Προφυλακίσθηκε ο 41χρονος που μαχαίρωσε τον 46χρονο αρτοποιό


Επιμέλεια: Χάρης Χαραλαμπόπουλος
 
Μια εντελώς διαφορετική πρόταση για το δρόμο Καλαμάτα – Ριζόμυλο κατέθεσε στον αναπληρωτή υπουργό Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Στ. Καλογιάννη, τον οποίο επισκέφθηκε προχθές, ο βουλευτής Μεσσηνίας της Ν.Δ., Ι. Λαμπρόπουλος. 
Αφού επισήμανε στον κ. Καλογιάννη ότι ο χρόνος είναι λίγος για να γίνουν πολλά, ο βουλευτής κατέθεσε την πρότασή του να ξεκινήσει ο δρόμος από το Ασπρόχωμα, να συναντήσει τον άξονα Τρίπολης – Καλαμάτας, να εφάπτεται του αεροδρομίου, να φθάνει στη Μεσσήνη και το Ριζόμυλο, με τον τρόπο της μελέτης – κατασκευής που, όπως διαβεβαίωσε ο υπουργός, μπορεί να γίνει.
Σε ανακοίνωσή του ο κ. Λαμπρόπουλος εξηγεί πως προτείνει αυτή τη λύση, επειδή:
-Σύμφωνα με τη μελέτη, η παραλιακή χάραξη για την κατασκευή της μόνο θα κοστίσει από την Καλαμάτα μέχρι το Ριζόμυλο πάνω από 50 εκατ. ευρώ, ενώ από τη χάραξη που προτείνει ο ίδιος πολύ λιγότερα χρήματα.
-Οι απαλλοτριώσεις (στην παραλιακή χάραξη) μέχρι το Ριζόμυλο θα κοστίσουν, σύμφωνα με υπολογισμούς του υπουργείου, περισσότερα από 100 εκατ. ευρώ, που θα πρέπει να καταβληθούν από τα κρατικά ταμεία, που δεν τα έχουν, ενώ οι απαλλοτριώσεις για τον «επάνω» δρόμο θα είναι ελάχιστες.
-Οι αντιδράσεις των θιγόμενων ιδιοκτητών από την παραλιακή χάραξη είναι μεγάλες και θα προκαλέσουν πιθανότατα πλήθος ενστάσεων στο Συμβούλιο της Επικρατείας, με αποτέλεσμα να χαθεί χρόνος και να μην προφθάσουμε μέχρι το τέλος του 2015.
-Η παραλιακή χάραξη πιθανότατα θα προκαλέσει ζημιά σε ιδιοκτησίες και ίσως αποτρέψει περαιτέρω επιχειρηματική και όχι μόνον αξιοποίηση του πανέμορφου και πολλά υποσχόμενου τμήματος από τη Δυτική Καλαμάτα μέχρι τη Βελίκα.
-Έστω και να βρεθεί δυνατότητα χρηματοδότησης της παραλιακής χάραξης, για τους ειδικούς θα είναι ακατόρθωτο να τελειώσει μέχρι το 2015.
-Το μειωμένο κόστος κατασκευής και απαλλοτριώσεων από την «επάνω» χάραξη θα επιτρέψει τη χρηματοδότηση κατασκευής και απαλλοτριώσεων του υπόλοιπου τμήματος από το Ριζόμυλο μέχρι τη Μεθώνη, που πρέπει οπωσδήποτε να γίνει.
-Από την «επάνω» χάραξη θα υπάρξει συνέχεια του αυτοκινητόδρομου Τρίπολης – αεροδρόμιο χωρίς να χρειάζονται κάθετοι δρόμοι που θα οδηγούν από το αεροδρόμιο και τη Μεσσήνη προς την παραλιακή χάραξη.
-Δεν απομονώνεται η Μεσσήνη και η ευρύτερη περιοχή.
Σύμφωνα με τον κ. Λαμπρόπουλο, ο υπουργός, αφού άκουσε με ιδιαίτερη προσοχή και κατανόηση τις προτάσεις του, υποσχέθηκε πως σύντομα θα συζητήσει με τους αρμόδιους υπηρεσιακούς παράγοντες και θα αποφασίσει.
 
Η Ν.Α. Μεσσηνίας
ευθύνεται για τις αλλαγές
Ο Μεσσήνιος βουλευτής τόνισε στον κ. Καλογιάννη πως ο οδικός άξονας Καλαμάτα – Ριζόμυλος – Πύλος μέχρι τη Μεθώνη αποτελεί τον κεντρικότερο δρόμο του νομού και πρέπει να κατασκευασθεί χωρίς περικοπές.
Του γνωστοποίησε, επίσης, ότι το 2007, ως υφυπουργός και βουλευτής Μεσσηνίας, επισκέφθηκε τον τότε υπουργό ΠΕΧΩΔΕ Γ. Σουφλιά και αποφάσισαν τη χρηματοδότηση, από το υπουργείο, της εκπόνησης μελέτης που άρχιζε από το Ασπρόχωμα, έφθανε στη Μεσσήνη και συνέχιζε μέχρι το Ριζόμυλο, την Πύλο και τη Μεθώνη, με διαπλάτυνση του υπάρχοντος δρόμου και, όπου χρειαζόταν, θα γίνονταν καινούργιες χαράξεις και παρακάμψεις από τις κατοικημένες περιοχές.
Ενώ η ανάθεση ξεκίνησε με αυτή τη χάραξη, η τότε Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Μεσσηνίας ζήτησε από το διευθυντή Μελετών του υπουργείου να εξαιρεθεί από τη συνολική μελέτη (Ασπρόχωμα – Μεθώνη) το τμήμα Ασπρόχωμα – Ριζόμυλος, τη μελέτη του οποίου θα ανέθετε σε μελετητικό γραφείο η ίδια.
Ο διευθυντής Μελετών, αφού το υπουργείο θα πλήρωνε περίπου 800.000 ευρώ λιγότερα, δέχθηκε το αίτημα της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης.
Η μελέτη που ανέθεσε το υπουργείο Υποδομών αφορούσε μόνο το Ριζόμυλος– Μεθώνη.
Στη συνέχεια η Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση άλλαξε τη χάραξη χωρίς να ενημερώσει το υπουργείο και ανέθεσε τη μελέτη να γίνει από τη Δυτική Καλαμάτα, να συνεχίζει περίπου 700 μέτρα από τη θάλασσα και να καταλήγει στο Ριζόμυλο με δρόμο τετράιχνο και υπερυψωμένο κατά τρία μέτρα.
Σημείωσε πως «τώρα που και οι δύο μελέτες τελείωσαν, πρέπει να βιαστούμε να ενταχθούν όλα τα τμήματα, γιατί πρέπει να έχουν κατασκευασθεί μέχρι τέλους του 2015, που τελειώνει το ΕΣΠΑ».
Καταλήγοντας επισημαίνει ότι τον ενδιαφέρει να γίνει όλος ο δρόμος μέχρι τη Μεθώνη από το Ασπρόχωμα «και αυτό θα το πετύχουμε όταν όλοι μας λειτουργήσουμε με σύνεση, λογική, ρεαλισμό και αποφασιστικότητα.
Πρέπει όλοι τώρα να υποστηρίξουμε το εφικτό και την ολοκλήρωση όλου του οδικού άξονα. Μας ενδιαφέρει μόνον να γίνει ο δρόμος, να είναι καλός και να μη γίνονται ατυχήματα».
 
Οι άλλοι οδικοί άξονες
Επί τάπητος, όμως, τέθηκαν και άλλα θέματα για τους οδικούς άξονες που ενδιαφέρουν τη Μεσσηνία Έτσι, όσον αφορά στη γρήγορη διάνοιξη εξόδου στο τμήμα Τσακώνα – Καλαμάτα προς εξυπηρέτηση των διερχομένων για Μελιγαλά – Βαλύρα και Αρχαία Μεσσήνη, ο κ. Καλογιάννης δεσμεύτηκε ότι, αφού τελείωσε η σχετική μελέτη, θα υπάρξει σύντομα απόφαση.
Σχετικά με την Ολυμπία οδό, ο κ. Λαμπρόπουλος επισήμανε για άλλη μια φορά την αναγκαιότητα της κατασκευής και του οδικού άξονα Πάτρα – Πύργος– Τσακώνα, καθώς και ότι στο τμήμα Τσακώνα – Καλό Νερό που υπάρχει πλήρης ωριμότητα (μελέτες και απαλλοτριώσεις) οι εργασίες μπορούν να ξεκινήσουν άμεσα.