Είναι να απορεί κάποιος με τις ενέργειες, τις επιθυμίες ή τις στοχεύσεις της Δημοτικής Αρχής Καλαμάτας. Κι επειδή το θέμα, όπως το διαβάζετε, μπορεί να ακούγεται ως γενικό, ας το εξειδικεύσουμε.
Εδώ και κάποιο διάστημα ο Δήμος Καλαμάτας έχει θεσπίσει το μέτρο της ελεγχόμενης στάθμευσης στην περιοχή της Κεντρικής Αγοράς Καλαμάτας, με το σύστημα της δωρεάν παραμονής για μία ώρα, που ισχύει από τις 7.00 το πρωί έως τις 12.00 το μεσημέρι. Το μέτρο ισχύει για τους υφιστάμενους χώρους στάθμευσης, έμπροσθεν της Κεντρικής Αγοράς, την οδό Σπάρτης, αλλά και την οδό Αρτέμιδος.
Και τι σημαίνει αυτό; Υπάλληλος της ΚΑΚ Α.Ε. καταγράφει σε χαρτάκι την ώρα στάθμευσης κάθε οχήματος και το αφήνει στο παρμπρίζ. Σε διάστημα μίας ώρας από την εναπόθεση της «προειδοποίησης» έφθαναν κάθε Τετάρτη και Σάββατο τα μέλη της Δημοτικής Αστυνομίας και άρχιζαν να βεβαιώνουν παραβάσεις σε όσα οχήματα δεν είχαν απομακρυνθεί.
Κι αυτό γινόταν μέχρι πρότινος, έως την ημέρα δηλαδή που ξεκίνησαν οι εξαγγελίες για την κατάργηση της Δημοτικής Αστυνομίας, αφού δεν υπήρχε, θεσμικά, κάποιος να βεβαιώσει την παράβαση. Έτσι έγινε και το Σάββατο, έτσι έγινε και χθες.
Βρεθήκαμε στην περιοχή της ΚΑΚ, μετά από πρόσκληση μονίμων κατοίκων και επαγγελματιών.
Ο υπάλληλος της ΚΑΚ είχε αφήσει ήδη τα χαρτάκια σε κάποια αυτοκίνητα, υπενθυμίζοντας πως σε μία ώρα θα πρέπει να τα έχουν απομακρύνει οι ιδιοκτήτες. Πήγαμε στο χώρο μία ώρα αργότερα, με την εκπνοή της προθεσμίας, χωρίς ωστόσο να υπάρχει κάποιος να βεβαιώσει την παράβαση. Όμως, όπως και να ’χει, η ψυχολογική πίεση είχε ασκηθεί…
Αποθαρρύνεται ο κόσμος, απομακρύνεται από την αγορά
Και άρχισε ο «βομβαρδισμός» των ερωτήσεων, των παρατηρήσεων και των επισημάνσεων. «Σε ημέρες που δεν “έγραψε” η Δημοτική Αστυνομία, η αύξηση στην κίνηση της αγοράς ξεπέρασε το 20%», σημείωσε επαγγελματίας και πρόσθεσε ότι το τελεσίγραφο της ωριαίας προθεσμίας δεν αφήνει άνεση χρόνου στον καταναλωτή να περιηγηθεί τους χώρους και να διαλέξει τα προϊόντα που επιθυμεί στις καλύτερες, κατά την άποψή του, τιμές. «Το Μεγάλο Σάββατο τσακωθήκαμε με τους δημοτικούς αστυνόμους για να μη γράψουν τα αυτοκίνητα, αφού λόγω της μεγάλης κίνησης ήταν αδύνατο να εξυπηρετηθεί κάποιος στο προβλεπόμενο διάστημα», μας είπε χαρακτηριστικά. Αναρωτήθηκε πώς η Αγορά λειτουργούσε χωρίς προβλήματα επί 25 έτη και ξαφνικά άρχισαν να εμφανίζονται προβλήματα, και σχολίασε πως δεν μπορεί από τη μία πλευρά να θέλουν ελεγχόμενη στάθμευση και από την άλλη να έχουν μετακινηθεί οι παραγωγοί στο πάρκινγκ του βόρειου τμήματος, με αποτέλεσμα να υπάρχει στέρηση πολύτιμων θέσεων. «Αν θέλουν να δώσουν πάρκινγκ στα καταστήματα, ας δώσουν στο δυτικό κομμάτι, όπου σταθμεύουν φορτηγά και νταλίκες», σημείωσε και πρόσθεσε πως υπάρχει γενικότερο ζήτημα, μιας και από τη βεβαίωση της παράβασης δε γλιτώνουν ούτε οι μόνιμοι κάτοικοι, καθώς η Δημοτική Αρχή δεν τους έχει εφοδιάσει με την ειδική κάρτα.
«Τι θα κάνουν αυτοί με το αυτοκίνητό τους; Πού θα το βάλουν; Θα το φάνε;», ήταν οι εύλογες ερωτήσεις του. Κι ακολούθησε μία ακόμη: «Τελικά, πώς λειτουργεί το σύστημα; Με το αποφασίζω και διατάζω;».
Κατά την εκτίμηση του επαγγελματία, με το συγκεκριμένο μέτρο αποθαρρύνεται ο κόσμος να προσεγγίσει την αγορά, ιδιαίτερα όταν υπάρχει ο βραχνάς της ωριαίας ελεύθερης στάθμευσης. «Είναι σωστό αυτό σε μία τόσο δύσκολη οικονομική περίοδο;».
Ποιος είναι ο σκοπός του δήμαρχου;
Και δεν ήταν ο μόνος που διατύπωσε αυτή την άποψη. Μερικά μέτρα μακρύτερα παίζεται το θέατρο του παραλόγου, καθώς τα έργα ανάπλασης στην περιοχή εκτελούνται κάθε Σάββατο. Στο πεζοδρόμιο υπάρχουν σάκοι με μπάζα που δεν έχουν απομακρυνθεί, ενώ στο δρόμο βρίσκονται δομικά υλικά. Κάποια από αυτά έχουν τοποθετηθεί στο πεζοδρόμιο χωρίς τους αρμούς τους, με αποτέλεσμα να είναι επίφοβη η διέλευση ατόμων και ιδιαίτερα μητέρων με καρότσια, αλλά και εγκύων, οι οποίες αναγκάζονται να κατέβουν στο δρόμο, με ό,τι αυτό συνεπάγεται από πλευράς επικινδυνότητας. «Γίνεται επίτηδες ή επειδή θέλει ο δήμαρχος να φαίνεται ότι γίνεται έργο;», είναι το ερώτημα που μας διατυπώνει άλλος καταστηματάρχης. «Ένα μήνα τώρα η άμμος είναι εκτεθειμένη. Με το παραμικρό φύσημα του αέρα μπαίνει στο κατάστημα. Τι θα πω εγώ στον πελάτη για να κατανοήσει πως το πρόβλημα δεν οφείλεται σε εμένα; Είναι κατάσταση αυτή; Τελικά από πού αντλεί αυτό το δικαίωμα ο εργολάβος; Γιατί δεν του μιλά κανείς; Πρέπει να κάνω αγωγή για το αυτονόητο; Ας μας απαντήσει, επιτέλους, ο κ. Νίκας για το ποιος είναι ο σκοπός του. Δεν είναι δυνατόν η Δημοτική Αστυνομία να μην τους μιλά, να έχει σπάσει λόγω των έργων σωλήνας ύδρευσης και να μην κάνει κάτι. Αντί να έρθουν να βοηθήσουν (οι της Δημοτικής Αστυνομίας) τον πολίτη, τον διώχνουν με τα πρόστιμα από την αγορά και τον αναγκάζουν να πάει στα σούπερ μάρκετ, εκεί που κανένας δεν έχει την πίεση του χρόνου να αγοράσει τα είδη που θέλει…»
Τέλος, με τη σειρά του διαμαρτυρήθηκε για το μέτρο της ελεγχόμενης στάθμευσης, σημειώνοντας χαρακτηριστικά πως η αγορά «ζωντανεύει» από τις 12.00 το μεσημέρι και μετά (είναι η ώρα λήξης της απαγόρευσης στάθμευσης πέραν της μίας ώρας).
του Χάρη Χαραλαμπόπουλου