Η απένταξη του δρόμου Γαργαλιάνοι – Βάλτα, που έφερε στο φως της δημοσιότητας την Τετάρτη το «Θ», προκαλεί σφοδρές αντιδράσεις τόσο στη Βάλτα όσο και την ευρύτερη περιοχή των Γαργαλιάνων.
Οι κάτοικοι της περιοχής πληροφορήθηκαν μέσα από την εφημερίδα τη δυσμενή εξέλιξη στο έργο, το οποίο εδώ και δεκαετίες αποτελούσε και αποτελεί έργο προτεραιότητας για την περιοχή, καθώς καθημερινά εκατοντάδες άνθρωποι, με τα οχήματά τους, δεινοπαθούν και κινδυνεύουν εξαιτίας των προβλημάτων του δρόμου. Πρόκειται για δρόμο στενό με στροφές, κατεστραμμένο οδόστρωμα και πολλά προβλήματα, ο οποίος εξυπηρετεί τις οικονομικές κοινωνικές και εμπορικές συναλλαγές με το πλησιέστερο κέντρο, που είναι οι Γαργαλιάνοι, και επιπροσθέτως τη μετακίνηση των μαθητών που φοιτούν στους Γαργαλιάνους.
Για να προωθηθούν οι διαδικασίες και να μπορέσει το έργο να ενταχθεί στο ΕΣΠΑ, το 2012, τα πρώτα χρήματα που διέθεσε ο Δήμος Τριφυλίας την προηγούμενη δημοτική περίοδο ήταν για τις αποζημιώσεις των απαλλοτριώσεων!
Μιλώντας στο «Θ» ο εκπρόσωπος της Τοπικής Κοινότητας Βάλτας, Αντώνης Αντωνόπουλος, σημείωσε πως το έργο είχε ενταχθεί στο ΕΣΠΑ, από το 2012, και ήταν το πιο ώριμο έργο του Δήμου για δημοπράτηση σε προτεραιότητα. Ο ίδιος εξέφρασε την απορία και την οργή του, ενώ μας μετέφερε την αγανάκτηση των κατοίκων της Βάλτας αλλά και όλης της περιοχής, επειδή εδώ και δεκαετίες ολόκληρες περίμεναν να υλοποιηθεί το έργο, κι ενώ με προσπάθειες και παρεμβάσεις και του πρώην αντιδημάρχου της Δ.Ε. Γαργαλιάνων, Στάθη Ανδρινόπουλου, εντάχθηκε στο ΕΣΠΑ, για άγνωστο λόγο απεντάχθηκε ξαφνικά.
Ο ίδιος, δε, είπε ότι ο δήμαρχος Παναγιώτης Κατσίβελας τον διαβεβαίωνε και μαζί και όλο το χωριό, ότι τέλος του 2014 θα «τρέξουν» οι διαδικασίες δημοπράτησης από την Περιφέρεια. Παρ’ όλα αυτά, το έργο, με απόφαση του περιφερειάρχη, απεντάχθηκε. Και την ημέρα της υπογραφής της απόφασης απένταξης (12 Μαρτίου 2015) και της αποστολής αυτής της απόφασης στο Δήμο, στο δήμαρχο και την Τεχνική Υπηρεσία, σε συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου ο επικεφαλής της μείζονος μειοψηφίας, Στάθης Ανδρινόπουλος, αναφέρθηκε σε ανησυχία για το θέμα του ΕΣΠΑ, αφού- όπως ακούστηκε επίσημα- μειώθηκαν αρκετά τα κονδύλια και υπάρχουν έργα που είναι ώριμα ή σχεδόν ώριμα, πρέπει να προωθηθούν και να μη βγουν εκτός, όπως το λιμάνι Κυπαρισσίας, το αλιευτικό καταφύγιο Μαραθόπολης, ο Βιολογικός Γαργαλιάνων, ο δρόμος Γαργαλιάνοι – Βάλτα και ο δρόμος Φιλιατρά – Γαργαλιάνοι.
«Πρέπει όλα αυτά τα έργα να μπούνε στο επόμενο ΕΣΠΑ και ανησυχώ, γιατί τα μηνύματα δεν είναι και τόσο καλά», είπε χωρίς ο δήμαρχος Παναγιώτης Κατσίβελας να απαντήσει συγκεκριμένα, αλλά αναφέροντας πως «χάσαμε την περίοδο που όλα ήταν αβέρτα κουβέρτα» και σημειώνοντας ότι δε βρήκε καμία μελέτη έτοιμη, παρά το γεγονός ότι αντιδήμαρχός του τον Οκτώβριο του 2014 δήλωνε ότι για το δρόμο Γαργαλιάνοι – Βάλτα απέμενε μόνο η δημοπράτηση από την Περιφέρεια και δίχως να πει τι έκανε ο Δήμος επτά μήνες για να υλοποιηθεί αυτό το έργο, όπως αναφέρουν κάτοικοι, καθώς και ο εκπρόσωπος της Τ.Κ. Βάλτας!
Του Ηλία Γιαννόπουλου