Το… λουτρό αίματος στους δρόμους της Καλαμάτας συνεχίζεται με αμείωτη ένταση. Σύμφωνα με στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα ο επικεφαλής της μείζονος μειοψηφίας στο Δημοτικό Συμβούλιο Μανώλης Μάκαρης, το πρώτο πεντάμηνο του 2016 ο αριθμός των τροχαίων αυξήθηκε κατά 7% σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά και οι θάνατοι κατά 11%.
Μάλιστα, αν στους παραπάνω αριθμούς προσθέσουμε και τα συμβάντα των μηνών Ιουνίου και Ιουλίου φαίνεται ότι το πρόβλημα έχει καταστεί, πλέον, μάστιγα για την πόλη.
Στα παραπάνω, αν προσθέσουμε και τα στοιχεία που παρουσίασε, στην προχθεσινή συνεδρίαση του Σώματος, ο αντιδήμαρχος Παναγιώτης Γιαννόπουλος, τότε, είναι βέβαιο ότι κάτι πρέπει να γίνει άμεσα. Ειδικότερα, ο αντιδήμαρχος ανέφερε ότι το τελευταίο δίμηνο έχουν εισαχθεί στο Νοσοκομείο Καλαμάτας με κρανιοεγκεφαλικές κακώσεις 25 έως 30 νεαρά παιδιά, ηλικίας από 16- 22 ετών!
Για τον ίδιο, αλλά και τον δήμαρχο πρώτος και σημαντικότερος παράγοντας είναι η κακή κυκλοφοριακή συμπεριφορά των οδηγών. Η ταχύτητα σκοτώνει, σχολίασαν και αυτό πρέπει να το καταλάβουμε. Η Τροχαία, συμπλήρωσαν, κάτι ό,τι είναι δυνατό, αλλά με το μειωμένο προσωπικό, δεν μπορεί να κάνει και θαύματα, ενώ, τόνισαν ότι ο δήμος είναι, περίπου, αναρμόδιος.
Αφορμή για η συζήτηση ήταν το τελευταίο θανατηφόρο στη Νέα Είσοδο, στη γέφυρα του ΟΣΕ. Ο κ. Νίκας συμπλήρωσε ότι στην περιοχή θα κατασκευαστεί υπερυψωμένο ρειθροκράσπεδο, ώστε να υπάρξει κάποια προστασία, ενώ, θα τοποθετηθούν και μία έως δύο πινακίδες που θα αναγράφεται το επιτρεπόμενο όριο ταχύτητας.
Επιπλέον, είπε ότι η ολοκλήρωση του περιμετρικού θα “ανακουφίσει” την κυκλοφορία στη Νέα Είσοδο, ενώ, ο αριθμός των ατυχημάτων καταδεικνύει και την αναγκαιότητα κατασκευής ενός ασφαλούς δρόμου από την Καλαμάτα έως το Ριζόμυλο.
Ο κ. Μάκαρης σχολίασε ότι θα πρέπει να εκπονηθεί ένα ειδικό σχέδιο σε συνεργασία με τους αρμόδιους φορείς, για την ελαχιστοποίηση των ατυχημάτων, αφού, όπως υπογράμμισε “δεν μπορούμε και δεν πρέπει να μένουμε απαθείς στο μείζον αυτό θέμα και να δηλώνουμε αναρμόδιοι”. Ο κ. Μπρεδήμας, από την πλευρά του, σχολίασε και τα κακά γεωμετρικά στοιχεία της Νέας Εισόδου και την αναγκαιότητα παρέμβασης στο θέμα αυτό.
Βέβαια, από την πλευρά μας, όσο και να είναι αλήθεια ότι η ταχύτητα είναι ο βασικότερος παράγοντας των τροχαίων και ο δήμος αναρμόδιος για το πρόβλημα, ο δήμαρχος Καλαμάτας, όποιος κι αν είναι αυτός, δεν μπορεί να παραμένει με…σταυρωμένα τα χέρια.
Θα μπορούσε, να “γεμίσει” τη Νέα Είσοδο με ενημερωτικές πινακίδες με εικόνες από δραματικά συμβάντα, κάτι σαν αυτό που επιβάλλεται στις καπνοβιομηχανίες με τις φωτογραφίες στα πακέτα τσιγάρων. Θα μπορούσε, επιπρόσθετα, να προβεί σε ενημερωτική εκστρατεία, σε βελτίωση της οδικής σήμανσης, σε μείωση της αναγκαιότητας χρήσης του αυτοκινήτου. Χρηματοδοτικές πηγές, για τα παραπάνω, μπορούν να βρεθούν είτε από το δημοτικό ταμείο είτε να αναζητηθούν άλλες πηγές. Το μόνο, βέβαιο, είναι ότι η κατάσταση δεν μπορεί να συνεχίζεται. Ο φόρος αίματος που πληρώνουν οι πολίτες της πόλης είναι πολύ βαρύς.
Του Αντώνη Πετρόγιαννη