Προχωρά ο επανακαθορισμός των εδρών ταξί και στη Μεσσηνία


Ο επανακαθορισμός των εδρών ταξί σε κάθε Περιφερειακή Ενότητα, βάσει του νέου νόμου, κυριάρχησε κατά τη χθεσινή συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου Πελοποννήσου.
Κατά το μεγαλύτερο μέρος υπήρξε συμφωνία επί των βασικών προτάσεων, ενώ, όπως σημείωσε η εισηγήτρια του θέματος, η αντιπεριφερειάρχης Ντίνα Νικολάκου, μετά από διαβούλευση σε κάθε νομό έχουν προωθηθεί μόνο οι προτάσεις για τις οποίες υπάρχει συναίνεση.
Παρά ταύτα, για την περιοχή της Μεσσηνίας εκφράστηκαν διαφωνίες μεταξύ εκπροσώπων ιδιοκτητών ταξί.
 
Νέος νόμος

Κατά την εισήγησή της η κα Νικολάκου σημείωσε ότι με την εφαρμογή του νέου νόμου η αρμοδιότητα για επανακαθορισμό των εδρών περνά στην αιρετή Περιφέρεια. Όπως είπε, το βασικό θέμα είναι οι συνενώσεις όμορων εδρών ταξί. Διευκρίνισε δε πως η συζήτηση αυτή θα ξαναγίνει, ενώ υπογράμμισε πως όπου υπάρχει συναίνεση, προχωρά συνένωση, ενώ όπου δεν υπάρχει συναίνεση, το θέμα πάει στην αρμόδια επιτροπή του νομού και θα ακολουθήσει συζήτηση στο Περιφερειακό.
Τέλος, ανέφερε ότι έγινε διαβούλευση σε όλους τους νομούς και στόχος είναι η προστασία των επαγγελματιών ταξί, η εξυπηρέτηση των πολιτών και να ισχύει η νομιμότητα.
Ο επικεφαλής της μείζονος μειοψηφίας, Δ. Δράκος, συμφώνησε με την πρόταση της Περιφέρειας, τονίζοντας πως δε χρειάζεται έκδοση άλλων αδειών ή η λειτουργία εταιρειών.
Ο επικεφαλής της α΄ ελάσσονος μειοψηφίας, Νικ. Γόντικας, απευθυνόμενος στους ιδιοκτήτες ταξί, τους προειδοποίησε ότι αποδεχόμενοι τις συνενώσεις εδρών, «σκάβουν μόνοι το λάκκο τους».
Ο δε επικεφαλής της β΄ ελάσσονος μειοψηφίας, Νικ. Πατσαρίνος, αναφέρθηκε στην κρίση, παρατηρώντας πως το σημαντικότερο είναι πώς θα επιβιώσουν οι επαγγελματίες, αλλά και πώς αυτό θα είναι συμφέρον για τους πολίτες. Διαμαρτυρήθηκε, πάντως, διότι δεν υπήρξαν υπηρεσιακές εισηγήσεις.
Με την άποψη αυτή συμφώνησε και ο ανεξάρτητος σύμβουλος Λ. Μπούκλης, συμπληρώνοντας ότι πρέπει να συσταθεί φορέας για μόνιμη παραθεριστική κατοικία.
 
Μεσσηνία

Λαμβάνοντας το λόγο, ο πρόεδρος των ιδιοκτητών ταξί Καλαμάτας, Γιώργος Παπαδέας, είπε ότι συμφωνεί με την εισήγηση της Περιφέρειας, με βασικό αίτημα να μην εκδοθούν νέες άδειες. Ενημέρωσε ότι με συνέλευση του σωματείου αποφασίσθηκε να προωθηθούν οι συνενώσεις στα όμορα διαμερίσματα Βέργας και Αντικαλάμου και ζήτησε την προώθησή τους.
Ο εκπρόσωπος των ιδιοκτητών Μεσσήνης κ. Μπούρας, αναφερόμενος στις προτάσεις, είπε ότι προβλέπεται συνένωση 5 εδρών και 3 «ορφανών» στην περιοχή της Καλαμάτας. Αν συμβεί αυτό, είπε, θα έχει ως συνέπεια το εξής: ένας επιβάτης να παίρνει ταξί για τη Μεσσήνη και να πληρώνει περίπου 10 ευρώ, ενώ στην επιστροφή με ταξί που θα έχει έδρα τη Μεσσήνη θα πληρώνει 15 ευρώ. Επισήμανε ακόμη ότι η πρότασή τους για ενιαία έδρα Καλαμάτας – Μεσσήνης δεν έγινε δεκτή. 
Ακολούθως είπε ότι κάποιοι περιμένουν να κάνουν αίτηση για νέες άδειες, ενώ η πρόταση προτείνει οι υπόλοιπες έδρες του νομού να διατηρηθούν όπως ορίζονται από το νόμο. Υπογράμμισε ότι αυτό σημαίνει ότι θα εκδοθούν το ελάχιστο 15 νέες άδειες ταξί στην Περιφερειακή Ενότητα Μεσσηνίας.
Τέλος, ο πρώην πρόεδρος των ταξί Καλαμάτας, κ. Γιαννακόπουλος, κατηγόρησε τον κ. Παπαδέα ότι δεν είναι πρόεδρος και δεν εκφράζει το σύνολο. Χαρακτηριστικά, είπε ότι ανέφερε την άποψη 44 ιδιοκτητών ταξί, τη στιγμή που υπάρχουν 200 ταξί στην Καλαμάτα.
Καταλήγοντας παρατήρησε ότι τα ταξί της Καλαμάτας δε θέλουν καμία συνένωση και νέα άδεια.
Κλείνοντας τη συζήτηση ο περιφερειάρχης Π. Τατούλης εξέφρασε την ικανοποίησή του για τη συζήτηση που έγινε στη συνεδρίαση και τη συνεργασία, ενώ έκανε έκκληση για συναίνεση, προκειμένου να προστατευθεί το δικαίωμα να επιβιώσουν οι επαγγελματίες και οι οικογένειές τους.