καλαμάτας, Παναγιώτης Νίκας.
Το περασμένο Σάββατο ο κ. Σπίρτζης δήλωσε χαρακτηριστικά για το δρόμο Καλαμάτας-Ριζόμυλου ότι είχε εκπονηθεί μια μελέτη που προέβλεπε ένα φαραωνικό έργο, όπως ο ίδιος το χαρακτήρισε, με υπερβολικές διατομές. Σημείωσε ότι «πρέπει να έχουμε μια ιεράρχηση στους στόχους και στα έργα και στο μέγεθός τους, που να ικανοποιούν, να υπερκαλύπτουν τις ανάγκες της περιοχής αλλά να μη  σπαταλώνται πόροι, ειδικά την περίοδο της κρίσης, που είναι πολύ χρήσιμοι για να πληρωθούν βασικές υποδομές της χώρας, που συμβάλλουν στην παραγωγική της ανασυγκρότηση. Θεωρώ ότι η νέα χάραξη θα είναι ένα φαραωνικό έργο».
Πρόσθεσε δε, ότι και η μελέτη που γίνεται τώρα, από τον Μορέα, θα προβλέπει τμήματα με νέα χάραξη αλλά και τμήματα που θα ακολουθούν τον υφιστάμενο δρόμο, «που μπορούν να χρησιμοποιηθούν και θα γλιτώσουμε εκατομμύρια ευρώ και από απαλλοτριώσεις και από πρόδρομες εργασίες».
Ο Αλέξης Χαρίτσης σημείωσε από την πλευρά του ότι όσα έγιναν στο παρελθόν με τις συμβάσεις παραχώρησης, από τις οποίες και τα συμφέροντα του Ελληνικού Δημοσίου ζημιώθηκαν και τα έργα δεν προχώρησαν, πρέπει να αποτελέσουν ένα μάθημα για το πώς θα πάμε παρακάτω, τονίζοντας ότι «για την υλοποίηση τέτοιων έργων δεν μπορούμε να πηγαίνουμε με λογικές υποσχέσεων, ταξίματος, λογικές που δε βάζουν μπροστά την ανάγκη ενός συνολικού σχεδιασμού».
Ανέφερε λοιπόν, ότι όταν ο Μορέας εκπληρώσει τις συμβατικές του υποχρεώσεις και «ολοκληρωθούν οι διαδικασίες των μελετών, που ήδη ολοκληρώνονται, και τεθούν σε δημόσια διαβούλευση, θα μπορέσουμε μετά με όρους πραγματικούς, όχι με όρους υποσχέσεων, όπως έγινε στην προεκλογική περίοδο στις αρχές του 2015, να διερευνήσουμε τις δυνατότητες χρηματοδότησης».
Χθες το μεσημέρι ο κ. Μάκαρης, ερωτώμενος για το ίδιο θέμα, τόνισε ότι θα πρέπει να υπάρξουν όλα τα δεδομένα στο τραπέζι (σ.σ. εννοώντας τη μελέτη του Μορέα), να υπάρξει κοστολόγηση των προτάσεων και από εκεί και πέρα να αποφασιστεί η πολιτική που θα ακολουθηθεί.
Λίγα λεπτά αργότερα, ο δήμαρχος Παναγιώτης Νίκας επανέλαβε την πάγια θέση του Δήμου Καλαμάτας για την παραλιακή χάραξη, αφού έτσι θα αναδειχτεί και η Δυτική Παραλία, μια περιοχή μήκους 6 χιλιομέτρων. Πρόσθεσε, όμως, ότι θα περιμένει και τη μελέτη του Μορέα και μετά να υπάρξει μια δημόσια διαβούλευση με όλες τις ενδιαφερόμενες πλευρές.

Του Αντώνη Πετρόγιαννη