Η έλλειψη υποδομών στο λιμάνι της Καλαμάτας, που αναγκάζει τους ιδιοκτήτες σκαφών να φτιάχνουν ο καθένας το δικό του ρεμέτζο και να το βυθίζουν όπου θέλουν, ήταν η αιτία του προβλήματος που δημιουργήθηκε το βράδυ της Κυριακής με το σκάφος «Ρότα ΙΙ», το οποίο πραγματοποιεί μίνι κρουαζιέρες στο Μεσσηνιακό κόλπο.
Όπως εξήγησε ο ιδιοκτήτης του σκάφους Πάνος Γεωργακόπουλος, μιλώντας στο «Θάρρος», «δυστυχώς αυτά συμβαίνουν, όταν σε ένα λιμάνι δεν υπάρχουν οι υποδομές που επιβάλλονται και έχουν άμεση σχέση με την ασφάλειά του». Επίσης, διαβεβαίωσε ότι δεν υπήρξε κανένα πρόβλημα με τους 46 επιβάτες, ενώ και το Λιμεναρχείο Καλαμάτας τόνισε πως δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα με την ασφάλεια και την αξιοπλοΐα του σκάφους.
Ημερήσιες εκδρομές
Το «πλωτό έπιπλο», όπως έχει χαρακτηρισθεί ο συγκεκριμένος τύπος σκάφους λόγω της πολυτελούς επένδυσής του με ξύλο, κατασκευάσθηκε το 1958 στην Ολλανδία, ανήκει στην κατηγορία «gentleman’s boat» και φέτος πραγματοποιεί κρουαζιέρες στη Μεσσηνία.
Ειδικότερα, πραγματοποιεί δύο ημερήσιες εκδρομές την εβδομάδα. Η πρώτη στη Μεσσηνιακή Μάνη και η δεύτερη στα βενετσιάνικα κάστρα. Παράλληλα, οργανώνει βραδινές μίνι κρουαζιέρες στο Μεσσηνιακό κόλπο.
Προχθές βράδυ, με 46 άτομα επιβάτες και 3 άτομα πλήρωμα, οι προπέλες του πλοίου μπλέχτηκαν στα ρεμέτζα άλλων σκαφών που επέπλεαν, με συνέπεια το «ΡΟΤΑ II» να ακινητοποιηθεί. Από τον ιδιοκτήτη του σκάφους ειδοποιήθηκε η λάντζα, η οποία πήρε τους επιβάτες και τους αποβίβασε, προκειμένου να μην περιμένουν μέχρι τη διόρθωση του προβλήματος.
Υποδομές λιμανιού
Όπως σημείωσε ο κ. Γεωργακόπουλος, οι επιβάτες δεν ανησύχησαν καθόλου και κανείς δεν παραπονέθηκε. Διευκρίνισε ότι πρόκειται για ζήτημα ασφάλειας του λιμανιού και θα έπρεπε να υπάρχει ένα κεντρικό ρεμέτζο και όχι ο κάθε ιδιοκτήτης σκάφους να ρίχνει το δικό του με όσα μέτρα σχοινί θέλει, με αποτέλεσμα να δημιουργούνται τέτοια προβλήματα.
Πάντως, ανάλογο θέμα έχει δημιουργηθεί και με άλλα σκάφη στο λιμάνι της Καλαμάτας και αναδεικνύει, για άλλη μια φορά, το πρόβλημα με την έλλειψη υποδομών για σκάφη τουριστικά και μη.
Της Βίκυς Βετουλάκη