Με γενναίες μειώσεις τιμών, που θα ξεπεράσουν το 50% από τις πρώτες ημέρες, ξεκίνησαν χθες οι θερινές εκπτώσεις και στη Μεσσηνία, οι οποίες θα διαρκέσουν έως το Σάββατο 31 Αυγούστου.
Οι επιχειρήσεις του λιανεμπορίου ελπίζουν ότι η αγορά θα καταφέρει να κινηθεί ικανοποιητικά, με τη βοήθεια και της αυξημένης τουριστικής κίνησης, ώστε να καταφέρουν να γεμίσουν τα ταμεία τους. Η πτώση του τζίρου στις λιανεμπορικές επιχειρήσεις όλο το προηγούμενο διάστημα κυμάνθηκε μεταξύ 15% και 20%.
Ήδη πολλά είναι τα καταστήματα που διενεργούσαν προσφορές τις προηγούμενες ημέρες, οι οποίες έφθαναν ή και ξεπερνούσαν το 50%, με ορισμένες οργανωμένες λιανεμπορικές αλυσίδες να ενημερώνουν τους πελάτες τους με SMS για τις προεκπτώσεις.
Σύμφωνα με τις προβλέψεις των εμπόρων, αυτό το καλοκαίρι στα είδη ένδυσης οι εκπτώσεις θα φθάσουν στο 50% ή και ακόμη υψηλότερα σταδιακά έως το τέλος Αυγούστου.
Τα ποσοστά έκπτωσης εκτιμάται ότι θα κυμανθούν στα είδη υπόδησης μεταξύ 30% και 60%, στα αξεσουάρ (τσάντες, ζώνες, μπιζού) 30%-40% και στα καλλυντικά έως και 50%. Στα λευκά είδη τα ποσοστά έκπτωσης υπολογίζεται ότι θα κυμανθούν γύρω στο 40%, όπως και στα είδη διακόσμησης, σπιτιού και στα είδη δώρων. Στα ηλεκτρικά είδη και στα έπιπλα εκτιμάται ότι οι τιμές θα είναι μειωμένες έως και 60%, ενώ θα γίνουν μεγαλύτερες εκπτώσεις σε εποχικά είδη και μοντέλα συσκευών παλαιότερης τεχνολογίας.
Οι υψηλές προσδοκίες που έχουν οι έμποροι για τις εφετινές θερινές εκπτώσεις αποτυπώνονται και στην ανακοίνωση της Εθνικής Συνομοσπονδίας Ελληνικού Εμπορίου (ΕΣΕΕ), η οποία αναφέρει ότι «το εμπόριο έχει ξεχωριστές προσδοκίες από αυτές τις τακτικές εκπτώσεις, καθώς αποτελούν ανάσα μέσα στη βαθύτατη κρίση». Καλούν, μάλιστα, τους Έλληνες καταναλωτές να εμπιστευθούν και πάλι τις οργανωμένες εμπορικές επιχειρήσεις και όχι το παρεμπόριο, ενώ τους διαβεβαιώνουν ότι σε αυτή τη δύσκολη οικονομική συγκυρία θα εξαντλήσουν όλα τα διαθέσιμα περιθώρια για την κατά το δυνατόν καλύτερη τιμολόγηση των προϊόντων. Το διάστημα των εκπτώσεων οι εμπορικές επιχειρήσεις είναι υποχρεωμένες να αναγράφουν στις ταμπέλες των προς πώληση ειδών δύο τιμές: συγκεκριμένα, την παλαιά τιμή (συνήθως διαγραμμένη) και τη νέα τιμή των προϊόντων που πωλούνται με έκπτωση.
Τέσσερις περίοδοι
Πάντως, όπως όλα δείχνουν, οι Έλληνες καταναλωτές θα έχουν στο εξής τέσσερις εκπτωτικές περιόδους το χρόνο, σύμφωνα με τις αλλαγές που προωθεί το υπουργείο Ανάπτυξης.
Συγκεκριμένα, προβλέπεται η καθιέρωση δύο επίσημων περιόδων εκπτώσεων: οι χειμερινές, οι οποίες αρχίζουν τη δεύτερη Δευτέρα του Ιανουαρίου και διαρκούν έως το τέλος του Φεβρουαρίου, και οι θερινές από τη δεύτερη Δευτέρα του Ιουλίου έως το τέλος του Αυγούστου. Επιπλέον, θεσπίζονται δύο δεκαήμερα προσφορών: το πρώτο δεκαήμερο του Μαΐου και το πρώτο του Νοεμβρίου. Μάλιστα, όπως ανακοίνωσε ο υφυπουργός Ανάπτυξης, σε ό,τι αφορά τις προσφορές αλλάζει ο τρόπος αναγραφής των τιμών. Σύμφωνα με τις νέες διατάξεις, προβλέπεται ότι δε θα αναφέρεται το ποσοστό της προσφοράς, αλλά η αρχική και η τελική τιμή του προϊόντος. Το νομοσχέδιο έχει ήδη κατατεθεί προς ψήφιση στη Βουλή.
Οι τουρίστες
Οι επιχειρήσεις του λιανεμπορίου ελπίζουν ότι η αγορά θα καταφέρει να κινηθεί ικανοποιητικά με τη βοήθεια και της αυξημένης τουριστικής κίνησης και ελπίζουν ότι έτσι θα καταφέρουν να γεμίσουν τα ταμεία τους, καθώς η πτώση του τζίρου στις λιανεμπορικές επιχειρήσεις όλο το προηγούμενο διάστημα κυμάνθηκε μεταξύ 15% και 20%