Η Καλαμάτα πρώτη σε διαδικτυακές αναζητήσεις στην Πελοπόννησο (φωτογραφίες)


ΣΤΗΝ ΚΑΛΑΜΑΤΑ ΧΘΕΣ ΤΟ “GROW GREEK TOURISM ONLINE” ΤΗΣ GOOGLE ΕΛΛΑΔΑΣ  
Την πρόθεσή του να καταστεί η Πελοπόννησος μια «έξυπνη» Περιφέρεια, που θα παρέχει δωρεάν υπηρεσίες ίντερνετ σε όλους, γνωστοποίησε χθες ο περιφερειάρχης, Π. Τατούλης, κατά το χαιρετισμό που απηύθυνε το απόγευμα στο ξενοδοχείο “Elite City Resort Blue Centre”, στο πλαίσιο της πρωτοβουλίας “Grow Greek Tourism Online” της Google Ελλάδας.
Η πρωτοβουλία στόχευε στο να ενημερώσει τις επιχειρήσεις της Πελοποννήσου που δραστηριοποιούνται γύρω από τον τουρισμό και να τις υποστηρίξει στη χρήση διαδικτυακών εργαλείων, που θα ενισχύσουν την ανάπτυξή τους καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους.
Οι δεκάδες παριστάμενοι ενημερώθηκαν για τις διαδικτυακές τάσεις αναζήτησης των βασικών διεθνών τουριστικών αγορών της Ελλάδας, αλλά και της Πελοποννήσου. Ενημερώθηκαν, επίσης, και θα υποστηριχθούν στη χρήση διαδικτυακών εργαλείων μάρκετινγκ και πωλήσεων, που μπορούν να βελτιώσουν την παρουσία τους στα αποτελέσματα των αναζητήσεων και στους χάρτες της Google, καθώς και για τις δυνατότητες της διαδικτυακής διαφήμισης. Τέλος, είχαν τη δυνατότητα να δουν παραδείγματα τουριστικών επιχειρήσεων που έχουν ήδη αναπτυχθεί μέσω του διαδικτύου.
Στην έναρξη της εκδήλωσης ο διευθυντής Εταιρικών Σχέσεων, Google Ελλάδας, Διον. Κολοκοτσάς, ανέφερε πως ο τουρισμός προσφέρει στο ΑΕΠ και στην απασχόληση το 20%, καθιστώντας τον πολύ σημαντικό πυλώνα της οικονομίας, που δεν εκμεταλλεύεται όσο πρέπει το διαδίκτυο. Μίλησε για τα αποτελέσματα μελέτης που εκπονήθηκε για τη βελτίωση της οικονομίας με τη βελτίωση της διαδικτυακής παρουσίας και το συμπέρασμα είναι στο ότι, αν προσεγγιστεί ο μέσος όρος της Ευρώπης, θα αυξηθεί κατά 3,2% η συμμετοχή του τουρισμού στο ΑΕΠ και θα προκύψουν 100.000 νέες θέσεις εργασίας. Γνωστοποίησε, επίσης, πως σήμερα θα γίνει η ανακοίνωση εμπλουτισμού του Street View με νέο περιεχόμενο που θα περιλαμβάνει αρκετά χωριά.
 
Η Καλαμάτα 1η σε αναζητήσεις από την Πελοπόννησο
Κατά τη διάρκεια των εισηγήσεων που αναπτύχθηκαν από στελέχη της Google, σχετικά με τις τάσεις και ευκαιρίες στο διαδίκτυο για τον ελληνικό τουρισμό, τα διαδικτυακά εργαλεία προβολής μιας τουριστικής επιχείρησης, τη διαδικτυακή διαφήμιση και τις ιστορίες επιτυχίας ελληνικών τουριστικών επιχειρήσεων, προέκυψαν ενδιαφέροντα στοιχεία.
Μεταξύ άλλων, έγινε γνωστό πως ένα μεγάλο μέρος της αγοράς προβαίνει σε online συναλλαγές, με κόστος 500 δισεκ. δολάρια. Όσον αφορά στην επιλογή εντός τόπου για διακοπές, 2 στους 3 απευθύνονται στο διαδίκτυο για πληροφορίες, ενώ το 25% χρησιμοποιεί το κινητό του για το διαδίκτυο και το 18% το τάμπλετ του.
Για την Ελλάδα και την Πελοπόννησο ενδιαφέρονται πρωτίστως οι Άγγλοι και ακολουθούν οι Έλληνες, οι Γερμανοί, οι Αμερικανοί, οι Ιταλοί, οι Γάλλοι οι Ολλανδοί, οι Πολωνοί, οι Σουηδοί και άλλοι. Η Πελοπόννησος είναι 8η σε σειρά κατάταξης ως προορισμός, αφού προηγούνται η Αθήνα, η Κρήτη, η Σαντορίνη, η Μύκονος, η Θεσσαλονίκη, η Ρόδος και η Ζάκυνθος, ενώ στις αναζητήσεις μέσω διαδικτύου για την Πελοπόννησο, πρώτη έρχεται η Καλαμάτα και ακολουθούν Ναύπλιο, γενικές αναζητήσεις για την Πελοπόννησο, η Ελαφόνησος, η Πάτρα, το Λουτράκι και η Καρδαμύλη.  

Συζήτηση με την Google 
Από την πλευρά του, αφού εξέφρασε την ικανοποίησή του για τη δραστηριότητα της Google, ο κ. Τατούλης ανέφερε ότι η Περιφέρεια Πελοποννήσου διαθέτει 3 εφαρμογές για κινητά, 5 διαδικτυακές διαφημιστικές καμπάνιες, 1 παιχνίδι και ένα σχέδιο που θα δίνει τη δυνατότητα για πιο επαγγελματική προώθηση του τουριστικού προϊόντος.
Τέλος, ανέφερε πως βρίσκεται σε συζήτηση με την Google για επαγγελματική συνεργασία με την Περιφέρεια, που θα εξαρτηθεί από την οικονομική πρόταση που θα γίνει.   

 Του Χάρη Χαραλαμπόπουλου 
Φωτό: Στασινός Μουτσούλας