Ευτυχώς που υπάρχουν ακόμα Άνθρωποι!


Διεθνές ενδιαφέρον για την κρουαζιέρα στην Καλαμάτα
                  
«Η κινητοποίηση για την ανάπτυξή της καταγράφεται σε ανώτατο επίπεδο»
 
Του Αντώνη Πετρόγιαννη
 
Μεγάλη κινητικότητα καταγράφεται στο χώρο της κρουαζιέρας, όσον αφορά στην Καλαμάτα και το λιμάνι της. Ο δήμαρχος Παν. Νίκας σε δηλώσεις του χθες το μεσημέρι ανέφερε ότι «πολύ σύντομα θα έλθει στην Καλαμάτα η ηγεσία της διεθνούς κρουαζιέρας» και θα γίνουν σχετικές συνομιλίες.
Την ανάδειξη της Καλαμάτας σε πόλο έλξης όσον αφορά στην κρουαζιέρα επιβοηθούν η ολοκλήρωση του αυτοκινητόδρομου, η ενδυνάμωση του αερολιμένα «Καπετάν – Βασίλης Κωνσταντακόπουλος» με πολλές διεθνείς πτήσεις και η ύπαρξη της μεγάλης ξενοδοχειακής μονάδας Costa Navarino.
Ο δήμαρχος επισήμανε, ακόμη, την αξία του έργου της Φαρών, που ξεκίνησε και θα αποδώσει ένα πλατύ πεζοδρόμιο, έργο κρίσιμο για την πεζοπορία των τουριστών κρουαζιέρας, μέσω του οποίου θα μπορούν άνετα, εύκολα και με ασφάλεια να ανεβαίνουν πεζή από την παραλία στο κέντρο.
Βέβαια, στο ερώτημα «ποια είναι η ηγεσία της διεθνούς κρουαζιέρας» δε θέλησε να δώσει περισσότερες διευκρινίσεις.
Εν τω μεταξύ, η κρουαζιέρα, το γιότινγκ, αλλά και η επιβατηγός ναυτιλία ήταν τα θέματα που συζητήθηκαν κατά το 2ο Posidonia Sea Tourism Forum τις προηγούμενες ημέρες στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών.
Σύμφωνα με τους διοργανωτές, το ένα δισεκατομμύριο ευρώ ξεπερνούν τα έσοδα από την κρουαζιέρα και το γιότινγκ στις τοπικές οικονομίες της Ανατολικής Μεσογείου και της Μαύρης Θάλασσας. «Το ανατολικό τμήμα της περιοχής, που περιλαμβάνει την Ελλάδα, την Τουρκία, την Κροατία, την Αλβανία, το Μαυροβούνιο και όλες τις χώρες της Μαύρης Θάλασσας, προσελκύει επί του παρόντος το ένα τρίτο του συνολικού όγκου κρουαζιέρων που πραγματοποιούνται στη Μεσόγειο, με τουλάχιστον 2 εκατομμύρια επισκέπτες ετησίως, ή 9,2 εκατομμύρια επισκέψεις σε λιμάνια» τόνισε ο project director των εκθέσεων Posidonia, Θεόδωρος Βώκος.
«Σε οικονομικούς όρους, κάθε επίσκεψη σε λιμάνι αποφέρει κατά μέσο όρο 99 ευρώ ανά επιβάτη, εκ των οποίων το 80% μεταβιβάζεται στην ευρύτερη τοπική οικονομία και το 20% στο λιμάνι» υπογράμμισε και συμπλήρωσε: «Με έξι εκατομμύρια επιβάτες ετησίως, η Μεσόγειος αποτελεί τη δεύτερη δημοφιλέστερη περιοχή κρουαζιέρας παγκοσμίως, καθώς και έναν από τους μεγαλύτερους τουριστικούς προορισμούς γιότινγκ για εκατοντάδες χιλιάδες τουρίστες από όλο τον κόσμο, καθιστώντας το θαλάσσιο τουρισμό σημαντικό όχημα οικονομικής ανάπτυξης για την Ελλάδα και την ευρύτερη περιοχή».