Δεύτερη ναυτιλιακή εισάγει στη Wall Street
Η Costamare, η ναυτιλιακή με σαράντα χρόνια ιστορία στη ναυτιλιακή βιομηχανία, ανακοίνωσε ότι Costamare Partners θα ονομάζεται η δεύτερη ναυτιλιακή εταιρεία που θέλει να εισάγει στη Wall Street ο Όμιλος Κωνσταντακόπουλου, σύμφωνα με το ενημερωτικό που κατατέθηκε στην αμερικανική επιτροπή κεφαλαιαγοράς.
Η νέα εταιρεία θα ακολουθήσει το μοντέλο του Master Limited Partnership (MLP) και θα αγοράσει αρχικά 4 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων από τη μητρική Costamare με μακροχρόνια ναυλοσύμφωνα με ναυλωτές όπως η Evergreen και η Cosco.
Η εισαγωγή της νέας εταιρείας στο Χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης θα γίνει σε συνεργασία με το private equity York Capital με το οποίο διατηρεί κοινοπραξία μέσω της εισηγμένης του Costamare. Ανάδοχοι της δημόσιας εγγραφής έχουν οριστεί οι Morgan Stanley, Barclays, Citigroup, Wells Fargo, Credit Suisse και JP Morgan.
Ο χρόνος γυρίζει οκτώ χρόνια πίσω, στο 2006. Ένας από τους ισχυρότερους, παγκοσμίως, πλοιοκτήτες αποφασίζει να αποσυρθεί από την πρώτη γραμμή της ναυτιλιακής βιομηχανίας. Στην αγορά επικρατεί προβληματισμός και ανησυχία για την επόμενη μέρα της εταιρείας, η οποία τότε διέθετε ένα στόλο από 32 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.
Ο πλοιοκτήτης, όμως, που λάτρεψε τη θάλασσα, αν και είχε γεννηθεί και μεγαλώσει σε ένα ορεινό χωριό της Μεσσηνίας, το Διαβολίτσι, είχε ήδη ετοιμάσει τη διάδοχη κατάσταση αθόρυβα και μεθοδικά. «Η εταιρεία περνάει σε καλά χέρια, αφού η νέα γενιά είναι ακόμη καλύτερη», ήταν η δήλωσή του.
Ο καπετάν Βασίλης Κωνσταντακόπουλος, ο οποίος έφυγε από τη ζωή πριν από σχεδόν τέσσερα χρόνια, στο τέλος Ιανουαρίου του 2011, είχε προβλέψει το μέλλον της εταιρείας-κολοσσού που είχε δημιουργήσει από το μηδέν. Και βγήκε αληθινός, αφού ο πρωτότοκος γιος του Κωστής, ο οποίος ανέλαβε σε ηλικία 37 ετών να διευθύνει το ναυτιλιακό βραχίονα των οικογενειακών επιχειρήσεων, διοικεί τον Όμιλο Costamare με μαεστρία και τον αναπτύσσει συνεχώς, ακόμη και την περίοδο της παγκόσμιας οικονομικής κρίσης.
Ήταν εκείνος που αποφάσισε και προετοίμασε την είσοδο της εταιρείας στην αμερικανική χρηματαγορά το Νοέμβριο του 2010, ενώ τέσσερα χρόνια αργότερα έχει έτοιμη για τη Wall Street και δεύτερη εταιρεία. Ως διευθύνων σύμβουλος τότε, είχε σκιαγραφήσει με δηλώσεις του την αναπτυξιακή πολιτική της εταιρείας: «Η συγκεκριμένη χρονική περίοδος είναι η πλέον κατάλληλη για επέκταση και ανάπτυξη. Είμαστε σε συζητήσεις για την υλοποίηση σημαντικών και ελκυστικών επενδυτικών σχεδίων. Αυτός είναι και ο λόγος που επιδιώξαμε τώρα την εισαγωγή της εταιρείας μας στο Χρηματιστήριο, αποδεχόμενοι μια σημαντική έκπτωση στην καθαρή της αξία».
Η εταιρεία από την ημέρα της εισαγωγής της, τον περασμένο Νοέμβριο, μέχρι και σήμερα έχει προχωρήσει σε επενδύσεις για αγορές και ναυπηγήσεις πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που ξεπερνούν το 1 δισ. δολάρια.
Σε μια περίοδο οικονομικής κρίσης, λοιπόν, η οικογένεια Κωνσταντακόπουλου εντοπίζει τις ευκαιρίες γνωρίζοντας ότι μόνο μέσω των σωστών επενδύσεων έρχονται το κέρδος και η ανάπτυξη.
Ήταν τότε, άλλωστε, που ο τομέας της θαλάσσιας μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων άρχισε να βαδίζει σε πιο ήρεμες θάλασσες. Δεν είναι τυχαίο ότι μεγάλα ονόματα της ελληνικής ναυτιλιακής βιομηχανίας έχουν στραφεί προς τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.
Δεύτερη εταιρεία
στο Χρηματιστήριο
Η «μαθητεία» του κ. Κωστή Κωνσταντακόπουλου είχε ξεκινήσει αμέσως μετά την ολοκλήρωση των σπουδών του στο εξωτερικό. Το 1998, σε ηλικία 29 ετών, τοποθετείται από τον πατέρα του στη θέση του διευθύνοντος συμβούλου και πέφτει κατευθείαν στα βαθιά ενός άκρως σκληρού βιομηχανικού τομέα όπως η ναυτιλία.
Σήμερα η Costamare είναι από τις μεγαλύτερες εταιρείες με πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, ο αριθμός των οποίων φτάνει τα 68, με συνολική μεταφορική ικανότητα 465.000 TEU, ενώ το ναυπηγικό της πρόγραμμα προβλέπει την κατασκευή άλλων έντεκα.
Η εταιρεία ετοιμάζεται να γιορτάσει το 2015 τα 40 χρόνια από την ίδρυσή της και να εισαγάγει δεύτερη ομοειδή επιχείρηση στο αμερικανικό χρηματιστήριο, η οποία θα είναι η 30ή ελληνικών συμφερόντων!
Πηγή: newmoney