Το είπαν και το έκαναν, και χθες το πρωί Πατρινοί και Πυργιώτες έκλεισαν την εθνική οδό στο ύψος του κόμβου της ΒΙΠΕ Πατρών, διεκδικώντας την κατασκευή του αυτοκινητοδρόμου Πάτρα – Πύργος – Τσακώνα.
Φυσικά, από την κινητοποίηση απουσίαζε η Μεσσηνία, αν και ο Δήμος Πατρέων στη διεκδίκησή του έχει συμπεριλάβει και το τμήμα μέχρι την Τσακώνα και όχι μόνο το Πάτρα – Πύργος.
Μάλιστα, ο δήμαρχος Πατρέων, Κώστας Πελετίδης, δήλωσε πως θα ακολουθήσουν κι άλλες κινητοποιήσεις μέχρι να δοθεί λύση για την κατασκευή του αυτοκινητόδρομου.
Επίσης, για χθες το απόγευμα είχε προγραμματιστεί για το θέμα του αυτοκινητόδρομου συνάντηση του περιφερειάρχη Δυτικής Ελλάδας Νεκτάριου Φαρμάκη με τον υπουργό Υποδομών, Κώστα Καραμανλή.
Η Μεσσηνία, πάντως, φαίνεται να αντιμετωπίζει το όλο θέμα σαν χαμένη υπόθεση, γιατί μόνο έτσι μπορεί να ερμηνευθεί η αποχή της από κάθε συλλογική ενέργεια των άλλων δύο νομών.
Πάτρα – Πύργος – Τσακώνα
Η διαμαρτυρία πραγματοποιήθηκε με σύνθημα «Όχι άλλο αίμα στην “εθνική καρμανιόλα” για τα συμφέροντα των μεγαλοεργολάβων» και οργανώθηκε από το Δήμο Πατρέων. Οι εκατοντάδες συμμετέχοντες από την Αχαΐα και την Ηλεία φώναξαν για μια ακόμα φορά «Τέρμα στα λόγια και στις υποσχέσεις. Επιβάλλεται η άμεση έναρξη των εργασιών κατασκευής του αυτοκινητόδρομου χωρίς διόδια».
Στο σύντομο χαιρετισμό του ο δήμαρχος Πατρέων, Κώστας Πελετίδης, ανέφερε μεταξύ άλλων: «Ο Δήμος Πατρέων διαχρονικά διεκδικεί από όλες τις κυβερνήσεις την κατασκευή ενός σύγχρονου αυτοκινητόδρομου Πάτρα – Πύργο – Τσακώνα. Αυτό το έργο θα μπορούσε μέχρι σήμερα να είχε κατασκευαστεί και να το χρησιμοποιούμε με ασφάλεια, χωρίς να χάνονται στην άσφαλτο ανθρώπινες ζωές. Σε μια δεκαετία χάσαμε 130 συνανθρώπους μας».
Έπρεπε να είχε γίνει χθες
Και συνέχισε: «Ο συγκεκριμένος αυτοκινητόδρομος έπρεπε να είχε γίνει χθες και να είχε αποδοθεί για χρήση, χωρίς διόδια. Με τον αγώνα μας είμαστε απέναντι στον ανταγωνισμό των μεγαλοεργολάβων, για το ποιος θα κερδίσει από την κατασκευή και τη λειτουργία του, αλλά και απέναντι στην κυβέρνηση που βάζει τις ζωές που χάνονται απέναντι στη λογική του κόστους – οφέλους, με αποτέλεσμα να καθυστερούν το έργο επί δεκαετίες. Αυτά πρέπει να ανατρέψουμε και αυτό δεν μπορεί να γίνει με λόγια. Πρέπει να τους ασκήσουμε τέτοια πίεση, που να υποχρεωθούν να αποδεχθούν τα δίκαια αιτήματά μας.
Ταυτόχρονα, παλεύουμε στην κατεύθυνση ο δρόμος αυτός να μην καταστρέφει τους οικισμούς από τους οποίους θα περάσει και να μην υποβαθμίσει την περιοχή μας, γι’ αυτό και μιλάμε για τη Νότια Χάραξη, που μπορεί και θα έπρεπε να υλοποιηθεί, από την περιοχή του Μιντιλογλίου και πέραν της Κάτω Αχαΐας, για να μην καταστραφεί η υπάρχουσα οικιστική δομή, να μην τριχοτομηθούν οι περιοχές από τις οποίες περνά, να μην έχουμε περιβαλλοντική και αισθητική υποβάθμιση.
Στηριγμένοι στις δικές μας δυνάμεις, στην παρέμβαση του λαϊκού παράγοντα, μπορούμε να επιβάλλουμε αυτό που είναι κοινή λογική και συμφέρει το λαό. Δεν κάνουμε πίσω».
Σύντομους χαιρετισμούς απηύθυναν ο δήμαρχος Πύργου Τάκης Αντωνακόπουλος, ο πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου Δυτικής Αχαΐας Παναγιώτης Κουνάβης, ο αντιδήμαρχος Ερυμάνθου Γιώργος Παρασκευόπουλος, ο αναπληρωτής δημάρχου Πηνειού, Πάνος Θεοδωρακόπουλος, ο Χρήστος Πατούχας, επικεφαλής της δημοτικής παράταξης Πάτρας «Ανυπότακτη Πολιτεία» και η Τασία Παπαντωνοπούλου εκ μέρους της Επιτροπής Αγώνα των Κατοίκων.
Επίσης, μεταξύ άλλων, στην κινητοποίηση συμμετείχαν ο αντιδήμαρχος Δυτικής Αχαΐας Τάσος Βερόπουλος με τον πρόεδρο του Δημοτικού Συμβουλίου Παναγιώτη Κουνάβη και το δημοτικό σύμβουλο Σπύρο Τραχάνη, ο αντιδήμαρχος Ερυμάνθου Γιώργος Παρασκευόπουλος, ο επικεφαλής της δημοτικής παράταξης Πάτρας «Ανυπότακτη Πολιτεία» Χρήστος Πατούχας, από τη δημοτική παράταξη Πάτρας «Ώρα Πατρών» Δημήτρης Παπαδόπουλος, αντιπροσωπεία του Εργατικού Κέντρου Πάτρας με επικεφαλής το γ.γ. Δημήτρη Αγγελόπουλο, αντιπροσωπείες από τους Συλλόγους Εργαζομένων Δήμου Πατρέων και ΔΕΥΑΠ, ο Θανάσης Κάκκος από την ΟΕΒΕΣΝΑ, ο πρόεδρος του ΣΚΕΑΝΑ Σπύρος Στεργίου, οι πρόεδροι των Τοπικών Συμβουλίων Κρυσταλόβρυσης Γιώργος Μακρόπουλος, Καμινίων Γιάννης Πανίτσας, Βραχνεΐκων Γιάννης Παπαχρονόπουλος και εκατοντάδες κάτοικοι.
Της Βίκυς Βετουλάκη