Κατ’ αρχήν, χαίρομαι για την απάντησή σας, αγαπητέ μου κύριε αντιδήμαρχε. Μας δίνετε έτσι η ευκαιρία να συνομιλήσουμε δημόσια δια του Τύπου, κάτι που δεν μπορούμε να κάνουμε στο Δημοτικό Συμβούλιο με την αυθαίρετη ερμηνεία του κανονισμού λειτουργίας του. Ποιου κανονισμού, αλήθεια, υπάρχει; Και από πότε;
Έπειτα να ζητήσω συγγνώμη που έγραψα ότι το κλείσιμο της οδού Φαρών θα διαρκέσει ένα μήνα, ενώ εσείς διατείνεσθε ότι θα ολοκληρωθεί σε τρεις (3) εβδομάδες
Α) Χίλια συγνώμη για το λάθος μου και ελπίζω να μη χρειασθεί να δώσετε παράταση στον εργολήπτη. Θα ήθελα πολύ να με μάθετε να μετράω, δηλαδή εσείς εννοείτε ότι η Φαρών από Κρήτης έως Ναυαρίνου είναι μόνο μία εβδομάδα κλειστή; Αλήθεια, από πότε μετράτε το κλείσιμο; Εξακολουθώ, όμως, να μη συμμερίζομαι το θαυμασμό σας για τον ολοκληρωτικό σχεδιασμό των έργων που τρέφετε προς το πρόσωπο του κ. Νίκα.
Στο πλαίσιο αυτής της άποψής σας, θα ήθελα να μου απαντήσετε:
1) Γιατί δεν εξαγγέλθη εξαρχής ότι το έργο της Φαρών θα γίνει σε δύο φάσεις (πεζοδρόμιο-οδόστρωμα);
2) Είναι ή δεν είναι αληθές ότι η δεύτερη φάση (ανακατασκευής οδοστρώματος) προέκυψε μετά την κατασκευή των πεζοδρομίων και το ότι αυτά ήταν σε χαμηλότερο ύψος από τη στάθμη του οδοστρώματος; (Αυτός ήταν ο προγραμματισμός που θαυμάζετε και υλοποιείτε;)
3) Πότε, επιτέλους, θα ανακοινώσετε εάν μετά την εκτέλεση των έργων η Φαρών θα είναι διπλής κατεύθυνσης ή μονόδρομος; (Το γνωρίζετε ή όπως προκύψει;)
4) Εάν είναι διπλής κατεύθυνσης, την έχετε σχεδιάσει για τις θέσεις parking που θα χαθούν και εάν είναι μονόδρομος, από πού θα διοχετεύεται το αντίθετο ρεύμα κυκλοφορίας; (Επιμένετε να θαυμάζετε το σχεδιασμό του κ. Νίκα;)
Για την Κρήτης τώρα
Εάν δεν είναι ταχείας κυκλοφορίας, εξηγήστε μου, σας παρακαλώ, γιατί δεν ακολουθείτε τον ορισμό διαβάσεων πεζών, όπως στην υπόλοιπη πόλη, αλλά χρειάζονται φανάρια σε κάθε διάβαση για να είναι ασφαλή; Δηλαδή, σε Ναυαρίνου, Ακρίτα, Φιλελλήνων κ.λπ. δεν παρέχουν ασφάλεια οι διαβάσεις και ποιος είναι πλέον υπεύθυνος κατά τη δική σας άποψη; Αυτός που όρισε τη διάβαση ή αυτός που τη χρησιμοποιεί;
Β) Στην οδό Κρήτης δεν έπεσε άσφαλτος επί ασφάλτου και, μάλιστα, στο μεγαλύτερο μέρος της;
Για τη μελέτη του έργου
Το να υπάρχει μελέτη δε σημαίνει ότι θα γίνει και σωστό έργο, ιδιαίτερα αν αυτή δεν ακολουθείται πιστά. Όμως, ποια μελέτη υπήρχε για την ανακατασκευή του δυτικού πεζοδρομίου της οδού Φαρών, που εάν δε σας ξεφώνιζαν, θα αφήνατε το οδόστρωμα πιο ψηλά από το πεζοδρόμιο, με κίνδυνο να πλημμυρίσουν περιουσίες με την πρώτη δυνατή βροχή; Και ποια μελέτη εφαρμόζεται για τα νερά της βροχής; Έργο που κανονικά έπρεπε να οργανώνει η ΔΕΥΑΚ. Ποια μελέτη εφαρμόστηκε για την ασφαλτόστρωση της Αριστομένους, όπου ακόμη περιμένουμε να γίνει αντικατάσταση της ασφάλτου; Όπως το ίδιο, βέβαια, συμβαίνει και για το τμήμα της Κανάρη νότια της Κρήτης;
Παρά τα όσα λέτε, κε Δημόπουλε, και στην οδό Κρήτης έχει πέσει άσφαλτος επί ασφάλτου, όπως κάνει ο Δήμος όλα τα τελευταία χρόνια. Μάλιστα, έχει πέσει μόνο σε κάποια τμήματα της οδού και όπου έχει πέσει, έχει ήδη φτάσει στο ύψος του κρασπέδου, που σημαίνει πως με τη συμπλήρωση της ασφαλτόστρωσης θα βγει πιο ψηλά.
Κύριε Δημόπουλε, ίσως λόγω ηλικίας, επειδή δεν ασχολείσθε με τα κοινά, τολμάτε να μηδενίζετε τα έργα των Δημοτικών Αρχών των τελευταίων τριάντα χρόνων. «Χορτάσαμε από σχέδια και προγραμματισμούς» λέει. Δεν έχετε ακούσει για το σχέδιο πόλης, για το κέντρο βιολογικού καθαρισμού και το εκτεταμένο δίκτυο λυμάτων, για τη ΜΟΛΑΚ (που ο κ. Νίκας παρά τις προεκλογικές του εξαγγελίες απαξίωσε), για τη νέα αγορά, για την κάλυψη του Νέδοντα, για το Πάρκο του ΟΣΕ, για την αντιμετώπιση του σεισμού, για τα διατηρητέα, για τη Νέα Είσοδο και το ΒΙΟΠΑ, για τη μαρίνα και την ανάκτηση της δυτικής παραλίας, που έφυγαν τα σφαγεία, καθάρισε η θάλασσα, και έγιναν οι τόσες αθλοπαιδιές, που ίσως δε γνωρίζετε, για τη ΔΕΠΑΚ και το ΔΗΠΕΘΕΚ, για τη μεταφορά του στρατοπέδου και τα δύο κέντρα με την Τέντα και το γήπεδο. Αλλά και για τη συμβολή στο νέο δρόμο Καλαμάτας-Αθήνας, την κατασκευή του νοσοκομείου και του δικαστικού μεγάρου, την αναβάθμιση του αεροδρομίου, το νέο περιμετρικό δακτύλιο -για να θυμηθώ μερικά, σίγουρα ξεχνάω κι άλλα έργα που άλλαξαν στην κυριολεξία τη μορφή της πόλης.
Ποια έργα έχει κάνει αυτή η Δημοτική Αρχή τα τελευταία εφτά χρόνια από το κέντρο της πόλης;
Αυτά δικαιούται κάποιος να τα αγνοεί. Είναι ντροπή, όμως, να αναφέρεται σε αυτά και να τα κοροϊδεύει, και συγχρόνως να υπερηφανεύεται για την κατασκευή της δικής του πλατείας, την πλατεία Φυτειάς.
Γεώργιος Νταγιόπουλος
Δημοτικός σύμβουλος
Υ.Γ. Τιμώ και σέβομαι και τα θεσμικά αξιώματα που κατέχετε και την επιστημονική σας κατάρτιση. Νομίζω, όμως, ότι πρέπει να τα τιμάτε τόσον εσείς όσο και ο κατά νόμον προϊστάμενός σας κ. Νίκας.