Στην πρωτοπορία της διεθνούς αγοράς με ποιοτικά και γευστικά θαλασσινά
Του Ηλία Γιαννόπουλου
Όταν η οικογενειακή παράδοση αγκαλιάζεται με αγάπη και το ταξίδι συνεχίζεται με δουλειά, καινοτομία και σύγχρονη επιχειρηματικότητα, τότε το αποτέλεσμα είναι μοναδικό και ανοίγει προοπτικές στη διεθνή αγορά!
Για την εταιρεία εμπορίας νωπών αλιευμάτων Stella Mare η αναφορά, που από τη Μαραθόπολη Τριφυλίας έχει ανοίξει τα πανιά της για τις αγορές του κόσμου, ατενίζοντας το μέλλον με αισιοδοξία!
Η Stella Mare κατέκτησε το Πρώτο Βραβείο Επιχειρηματικότητας 2013 για το Επιχειρηματικό της Πλάνο – από 838 υποψήφια επιχειρηματικά πλάνα -, ενώ κέρδισε τις εντυπώσεις και απέσπασε εύσημα για τα προϊόντα της στο 1ο Διεθνές Συνέδριο Μηχανικής Τροφίμων και Βιοσυστημάτων (FaBE), το οποίο διεξήχθη από τις 30 Μαΐου έως τις 2 Ιουνίου στη Σκιάθο! «Καπετάνιος» ο ιδιοκτήτης Γιώργος Τεριζάκης, ο οποίος με τη σύζυγό του Αγγελική Τσιμπλή, τα παιδιά του και τους συνεργάτες του αποδεικνύουν πως, ακόμη και σε περίοδο κρίσης, δυσκολιών και σκληρού ανταγωνισμού, με αγάπη, μεράκι, μεθοδικότητα και δουλειά μπορούν να έρθουν τα επιθυμητά αποτελέσματα και να επιτευχθούν στόχοι που ίσως και να φάνταζαν όνειρο!
Η Stella Mare, πάντως, κάνει το όνειρο πραγματικότητα! Εμείς μιλήσαμε με τον κ. Τεριζάκη και παρουσιάζουμε τι απάντησε στο «Θ»:
-Κύριε Τεριζάκη, συνεχίζετε για τρίτη γενιά την παράδοση στη διαχείριση και πώληση αλιευμάτων. Ήταν μόνο η οικογενειακή παράδοση που σας οδήγησε στην απόφασή σας ή και η αγάπη σας για τη συγκεκριμένη επιχειρηματική δραστηριότητα και οι προοπτικές που μπορούν να ανοιχτούν σε αυτή;
Η αγάπη μου για τη θάλασσα με ώθησε στη συνέχιση της οικογενειακής παράδοσης και μέσα από την εξερεύνηση των θαλάσσιων αυτών δρόμων, μετά από ταξίδια σε παραθαλάσσιες χώρες, ιδίως γύρω από τη λεκάνη της Μεσογείου και της Μαύρης Θάλασσας, διαφοροποίησα το σκεπτικό μου σε ό,τι ισχύει μέχρι τώρα για τα αλιεύματα στην Ελλάδα.
Θέλουμε να παράγουμε κάτι ξεχωριστό, κάτι μοναδικό και στις αρχές του 2014 πλέον αυτά που έχουμε σκεφτεί θα γίνουν και πράξη.
-Τι δυσκολίες συναντήσατε στο ξεκίνημα και πώς αντιμετωπίσατε το μεγάλο ανταγωνισμό; Ποια ήταν τα βήματά σας ώστε η επιχείρησή σας, από τη Μαραθόπολη, να κατακτήσει το Πρώτο Βραβείο Επιχειρηματικότητας 2013;
Οι δυσκολίες ήταν και είναι πολλές. Τα προβλήματα λύνονται με τρεις λέξεις: δουλειά-δουλειά-δουλειά! Το θέμα του βραβείου το χειρίστηκε κατά αποκλειστικότητα ο μεγαλύτερος γιος μας, Θεοδόσης, που αποφοίτησε φέτος από το Ενιαίο Λύκειο Γαργαλιάνων και θέλει να σπουδάσει Οικονομικά. Υπήρξε ο εμπνευστής του βραβείου, καθώς ύστερα από μια ανάρτηση στο ίντερνετ θεώρησε σωστό να μας μεταφέρει πληροφορίες για το διαγωνισμό και να μας ωθήσει να λάβουμε μέρος.
Καταφέραμε, λοιπόν, να τους τεκμηριώσουμε, γιατί το επιχειρηματικό πλάνο που τους παρουσιάσαμε είναι μοναδικό και ταυτόχρονα πρωτοπόρο. Είναι για εμάς ιδιαίτερη τιμή αυτά που παρουσιάσαμε να τα αποδέχονται επιχειρηματίες παγκοσμίου εμβέλειας στη ναυτιλία και τον τουρισμό, όπως η οικογένεια Λογοθέτη, που είναι και οι εμπνευστές του Ελληνικού Βραβείου Επιχειρηματικότητας.
-Το επιχειρηματικό σας πλάνο έχει αντικείμενο τη φιλετοποίηση και επεξεργασία σαρδέλας και γαύρου ελληνικών θαλασσών. Πώς πήρατε αυτή την απόφαση; Πόσο εύκολη ή δύσκολη ήταν, και πώς σχεδιάζεται την ανάπτυξη, προώθηση και διάθεση των προϊόντων σας;
Βλέποντας τις ανάγκες της σύγχρονης οικογένειας συνεχώς να μεταβάλλονται, καθώς θεωρείται πλέον αναγκαίο να συμμετέχει στην αγορά εργασίας και η γυναίκα, με αποτέλεσμα να περνάει όσο το δυνατόν λιγότερο χρόνο στην κουζίνα της, θελήσαμε να της προσφέρουμε και μία άλλη λύση. Η απόφαση για αυτό το επενδυτικό σχέδιο δεν ήταν καθόλου εύκολη, γιατί είχαμε να αντιμετωπίσουμε δύο αρνητικές παραμέτρους. Η πρώτη είναι η προσπάθεια αλλαγής στη νοοτροπία του καταναλωτή στο πώς ξέρει τα ψάρια έως και σήμερα, και η δεύτερη ότι γίνεται ένα έργο που πλησιάζει τα 2.000.000 ευρώ σε πολύ δύσκολες οικονομικές συνθήκες για την Ελλάδα και με ένα τραπεζικό σύστημα κλειστό.
Η ανάπτυξη και η προώθηση των προϊόντων θα γίνει μέσω της καλής ποιότητας, μα και της ανταγωνιστικής τιμής τους.
-Η ελληνική αγορά προτιμά τέτοια προϊόντα ή αυτά απευθύνονται, κυρίως, στη διεθνή αγορά;
Σε πρώτη φάση απευθυνόμαστε στην ευρωπαϊκή αγορά, όπου είναι γνώστες του προϊόντος, καθώς εκεί τρώνε μόνο φιλέτο. Θεωρούμε, όμως, ότι με υπομονή και επιμονή σύντομα θα το αποδεχτεί και η ελληνική αγορά.
-Η χώρα και η ελληνική οικονομία περνούν μια βαθιά κρίση. Ο χώρος των τροφίμων και, ιδίως, των αλιευμάτων πώς την αντιμετωπίζει;
Την κρίση τη βιώνουμε όλοι, άλλοι περισσότερο και άλλοι λιγότερο. Ο δε χώρος των τροφίμων τη βιώνει έντονα, αλλά τα νωπά αλιεύματα ακόμα πιο πολύ, λόγω της ιδιαιτερότητας του προϊόντος, αλλά και της μείωσης των ποσοτήτων που διατίθενται.
Προσπαθούμε να το αντιμετωπίσουμε με όσο το δυνατόν πιο σφιχτή οικονομική διαχείριση, αλλά και πάρα πολύ αυστηρό έλεγχο του προϊόντος.
-Οι τιμές των προϊόντων παίζουν ρόλο στην αγορά, όπως, βεβαίως, και η ποιότητα. Σε περίοδο κρίσης, ο καταναλωτής με τι κριτήρια δείχνει να επιλέγει; Τιμές ή ποιότητα προϊόντων; Μπορεί μια ελληνική επιχείρηση να κερδίσει στο διεθνή ανταγωνισμό και πώς;
Βεβαίως και παίζει ρόλο η χαμηλή τιμή, αλλά το μυστικό επιτυχίας σε μία επιχείρηση είναι να προσφέρει την πιο χαμηλή τιμή στην πιο καλή ποιότητα και σε αυτό πάντα πρέπει να υπάρχει μία γραμμή ισορροπίας, δεν πρέπει, δηλαδή, να υποτιμούμε την ποιότητα μας για να χαμηλώσουμε την τιμή. Άρα, εμείς απευθυνόμαστε στους καταναλωτές που θέλουν το καλύτερο προϊόν στην καλύτερη τιμή. Μια ελληνική επιχείρηση μπορεί να είναι ανταγωνιστική στο διεθνή ανταγωνισμό, γιατί διαθέτουμε θαυμάσιες πρώτες ύλες και πολύ αξιόλογο ανθρώπινο δυναμικό, αρκεί αυτά τα δύο να μπορείς να τα επιλέξεις και να τα παντρέψεις, έτσι ώστε να έχεις το επιθυμητό αποτέλεσμα. Νιώθω τυχερός που σε αυτή μου την προσπάθεια έχω σύμμαχους την οικογένειά μου, τη σύζυγό μου Αγγελική, αλλά και τα τρία μου παιδιά, Στέλλα, Θεοδόση, Μπάμπη, που με στηρίζουν συνεχώς. Ακόμα έχω δίπλα μου άξιους συνεργάτες, οι οποίοι βρίσκονται συνεχώς στο πλευρό μου και όλοι μαζί παλεύουμε, ώστε να επιτευχθεί ο στόχος μας.
*Φωτογραφία:
Στελέχη της Stella Mare στο 1ο Διεθνές Συνέδριο Μηχανικής Τροφίμων και Βιοσυστημάτων (FaBE). Από αριστερά: Βούλα Βλαχάκη, Αγγελική Τσιμπλή και Κατερίνα Γιακουμάκη
ΜΟΤΟ
Το μυστικό επιτυχίας σε μία επιχείρηση είναι να προσφέρει την πιο χαμηλή τιμή στην πιο καλή ποιότητα