Ο ήλιος και η θάλασσα δεν αρκούν για τον τουρισμό, πρέπει να αγαπήσουμε τον τόπο μας


Το θέμα της τουριστικής προβολής της Καλαμάτας, αλλά και της Μεσσηνίας γενικότερα, είναι εδώ και μερικά χρόνια στην πρώτη γραμμή ενδιαφέροντος όλων των εμπλεκόμενων φορέων. Δήμοι, Περιφέρεια, σύλλογοι, κόμματα, την περιγράφουν ως ακρογωνιαίο λίθο για την ανάπτυξη της περιοχής μας.
Κατά καιρούς, η αλήθεια είναι, έχουν γίνει προσπάθειες προς τη σωστή κατεύθυνση. Τελευταίο παράδειγμα το καλαματιανό τριήμερο στη Θεσσαλονίκη, όπου έγιναν σημαντικές παρεμβάσεις, κυρίως, από την πλευρά των ανθρώπων του τουρισμού.
Οι συζητήσεις με το Ελληνοσερβικό Επιμελητήριο, η συμφωνία με τους εκπροσώπους των ΚΑΠΗ και η προώθηση τοπικών μας προϊόντων σε καταστήματα εστίασης της Θεσσαλονίκης ήταν ορισμένες από τις πρωτοβουλίες που θα αποδώσουν καρπούς.
Από την πλευρά μας, θεωρούμε ότι βασικότερος παράγοντας για να υπάρξει περαιτέρω βελτίωση του τουριστικού ρεύματος είμαστε εμείς οι ίδιοι, που πρώτα και κύρια πρέπει να αγαπήσουμε τον τόπο μας.
Κι αυτό σημαίνει, φυσικά, μια σειρά από δράσεις. Πρώτα οι Δήμοι θα πρέπει να φροντίζουν για την καθαριότητα και το περιβάλλον της περιοχής τους.
Μετά, τα καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος θα πρέπει να εντάξουν τη λέξη «ποιότητα» τόσο στην παροχή των υπηρεσιών όσο και στην κουζίνα τους, μέσω της χρήσης αποκλειστικά τοπικών προϊόντων. Δεν είναι δυνατόν ο επισκέπτης να ζητά λάδι σ’ ένα εστιατόριο και να του προσφέρεται ό,τι χειρότερο υπάρχει. Θεωρούμε αδιανόητο τα ξενοδοχεία μας να μη διαθέτουν αποκλειστικά και μόνο για πρωινό ή γεύμα ή δείπνο μεσσηνιακά προϊόντα. Η τοπική μας κουζίνα πρέπει να υπάρχει παντού.
Τις προηγούμενες ημέρες καθόμουν με παρέα φίλων σε καφέ στην κεντρική πλατεία. Όταν έφτασε η ώρα του… τσίπουρου, ζήτησαν από το γκαρσόνι να τους πει τι έχει και, αντί να προτιμήσουν μία από τις τοπικές εταιρείες, οι οποίες παράγουν ποιοτικότατο προϊόν, αποφάσισαν να πιούν κάτι άλλο. Προσωπικά, το θεώρησα αδιανόητο, αν και δεν έκανα καμία παρέμβαση.
Από την άλλη πλευρά, θα πρέπει και τα ίδια καταστήματα να χρησιμοποιούν αποκλειστικά τοπικά προϊόντα, όπου αυτό είναι δυνατό.
Η κρίση έχει αγγίξει για τα καλά την πόρτα μας και μας αφορά άμεσα. Είναι αναγκαία η ενίσχυση της τοπικής οικονομίας και αγοράς. Αφουγκραζόμαστε την αγωνία όλων, κι έτσι πολύ απλά προτείνουμε τη στήριξη των προϊόντων που παράγονται, μεταποιούνται και διακινούνται από τους συνδημότες μας.
Κι όλα αυτά για μια σειρά από λόγους. Στηρίζουμε τις θέσεις εργασίας των δικών μας ανθρώπων. Ενισχύουμε την τοπική οικονομία. Δημιουργούμε καλύτερες προϋποθέσεις για το μέλλον του τόπου μας και των παιδιών μας. Ενισχύουμε έμπρακτα την τοπική αγορά και την ανάπτυξη του τόπου μας.
Τέλος, πρέπει να καταλάβουμε άπαξ δια παντός: Πρέπει να αλλάξει η συλλογική νοοτροπία και ο καθένας μας να συνειδητοποιήσει ότι αποτελεί μέρος του τουριστικού προϊόντος του τόπου. Όταν βοηθάμε έναν τουρίστα, φορώντας ένα ειλικρινές χαμόγελο, να βρει μια διεύθυνση που ψάχνει, βάζουμε ένα λιθαράκι στη βελτίωση της τουριστικής μας εικόνας. Όταν δεν πετάμε σκουπίδια, δεν παρκάρουμε πάνω στα πεζοδρόμια ή δεν «κλέβουμε τον τουρίστα στο ζύγι», συμβάλουμε με τον τρόπο μας στην αναβάθμιση της τουριστικής εμπειρίας.

Του Αντώνη Πετρόγιαννη