Αυτοκίνητο ντελαπάρισε, ευτυχώς χωρίς θύματα
Δύο ολόκληρα χρόνια έχουν περάσει από τον άδικο χαμό της 23χρονης Βασιλικής Λυμπεροπούλου, όταν παρασύρθηκε από αυτοκίνητο πάνω στη διάβαση πεζών στο Ασπρόχωμα έξω από τον ΟΑΕΔ, και ακόμα δεν έχει ληφθεί κανένα μέτρο στο φονικό σημείο.
Συνολικά τρεις άνθρωποι έχουν χάσει τη ζωή τους σε αυτό το τμήμα του δρόμου, ενώ συχνά – πυκνά συμβαίνουν εκεί τροχαία ατυχήματα υλικών ζημιών ή με ελαφριούς τραυματισμούς.
Το απόγευμα της Τρίτης άλλο ένα τροχαίο συνέβη στην περιοχή. Αυτοκίνητο με κατεύθυνση προς Καλαμάτα λίγο μετά τις 6.30 το απόγευμα ντελαπάρισε. Ο οδηγός δεν τραυματίσθηκε και διακομίσθηκε προληπτικά στο νοσοκομείο.
Κανένα μέτρο
Καθημερινά από τη διάβαση μπροστά από τον ΟΑΕΔ διέρχονται δεκάδες πεζοί, ενώ τη χρησιμοποιούν ανελλιπώς οι σπουδαστές των σχολών του ΟΑΕΔ τις απογευματινές και βραδινές ώρες. Σπουδάστρια των σχολών ήταν και η άτυχη 23χρονη που επιχείρησε να περάσει το δρόμο, όταν τελείωσε το μάθημά της.
Για τη λήψη μέτρων στην περιοχή έχουν γίνει διαμαρτυρίες και αρχικά είχε ζητηθεί η κατασκευή πεζογέφυρας.
Όμως, ο τότε δήμαρχος Καλαμάτας και νυν περιφερειάρχης Πελοποννήσου, Παναγιώτης Νίκας, είχε ανακοινώσει πως είναι ασύμφορη η κατασκευή της πεζογέφυρας, μιας και το κόστος αγγίζει τα 300.000 ευρώ.
Κανένα φανάρι
Μάλιστα, το θέμα είχε συζητηθεί και στο Δημοτικό Συμβούλιο Καλαμάτας και σε παρέμβασή του τότε ο κ. Νίκας, ως δήμαρχος, είχε ψέξει την Περιφέρεια και το υπουργείο, που είναι καθ’ ύλην αρμόδια, ότι δεν έχουν αναλάβει καμία πρωτοβουλία για να γίνει παρέμβαση.
Είχε δηλώσει ότι, αν και ο Δήμος δεν έχει την αρμοδιότητα, θα προχωρήσει στην τοποθέτηση φωτεινού σηματοδότη, επισημαίνοντας ότι το ζήτημα είναι πρωτίστως τεχνικό και δευτερευόντως οικονομικό.
Ο κ. Νίκας είχε ανακοινώσει ακόμη ότι ο Δήμος Καλαμάτας, από το 2012, κάνει συνεχείς παρεμβάσεις για φωτεινή σήμανση στον κόμβο του ΟΑΕΔ, αλλά δεν έχει υπάρξει αποτέλεσμα, γι’ αυτό και θα προχωρήσει στη διαδικασία τοποθέτησης φωτεινής σήμανσης στον κόμβο, υπό την προϋπόθεση έγκρισης από τις συναρμόδιες Υπηρεσίες της Αποκεντρωμένης Διοίκησης (Πάτρα), της Περιφέρειας Πελοποννήσου (Τρίπολη) και του υπουργείου Υποδομών (Αθήνα).
Το σύνολο, δε, του κόστους (μελέτη, έργα και προμήθεια σήμανσης, έργα πολιτικού μηχανικού) θα βάρυνε το Δήμο, με στόχο να βελτιωθεί η ασφάλεια όσων διέρχονται από την κρίσιμη διάβαση του ΟΑΕΔ.
Παρά τις τότε διαβεβαιώσεις, όμως, το σημείο στον ΟΑΕΔ παραμένει χωρίς φωτεινό σηματοδότη.
Τέλη του 2018 ο κ. Νίκας είχε δηλώσει ότι μέχρι το Πάσχα του 2019 η γραφειοκρατία θα είχε ξεπερασθεί και τα φανάρια θα είχαν τοποθετηθεί. Κι ενώ και η Δημοτική Αρχή άλλαξε και η Περιφερειακή Αρχή άλλαξε, φανάρια ακόμα να δούμε στο σημείο…
Της Βίκυς Βετουλάκη