Συνολικό προϋπολογισμό 1,75 εκατ, ευρώ, έχουν τα τέσσερα έργα που χρηματοδοτούνται από το πρόγραμμα για τα πυρόπληκτα της Πελοποννήσου. Τα έργα αυτά αφορούν στις περιοχές των Δήμων Οιχαλίας και Τριφυλίας, πρόκειται να δημοπρατηθούν μέσα στο Οκτώβριο, αφού μόλις πρόσφατα καθορίστηκαν οι όροι δημοπράτησής τους από την Οικονομική Επιτροπή της Περιφέρειας Πελοποννήσου .
Πρόκειται για τα έργα «Βελτίωση δρόμου και ανάπλαση Αγ. Γεωργίου Δωρίου,
«Βελτίωση – συντήρηση 22ης επαρχιακής οδού Σελλά – Διόδια», «Βελτίωση – συντήρηση 7ης επαρχιακής οδού Βαλύρα – Μελιγαλάς» και «Βελτίωση –συντήρηση 7ης επαρχιακής οδού, τμήμα Ζευγολατιό – Διμάνδρα»
Βελτίωση δρόμου και ανάπλαση Αγ. Γεωργίου Δωρίου
Το συγκεκριμένο έργο έχει προϋπολογισμό 600.000 ευρώ και σύμφωνα με την τεχνική έκθεση, αφορά στο δρόμο που συνδέει το Δώριο με τον Άγιο Γεώργιο. Με τη βελτίωση του δρόμου, όπως σημειώνεται, θα δοθεί η δυνατότητα στους κατοίκους και επισκέπτες να επικοινωνούν περπατώντας, αφού από τη μία πλευρά της οδού προβλέπεται πεζοδρόμιο και φωτισμός.
Οι βασικές εργασίες αφορούν την κατασκευή πεζοδρομίου στη δεξιά πλευρά (από Άγ. Γεώργιο προς Δώριο), επέκταση του δρόμου κατά 0,80 εκατοστά με κατασκευή ερείσματος στην αριστερή πλευρά, επέκταση υπαρχόντων τεχνικών από ένα μέτρο και άνω, φωτισμό από τη δεξιά πλευρά, ασφαλτόστρωση όλου του δρόμου με πλάτος ασφάλτου τα 6 μέτρα.
Πλησίον της εκκλησίας του Αγίου Γεωργίου που υπάρχει πεζοδρόμιο, δε θα αποξηλωθεί και στην αρχή από Δώριο προς Άγιο Γεώργιο όπου υπάρχει τάφρος και στις δύο πλευρές του δρόμου, μήκους 400 μέτρων στα αριστερά και 150 μέτρων στα δεξιά, θα ξηλωθεί και θα κατασκευαστούν στη θέση της πεζοδρόμιο και κρασπεδόρειθρο, όπως και στη υπόλοιπη οδό, ενώ, παραμένει ανοιχτό και το ενδεχόμενο διαπλάτυνσης.
Οι εργασίες προβλέπουν επίσης την τοποθέτηση κιγκλιδωμάτων στα τεχνικά έργα και σε σημεία όπου το οδόστρωμα είναι σε ύψος μεγαλύτερο του ενός μέτρου από παρόδιες ιδιοκτησίες
Όπως επίσης αναφέρεται, σε σημεία που το οδόστρωμα είναι ψηλότερα από παρόδιες ιδιοκτησίες, ίσως απαιτηθεί να κατασκευαστεί τοιχείο από σκυρόδεμα για διαπλάτυνση, είτε από την πλευρά της τάφρου και προς το οδόστρωμα, είτε από την πλευρά κτημάτων και προς το οδόστρωμα.
Στο δρόμο υπάρχουν αλλεπάλληλες στροφές σε μήκος 500 μέτρων και εκτιμάται ότι ίσως επιτρέψουν οι παρόδιοι να απαλειφθούν οι στροφές, με διέλευση του δρόμου από τις ιδιοκτησίες τους. Σε αυτή την περίπτωση θα κερδηθούν 250 μέτρα μήκος, ενώ, θα πρέπει να ξεριζωθούν 3 ελαιόδεντρα, αλλά και να γίνουν όλες εκείνες οι απαιτούμενες ενέργειες που θα έχουν ως αποτέλεσμα το να γίνει και ασφαλτόστρωση. Προβλέπεται επίσης η κατασκευή σωληνωτού αγωγού στο σημείο που υπάρχει ο παλιός ή επέκταση του υφιστάμενου. Στην ίδια περίπτωση θα εξεταστεί η ασφαλτόστρωση από την εκκλησία έως τη διασταύρωση με το δρόμο Ψάρι – Κοπανάκι και από την έξοδο Αγίου Γεωργίου προς Κοπανάκι έως εκκλησάκι Αγίας Ελένης, μήκους 150 μέτρων περίπου.
Σε όλο το μήκος και αριστερά από Δώριο και προς Άγιο Γεώργιο, μια απόσταση 1.800 μέτρων θα τοποθετηθεί φωτισμός, όπως και στο τμήμα από Άγιο Γεώργιο έως το εκκλησάκι της Αγίας Ελένης σε απόσταση 160 μέτρων.
Βελτίωση – συντήρηση 22ης επαρχιακής οδού Σελλά – Διόδια
Το συγκεκριμένο έργο έχει προϋπολογισμό 600.000 ευρώ. Σύμφωνα με την τεχνική έκθεση, οι παρεμβάσεις αφορούν την είσοδο του οικισμού Σελλά από Κυπαρισσία και σύνδεση της 26ης επαρχιακής οδού (Δώριο – Αετός) με την 22η επαρχιακή οδό (Λάμπαινα – Τρίκορφο- Ζευγολατιό- Σελλά – Διόδια) και την 8η επαρχιακή (Μεσσήνη – Κεφαλόβρυσο- Ραυτόπουλο – Κυπαρισσία) στη θέση Διόδια. Μέρος του δρόμου αφορά το παλαιό τμήμα μήκους 900 μέτρων, καθώς το νέο τμήμα έχει υποστεί μεγάλες φθορές από κατολισθήσεις και καταπτώσεις και χρειάζονται ειδικές μελέτες, ιδίως γεωλογικές. Σε δύο δε σημεία, υπάρχουν προβλήματα κατολισθήσεων που θα αντιμετωπιστούν με την κατασκευή συρματοκιβωτίων (σαρζανέτ).
Στις προβλεπόμενες εργασίες, περιλαμβάνονται γενικές εκσκαφές για την υποβίβαση της στάθμης καθιζήσεων στα δύο σημεία, σε ύψος 6-7 μέτρων από την επιφάνεια της ασφάλτου, αποξήλωση του ασφαλτοτάπητα σε μήκος 1.600 μέτρων, τη διάνοιξη τάφρου ιδίως στο παλιό τμήμα του δρόμου, σε μήκος 400 μέτρων.
Ανάμεσα σε άλλα, θα τοποθετηθούν στηθαία ασφαλείας στις θέσεις των συρματοκιβωτίων, στη θέση του παλιού δρόμου με το νέο, πλαστικοί οριοδείκτες σε φρεάτια ή επικίνδυνα σημεία που πρέπει να επισημανθούν, πινακίδες επικίνδυνων θέσεων ιδίως στις στροφές, ρυθμιστικές πινακίδες κυκλοφορίας για περιορισμό της ταχύτητας ή σε διασταυρώσεις με άλλους δρόμους και διαγράμμιση οδοστρώματος σε όλο το μήκος που θα γίνει νέος τάπητας (οριογραμμές τουλάχιστον 15 εκατοστά και γραμμές στο κέντρο 12 εκατοστά).
Βελτίωση – συντήρηση 7ης επαρχιακής οδού Βαλύρα – Μελιγαλάς
Το συγκεκριμένο έργο έχει προϋπολογισμό 450.000 ευρώ. Πρόκειται να εκτελεστεί στο τμήμα που συνδέει τη Βαλύρα με το Μελιγαλά μέσω Σκάλας. Το συνολικό μήκος είναι 8 χλμ και οι παρεμβάσεις θα γίνουν, κατά το πλείστον, εκτός των ορίων των οικισμών.
Σκοπός των εργασιών είναι να διευθετηθούν τα όμβρια ύδατα που συνεχώς αυξάνονται και το οδόστρωμα σε μερικές περιπτώσεις γίνονται κοίτη ρέματος και να αποκατασταθούν οι φθορές του ασφαλτοτάπητα που δημιουργήθηκαν κατά κύριο λόγο από τα όμβρια.
Σύμφωνα με την τεχνική έκθεση, προβλέπεται καθαρισμός και μόρφωση τάφρων κατά τμήματα, επίχωση κατά θέσεις τάφρων ώστε να δοθεί η απαιτούμενη κλίση πριν την επένδυσή τους με σκυρόδεμα, ώστε να μπορούν, σε περίπτωση ανάγκης, να κυκλοφορηθούν οι τάφροι, αλλά και επίχωση όπισθεν των τοιχών ή των τάφρων ορθογωνικής διατομής.
Από πλευράς τεχνικών, προβλέπεται η κατασκευή, κατά κύριο λόγο, επενδεδυμένων τάφρων τριγωνικής και ορθογωνικής διατομής, επεκτάσεις υπαρχόντων οχετών ή κατασκευή νέων σε διαβάσεις, κατασκευή νέων φρεατίων ιδίως σε επεκτάσεις οχετών.
Κατά την κατασκευή των εργασιών θα εξεταστεί περίπτωση διαπλάτυνσης πλακοσκεπών οχετών και τοποθέτηση σχαρών σε φρεάτια.
Επίσης, θα κατασκευαστούν ερείσματα στην αριστερή πλευρά του δρόμου, ενώ, προβλέπεται εκσκαφή-φρεζάρισμα των ασφαλτικών τμημάτων.
Τέλος, θα τοποθετηθούν σωλήνες και κιγκλιδώματα για αντικατάσταση φθαρμένων ή τοποθέτηση νέων σε υπάρχοντα τεχνικά, πλακοσκεπείς οχετούς ή γέφυρες και στηθαία ασφαλείας (αντικατάσταση φθαρμένων ή τοποθέτηση νέων σε επικίνδυνες θέσεις δεξιά και αριστερά της οδού).
Βελτίωση –συντήρηση 7ης επαρχιακής οδού, τμήμα Ζευγολατιό – Διμάνδρα
Το τμήμα της 7ης επαρχιακής οδού, όπου προβλέπεται η εκτέλεση εργασιών, ενώνει το Ζευγολατιό με τη Διμάνδρα, μέσω της διέλευσης από Διαβολίτσι – Αγριλόβουνο – Κάτω Μέλπεια, μήκους 20 χιλιομέτρων και οι όποιες παρεμβάσεις θα γίνουν στην πλειοψηφία τους εκτός των ορίων των οικισμών.
Ο προϋπολογισμός των εργασιών ανέρχεται σε 300.000 ευρώ.
Σκοπός των εργασιών που θα εκτελεστούν, είναι η διευθέτηση των ομβρίων υδάτων, η βελτίωση σημείων της οδού που δημιουργούνται προβλήματα κυκλοφορίας σε περίπτωση βροχοπτώσεων είτε με τη βελτίωση κλίσεως είτε με κατασκευή επενδεδυμένων τάφρων, είτε με κατασκευή μικρών τοιχείων και βελτίωση του ασφαλτοτάπητα σε διάφορα σημεία.
Συγκεκριμένα, προβλέπεται η επίχωση τάφρων, ώστε μετά την επένδυσή τους με σκυρόδεμα, να υπάρχει η δυνατότητα κυκλοφορίας οχημάτων, ενώ ίσως να χρειαστούν και χωματουργικά πριν το Αγριλόβουνο και το Ζευγολατιό, προκειμένου να βελτιωθούν οι εκεί στροφές.
Οι επενδεδυμένοι τάφροι θα έχουν μήκος μεγαλύτερο των 2 χιλιομέτρων, ενώ προβλέπονται και δύο μικρά τοιχεία στα σημεία βελτίωσης των στροφών σε Αγριλόβουνο και Ζευγολατιό. Επίσης, θα εξασφαλιστεί η πρόσβαση σε αγροτικούς δρόμους με τσιμεντοσωλήνες διαφόρων διαμέτρων.
Προβλέπεται επίσης η τοποθέτηση στηθαίων ασφαλείας στο τμήμα από τη διασταύρωση με την εθνική μέχρι τη διασταύρωση προς Ανδανία και Μάντζαρι οστη δεξιά πλευρά με κατεύθυνση από το Ζευγολατιό προς Διαβολίτσι, όπου υπάρχει τάφρος απορροής ομβρίων μεγάλου βάθους
Του Χάρη Χαραλαμπόπουλυ