Μειωμένος ο αριθμός αφίξεων στην Καλαμάτα για το 2015


Το αεροδρόμιο Καλαμάτας δεν πρόκειται φέτος, σύμφωνα με το μέχρι σήμερα προγραμματισμό, να γνωρίσει τις… δόξες του 2014 
Το 2014 υπήρξε αναμφισβήτητα μία από τις καλύτερες – τουριστικά- για τη Μεσσηνία χρονιές, αν κρίνει κανείς από το ποσοστό αύξησης των αφίξεων επισκεπτών μέσω του αεροδρομίου της Καλαμάτας.
Κι αν το 2014 κατέταξε τον αερολιμένα μας στην πρώτη θέση σε ανάπτυξη, δεν προβλέπεται το ίδιο και για το 2015, σύμφωνα με τα στοιχεία που έχει στη διάθεσή του το «Θάρρος».
Βάσει αυτών, το 2014 ήρθαν 266 πτήσεις τσάρτερ και 840 τακτικές, σύνολο 1.106. Για το 2015 ο αριθμός πτήσεων τσάρτερ αναμένεται να αυξηθεί σε 317, αλλά αρκετά μειωμένος είναι ο αριθμός των τακτικών, 482, σύνολο 799. Όσο για τον προγραμματισμό θέσεων για τη θερινή περίοδο, το 2014 κυμάνθηκε σε 172.956, ενώ το 2015 σε 133.296. Παρατηρείται, δηλαδή, μια μείωση της τάξης του 23%.
Τα στοιχεία για τις προγραμματισμένες αεροπορικές αφίξεις για τη θερινή περίοδο του 2015 βασίζονται στα στοιχεία της Εθνικής Αρχής Συντονισμού Πτήσεων.
Αποτελούν, δε, ένα καλό ερέθισμα για όλους τους ενδιαφερόμενους να επανασχεδιάσουν τον τρόπο και τα μέσα τουριστικής προβολής του νομού μας. Η αδράνεια και η ληθαργία δεν είναι ο καλύτερος οδηγός. Η ανάγκη άμεσων δραστικών μέτρων, αντί για επαίνους και φανφαρολογίες, είναι άκρως επιτακτική.
Όπως επίσης και ο τρόπος επικοινωνίας με τον οποίο η τοπική πολιτική ηγεσία προσπαθεί να περάσει τις θέσεις της, ενδέχεται να παίζει ανασταλτικό παράγοντα στην περαιτέρω εξέλιξη των προκρατήσεων.
Είναι καιρός να φύγουμε από τον ερασιτεχνισμό και την προχειρότητα και να δείξουμε επαγγελματισμό και σοβαρότητα. Μπορούμε, εάν όμως το επιθυμούμε και εφόσον το συνειδητοποιήσουμε.
Από την άλλη, η Περιφέρεια: δεν επένδυσε στην εκπόνηση στρατηγικών σχεδίων με γνώμονα την τουριστική ανάπτυξη της περιοχής τους, δεν επένδυσε σε εξειδικευμένη τεχνογνωσία με επαγγελματίες που γνωρίζουν πώς λειτουργεί η τουριστική βιομηχανία, ώστε να αναπτύξουν μία διαχρονική στρατηγική προώθησης και πωλήσεων παρακολουθώντας στενά τις τάσεις των αγορών, δε δρομολόγησε σε επαρκή βαθμό απαραίτητα έργα υποδομής (εκσυγχρονισμός αεροδρομίων, μεταφορές, νοσοκομειακή περίθαλψη, βιολογικός καθαρισμός, εναλλακτικές μορφές ενέργειας, κ.α.), δεν  αναβάθμισε τις τουριστικές υποδομές και τις υπηρεσίες με τέτοιο τρόπο, ώστε να είναι σε θέση να αντιδρούν άμεσα στις τάσεις των αγορών, δεν αξιοποίησε τις νέες τεχνολογίες με τις σωστές εφαρμογές, παρά συνέχισαν να δαπανούν κονδύλια σε ξεπερασμένους τρόπους προώθησης και διαφήμισης, δεν ενδιαφέρθηκε να δημιουργήσει ελκυστικότητα με εξωστρέφεια και συνεχή σωστή ενημέρωση των μέσων ενημέρωσης στις δυνητικές αγορές του εξωτερικού, δεν επένδυσε στην κατάρτιση και εκπαίδευση των επιχειρηματιών και του προσωπικού αυτών.
Το θέμα είναι ότι, παρ’ όλο που η περιοχή μας προσφέρει τη δυνατότητα διακοπών και τους 12 μήνες του χρόνου, δεν καταφέρνει να τοποθετηθεί στην παγκόσμια αγορά ως all-year-τουριστικός προορισμός λόγω ερασιτεχνικού σχεδιασμού και λανθασμένου στησίματος των προϊόντων της. 


 
Του Αντώνη Πετρόγιαννη