Σειρά συνεδριών για τουρισμό, τοπική παραγωγή και επιχειρηματικότητα
*Κερδίστε προσκλήσεις για το συνέδριο πατώντας εδώ
Από την Καλαμάτα ξεκινά με τον τίτλο “Metaλλaxis”, μεθαύριο Σάββατο, στο Πνευματικό Κέντρο, το In Situ, η σειρά συνεδρίων που απευθύνεται σε μεγάλες πόλεις της Ελλάδας.
Οι βασικοί άξονες του In Situ, όπως ανακοίνωσαν χθες κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου ο εμπνευστής του συνεδρίου Ηλίας Σκενδερίδης και η συνδιοργανώτρια Γεωργία Καλογεροπούλου, είναι ο τουρισμός, η τοπική παραγωγή και η επιχειρηματικότητα.
Όπως σημείωσε ο κ. Σκενδερίδης, κάθε συνέδριο In Situ είναι μοναδικό, γιατί η θεματολογία προκύπτει κάθε φορά από τις ανάγκες και την κατάσταση στην οποία βρίσκεται η πόλη, αλλά και η Περιφέρεια στην οποία ανήκει.
Σε αυτό το πλαίσιο, η Καλαμάτα γίνεται η αφετηρία του In Situ με τη συζήτηση να περιστρέφεται γύρω από τη “Metaλλaxis”, τη νέα πραγματικότητα στην οποία βρίσκεται η μεσσηνιακή πρωτεύουσα τα τελευταία τρία χρόνια. Η έντονη εξωστρέφεια των τοπικών παραγωγών, οι επενδύσεις σε τουριστικές μονάδες, η αύξηση των πτήσεων από και προς το διεθνή αερολιμένα Καλαμάτας «Καπετάν Βασίλης Κωνσταντακόπουλος» συμβάλλουν σταδιακά στη διαρκή προβολή και προώθηση της Καλαμάτας. Σημείωσε ότι οι βασικοί στόχοι του συνεδρίου είναι να γίνει συνδετικός κρίκος μεταξύ της περιφέρειας και των μεγάλων εταιρειών, να χαρτογραφηθεί η κατάσταση στην Περιφέρεια σε σχέση με την επιχειρηματικότητα και να εξεταστεί η κατάσταση που βρίσκεται ο τομέας της εκπαίδευσης, ώστε να δημιουργηθούν θεματικά εκπαιδευτικά σεμινάρια, που θα λειτουργήσουν συμπληρωματικά στο συνέδριο.
Όπως ανέφερε χαρακτηριστικά, «η πραγματική “Metaλλaxis” της Καλαμάτας μέσα σε ένα τόσο μικρό χρονικό διάστημα ενέπνευσε τη δημιουργία του In Situ και είμαστε πολύ χαρούμενοι για αυτό. Είναι ευκαιρία σε μια εποχή με τόσες προκλήσεις, ο τουρισμός, η τοπική παραγωγή και η επιχειρηματικότητα να βρεθούν στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος για την ουσιαστική εξέλιξη και ανάπτυξη μιας πόλης, αλλά και μιας περιοχής που τόσο το αξίζει».
Ακολούθως γνωστοποίησε πως η είσοδος στο συνέδριο θα γίνεται με εισιτήρια. Το ατομικό κοστίζει 20 ευρώ, το ομαδικό – εταιρικό (αγορά δύο και άνω εισιτηρίων) 15 ευρώ, ενώ αυτά των φοιτητών και των ανέργων 12 ευρώ (απαιτείται η προσκόμιση φοιτητικού πάσο ή κάρτα ανεργίας αντίστοιχα). Στην τιμή συμπεριλαμβάνονται οι παρουσιάσεις, ελαφρύ φαγητό και συνοδευτικό υλικό, ενώ ανέφερε ότι εταιρεία –χορηγός θα προσφέρει δύο δώρα σε εταιρείες, έπειτα από κλήρωση που θα γίνει κατά τη διάρκεια του συνεδρίου.
Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να προμηθευτούν εισιτήρια στο www.viva.gr και στα καταστήματα Luna Lounge, Luna Lounge Deli και Public Καλαμάτας.
Οι ομιλητές
Στο συνέδριο θα συμμετέχουν 9 ομιλητές, συνέχισε η κα Καλογεροπούλου, οι οποίοι προέρχονται από διαφορετικούς τομείς και φιλοδοξούν να εμπνεύσουν, να δώσουν συμβουλές και να κινητοποιήσουν τους επαγγελματίες και τους τοπικούς φορείς της περιοχής σε θέματα σχετικά με τον τουρισμό και την επιχειρηματικότητα. Με αυτό το στόχο θα μοιραστούν ιδέες, πρακτικές και τεχνικές που ήδη εφαρμόζουν, σε συνδυασμό με εμπειρίες και γνώσεις στο χώρο που δραστηριοποιούνται.
Οι εργασίες του συνεδρίου θα ξεκινήσουν στις 10.00 το πρωί με τη Μυλαίδη Στρούμπου να παρουσιάζει τα εργαλεία της Microsoft.
Ο Γ. Χαραλαμπάκης (ForestView) θα μιλήσει για τη διαφήμιση στο facebook και θα δείξει πώς μεταλλάσσεται μια επιχείρηση με τη διαφήμιση στο facebook, ξεκινώντας με μόλις 1 ευρώ την ημέρα.
Θα ακολουθήσει διάλειμμα και αμέσως μετά η Εύη Μπαραλού, ALBA Graduate Business School at The American College of Greece, θα μιλήσει με θέμα «Η αγορά εργασίας στον τουρισμό. A success story?» Η παρουσίασή της βασίζεται στην ανάγκη μετάλλαξης των πρακτικών διοίκησης ανθρώπινου δυναμικού στον κλάδο του τουρισμού, στην ανάγκη δημιουργίας και μοιράσματος καλών πρακτικών πρόσληψης, ανάπτυξης και διατήρησης ανθρώπινου δυναμικού για τη δημιουργία ισχυρότερης αφοσίωσης και ικανοποίησης των ανθρώπων που εργάζονται στον κλάδο.
Για τις ευκαιρίες χρηματοδότησης θα μιλήσει ο Παν. Οικονόμου (STEP), καθώς θεωρεί ότι μια από τις σημαντικότερες προϋποθέσεις για τη μετάλλαξη, είναι η εξεύρεση χρηματοδότησης. Η παρουσίασή του περιλαμβάνει απαντήσεις για το «πως» και το «από πού» μπορούν να βρεθούν χρήματα, και γενικότερα οι ενέργειες που θα πρέπει να γίνουν πριν, κατά τη διάρκεια και μετά την υλοποίηση οποιουδήποτε χρηματοδοτικού προγράμματος.
Ακολουθεί ένα ακόμη διάλειμμα και η συνέχεια περιλαμβάνει την εισήγηση «City Branding. Ο ρόλος των κατοίκων της πόλης από τον Γ. Καραγιάννη (2yolk Branding & Design). Ο ομιλητής υποστηρίζει ότι η Ελλάδα περνάει τη σημαντικότερη μετάλλαξή της και ζει σε μια συνθήκη που την υποχρεώνει να αλλάξει για να ακολουθήσει τις εξελίξεις που συμβαίνουν γύρω της, προκειμένου να επιβιώσει.
Στο βήμα θα τον διαδεχθεί ο Έκτ. Τσατσούλης από το KALAMATA:21 με θέμα: «Challenging a city: European Capitals of Culture». Θέλει να δείξει πώς ο θεσμός της Ευρωπαϊκής Πολιτιστικής Πρωτεύουσας προκαλεί και μεταλλάσσει μία πόλη. Τι μπορεί να αλλάξει στην Καλαμάτα μέσω της υποψηφιότητας της; Τι έχει τελικά η Καλαμάτα να πει στην Ευρώπη, στον κόσμο;
Ύστερα από διάλειμμα για μεσημεριανό φαγητό, ο Χάρης Τζαννής (fnl-guide.com & Asprimera design studio) θα μιλήσει για τη γαστρονομία και τον τουρισμό, όπου η γαστρονομία, ως πολιτιστικό στοιχείο, αποτελεί αναπόσπαστο μέρος του τουριστικού προϊόντος μιας περιοχής.
Ο Νικ. Μιστριώτης (XYZ Productions) θα αναφερθεί «Στη δύναμη ενός event. Πολυμήχανη δράση με πολυδιάστατη προβολή». Ο ομιλητής θα αναφερθεί στο πώς μπορεί να γίνει εκμετάλλευση στο έπακρο ενός δρώμενου με διεθνή standards και εκμεταλλευόμενοι τις τoπικές αξίες.
Το συνέδριο θα κλείσει με την ομιλία του Ι. Αίσωπου (Αρχιτέκτων, καθηγητής Πανεπιστημίου Πατρών), με θέμα: «Τοπία Τουρισμού: Ανακατασκευάζοντας την Ελλάδα». Αυτή ήταν η ελληνική συμμετοχή στη 14 Biennale Αρχιτεκτονικής της Βενετίας 2014 και διερευνάται ο ρόλος του τουρισμού ως οχήματος διαρκούς εκμοντερνισμού της χώρας μέσω της παραγωγής κατασκευασμένων τοπίων τουρισμού: αρχαιολογικών χώρων και μουσείων, διαμορφώσεων δημοσίων χώρων, παραθαλάσσιων εγκαταστάσεων, ξενοδοχείων και θερέτρων, αναπλάσεων παραδοσιακών οικισμών, μεγάλης κλίμακας τουριστικών αναπτύξεων και υποδομών.
Το Επιμελητήριο Μεσσηνίας
Τη διοργάνωση του συνεδρίου χαιρέτισε ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Μεσσηνίας Δ. Μανιάτης. Αφού ευχαρίστησε για την επιλογή της Καλαμάτας ως πρώτης πόλης διοργάνωσης, ανέφερε πως το Επιμελητήριο στηρίζει τις προσπάθειες που καταβάλλονται και πρόσθεσε πως στο πλαίσιο αυτό έγινε ενημέρωση των μελών του για το συνέδριο.
Αναφέρθηκε στους βασικούς άξονες, τον τουρισμό, την παραγωγικότητα και την επιχειρηματικότητα της Καλαμάτας και της Μεσσηνίας και κάλεσε τα μέλη του Επιμελητηρίου να παρακολουθήσουν την εκδήλωση.
του Χάρη Χαραλαμπόπουλου