Αλμυρή… η ιστοσελίδα για την καλαματιανή γαστρονομία

Αλμυρή… η ιστοσελίδα για την καλαματιανή γαστρονομία

Η καλαματιανή μεσογειακή δίαιτα, οι μαγειρικές συνήθειες, τα τοπικά ποιοτικά προϊόντα και τα οφέλη για την υγεία από την κατανάλωσή τους προβάλλονται από την ιστοσελίδα που δημιούργησε ο Δήμος Καλαμάτας www.kalamatagastronomy.gr, όπως επισήμανε ο δήμαρχος Π. Νίκας χθες σε συνέντευξη Τύπου, κατά την οποία έγινε η παρουσίασή της.
Σίγουρα η παραπάνω πρωτοβουλία, μαζί με την ιστοσελίδα του Ιδρύματος «ΚΑΠΕΤΑΝ ΒΑΣΙΛΗ ΚΑΙ ΚΑΡΜΕΝ ΚΩΝΣΤΑΝΤΑΚΟΠΟΥΛΟΥ», η οποία λειτουργεί εδώ και μήνες, κινούνται προς τη σωστή κατεύθυνση, προκειμένου τα τοπικά προϊόντα να βρουν τη θέση που τους αξίζει στην αγορά, αλλά και να αναδειχθεί ο γαστρονομικός μας πολιτισμός.
Το θέμα με την ιστοσελίδα του Δήμου Καλαμάτας είναι το εξής: μπορεί το κόστος να καλύφθηκε από το πρόγραμμα LEADER, στο πλαίσιο του ΕΣΠΑ, αλλά 12.300 ευρώ με απευθείας ανάθεση, για όσους γνωρίζουν, είναι μεγάλο ποσό. Γι’ αυτό, και προκειμένου να μην υπάρχουν… σκιές, θα πρέπει η Δημοτική Αρχή να δώσει στη δημοσιότητα λεπτομερή κατάλογο κόστους του έργου.
Κατά τα λοιπά, ο δήμαρχος σημείωσε ότι η ιστοσελίδα www.kalamatagastronomy.gr θα συνδέεται με την ιστοσελίδα του Δήμου Καλαμάτας www.kalamata.gr και θα προωθήσει την τουριστική ανάπτυξη, καθώς και την προβολή και διάθεση των τοπικών προϊόντων.
Η διαιτολόγος – διατροφολόγος, Νίνα Καρκατζούλη, επιστημονική συνεργάτις της ομάδας, υποστήριξε ότι μέσω της ιστοσελίδας αναδεικνύεται η αξία της υγείας και επιβοηθούνται ο διατροφικός τουρισμός και ο τουρισμός ευεξίας.
Επιπρόσθετα, η διαιτολόγος – διατροφολόγος, Σοφία Κωστέα, επίσης επιστημονική συνεργάτις της ομάδας, σχολίασε συνοψίζοντας ότι στόχος είναι να επισκέπτεται ο κόσμος την περιοχή μας, να απολαμβάνει τα τοπικά προϊόντα και να μετέχει και σε εκδηλώσεις που συνδέονται με τη διατροφή.
Ο αντιδήμαρχος Προγραμματισμού και Ανάπτυξης, Δημήτρης Βεργόπουλος, τόνισε ότι η δημιουργία αυτής της ιστοσελίδας αποτελεί μία προσπάθεια του Δήμου Καλαμάτας που αποσκοπεί στη σύνδεση των παραγωγών τοπικών προϊόντων με την άυλη πολιτιστική μας κληρονομιά. Στόχος είναι να αποτελέσει αυτή η ιστοσελίδα ενδιάμεσο σημείο επικοινωνίας των τοπικών παραγωγών με την αγορά.
Τόνισε, επίσης, ότι η παροχή της προβολής για τους παραγωγούς τοπικών προϊόντων μέσω της ιστοσελίδας είναι δωρεάν και τους κάλεσε να συνδεθούν με αυτή, ώστε να γίνουν γνωστοί στην Ελλάδα και ευρύτερα. Κάθε παραγωγός μπορεί, μέσω της ιστοσελίδας, να συμπληρώσει ένα ειδικό πεδίο με τα στοιχεία του, προκειμένου να προβάλλονται τα προϊόντα του.
Σε καμία περίπτωση δε μειώνουμε την αξία του εγχειρήματος, έστω κι αν, όπως σημειώσαμε, το κόστος κρίνεται υπερβολικό. Από εκεί και πέρα, για να πιάσουν τόπο όλα αυτά πρέπει να υπάρξουν και παράλληλες δράσεις. Ποιες; Για όσους δε διάβασαν το χθεσινό μας σχόλιο για την πολιτική της Φλωρεντίας το επαναλαμβάνουμε: Αποζημίωση 20 εκατομμυρίων δολαρίων ζητούν τα McDonalds από την πόλη της Φλωρεντίας. Γιατί; Διότι οι Αρχές της πόλης μπλοκάρουν τα σχέδιο της εταιρείας για το άνοιγμα καταστήματος στην πιο διάσημη πλατεία της πόλης, την ιστορική Piazza del Duomo.
Συγκεκριμένα ο κεντροαριστερός δήμαρχος της Φλωρεντίας, Ντάριο Ναρντέλλα, απέρριψε την αίτηση τον περασμένο Ιούνιο, και η απόφαση αυτή επιβεβαιώθηκε τον περασμένο μήνα από την αρμόδια τεχνική επιτροπή για τη διατήρηση της παραδοσιακής αρχιτεκτονικής της πόλης.
«Τα McDonald’s έχουν το δικαίωμα να υποβάλουν αίτηση επειδή αυτό επιτρέπεται σύμφωνα με το νόμο, αλλά κι εμείς έχουμε το δικαίωμα να πούμε όχι» δήλωσε ο Ναρντέλλα στο Δημοτικό Συμβούλιο, τονίζοντας ότι θέλει να υποστηρίξει τις παραδοσιακές επιχειρήσεις της περιοχής.
Σημειώνεται ότι τα McDonald’s έχουν καταστήματα σε άλλα σημεία της πόλης, όμως γενικά η Φλωρεντία επιβάλλει πολύ αυστηρούς κανονισμούς για την αδειοδότηση, μεταξύ άλλων να χρησιμοποιούν τοπικά προϊόντα της πόλης και της επαρχίας της Τοσκάνης.

Του Αντώνη Πετρόγιαννη

https://www.youtube.com/watch?v=-3zVfDQwcKw