ΚΑΘΕ 25,6 ΧΙΛΙΟΜΕΤΡΑ ΠΕΡΙΠΟΥ Ο ΧΡΗΣΤΗΣ ΘΑ ΒΑΖΕΙ ΤΟ ΧΕΡΙ ΣΤΗΝ ΤΣΕΠΗ
Επιμέλεια: Αντώνης Πετρόγιαννης
Γκαζιά και διόδιο κάθε 25,6 χιλιόμετρα διαδρομής στον αυτοκινητόδρομο Καλαμάτας- Τρίπολης- Κορίνθου- Αθήνας θα πληρώνουν οι χρήστες του, με αποτέλεσμα τη μετατροπή της διαδρομής σε έναν απέραντο σταθμό, όπου τα χρήματα θα εισπράττονται από τους μεγαλοεργολάβους που έχουν καρπωθεί ή θα καρπωθούν τα «φιλέτα» του οδικού δικτύου. Κι αυτό, διότι η συγκεκριμένη πολιτική δε θα ακολουθηθεί στον αυτοκινητόδρομο Καλαμάτα- Αθήνα, αλλά και σε όλους τους υπόλοιπους.
Ειδικότερα στον αυτοκινητόδρομο του «Μορέα», όπου θεωρείται και το μοναδικό έργο που προχωρά ικανοποιητικά, σήμερα λειτουργούν πέντε μετωπικοί σταθμοί διπλής κατεύθυνσης, στο Σπαθοβούνι, στη Νεστάνη, στη Γέφυρα Μάναρη, στη Βελιγοστή και στην είσοδο της Καλαμάτας. Επίσης, λειτουργούν οι πλευρικοί σταθμοί διοδίων στον κόμβο Παραδεισίων (έξοδος στην κατεύθυνση προς Αθήνα και είσοδος στην κατεύθυνση προς Καλαμάτα) και στον κόμβο Αρφαρών (είσοδος στην κατεύθυνση προς Αθήνα και έξοδος στην κατεύθυνση προς Καλαμάτα). Σταδιακά και με την ολοκλήρωση του έργου θα λειτουργήσει ακόμα ένας σταθμός στην Πετρίνα. Οι οδηγοί αναμένεται να πληρώνουν διόδια ανά περίπου 25,6 χιλιόμετρα διαδρομής.
Το επόμενο χρονικό διάστημα θα δημιουργηθούν 43 νέοι σταθμοί διοδίων, αυξάνοντας τον αριθμό τους σε 75 στο σύνολο των 1.780 χιλιομέτρων αυτοκινητόδρομων, η πλειονότητα των οποίων είναι υπό κατασκευή. Παράλληλα, στους 21 από τους 45 νέους σταθμούς, σύμφωνα με δημοσιεύματα, αναμένεται έως και να τριπλασιαστεί το αντίτιμο.
Μια απλή αριθμητική πράξη αποκαλύπτει πόσο ακόμα πιο βαθιά το χέρι στην τσέπη θα πρέπει να βάζουν οι οδηγοί, αφού στους υπάρχοντες ή υπό κατασκευή αυτοκινητόδρομους οι πολίτες θα πληρώνουν διόδια ανά 23 χιλιόμετρα, δηλαδή περίπου κάθε δεκαπέντε λεπτά διαδρομής.
Από την άλλη πλευρά, η προπληρωμή διοδίων για ανύπαρκτους αυτοκινητόδρομους είναι αμιγώς ελληνική πατέντα, αφού στις υπόλοιπες χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης θεωρείται αδιανόητο να πληρώνει ο χρήστης για ένα έργο που βρίσκεται υπό κατασκευή.