«ΜΕ ΕΥΧΟΛΟΓΙΑ ΚΑΙ ΑΝΥΠΟΣΤΑΤΟΥΣ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΜΟΥΣ ΔΕ ΣΤΗΝΟΝΤΑΙ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΑ»
Σε έναν ανοικτό, δημόσιο και ειλικρινή διάλογο για θέματα που αφορούν στον τουριστικό σχεδιασμό και την ανάπτυξη της Πελοποννήσου καλεί ο Τουριστικός Οργανισμός Πελοποννήσου την Περιφέρεια, ενώ σε ανακοίνωσή του τονίζει ότι με «ευχολόγια και ανυπόστατους χαρακτηρισμούς δε στήνονται αεροδρόμια και δεν επιτυγχάνεται τουριστική ανάπτυξη. Απαιτείται ωριμότητα, πολιτική βούληση, συνέργειες και στρατηγικός σχεδιασμός».
«Φωνή αγωνίας»
Στην ανακοίνωσή του ο Τουριστικός Οργανισμός Πελοποννήσου σημειώνει πως, αντί η Περιφέρεια να μιλά περί δήθεν αγνοίας των Τουριστικών Συλλογικών Φορέων, να τους ενημερώσει άμεσα και με συγκεκριμένα στοιχεία και χρονοδιαγράμματα, για το πώς και το πότε το αεροδρόμιο της Τρίπολης θα λειτουργήσει και ως πολιτικό.
Και συνεχίζει: «Ο Τουριστικός Οργανισμός Πελοποννήσου εκπροσωπεί το σύνολο των επιμέρους Ενώσεων και Συλλόγων Ξενοδοχείων και Τουριστικών Καταλυμάτων της Πελοποννήσου, συγκροτημένος σε Σώμα Διοικητικού Συμβουλίου, σύμφωνα με όλες τις νόμιμες αρχαιρεσίες και διαδικασίες. Ως εκ τούτου, η Περιφερειακή Αρχή ουδόλως δικαιούται να ισχυρίζεται ότι “οι πρωτοβουλίες αυτές αποτελούν σαφώς μεμονωμένη έκφραση εκπροσώπων του Τουριστικού Οργανισμού Πελοποννήσου”, διότι στο πάνελ της συνέντευξης Τύπου υπήρχαν εκπρόσωποι, μέλη του Δ.Σ. του Τ.Ο.Π., τεσσάρων εκ των πέντε συνολικά Περιφερειακών Ενοτήτων της Περιφέρειας Πελοποννήσου.
Συνεπώς, η Περιφέρεια υποχρεούται να δεχτεί ότι οι προβληματισμοί και οι ανησυχίες που εκφράστηκαν κατά τη συνέντευξη Τύπου, ήταν φωνές αγωνίας που προήρχοντο από σύσσωμο τον τουριστικό κόσμο της Πελοποννήσου, ο οποίος έχει εναποθέσει μεγάλο μέρος της επιχειρηματικής προοπτικής του στον τρόπο που η Περιφέρεια διαχειρίζεται την αναπτυξιακή πολιτική της».
Προβληματισμοί
Ο ΤΟΠ αναφέρεται και στην αντιπεριφερειάρχη Ντίνα Νικολάκου, σημειώνοντας ότι με το να εκφράζει ο Οργανισμός τους προβληματισμούς του για τα όσα αναφέρονται στην ΚΥΑ σχετικά με το αεροδρόμιο της Τρίπολης, δεν προσβλέπει σε προσωπική προβολή, αλλά σκοπό έχει την από κοινού αναζήτηση λύσεων, έτσι ώστε να υπερκεραστούν τα προβλήματα που πιθανόν υπάρχουν:
«Ως επαγγελματίες του τουρισμού, γι’ αυτό που πραγματικά αγωνιούμε, είναι να προβάλλουμε εντατικά και αδιάκοπα το τουριστικό προϊόν της Πελοποννήσου. Ανάγκη για προσωπική προβολή έχουν μόνον αυτοί που στηρίζουν τη θέση τους στην πολιτική τους εικόνα.
Σε μια πραγματικά δύσκολη περίοδο για την εθνική μας οικονομία και την ενάσκηση της εν γένει επιχειρηματικής δραστηριότητας, όπου καθημερινά κινδυνεύουν να δημευτούν περιουσίες, να καταρρεύσουν στόχοι και να χαθεί η αξιοπρέπεια εντίμων επιχειρηματιών, θα περιμέναμε εκ μέρους της Περιφέρειας να επιδείξει μεγαλύτερη ωριμότητα, ευθέως ανάλογη των περιστάσεων.
Ο βασικός ρόλος της Περιφέρειας ως προς τον τουριστικό σχεδιασμό και την τουριστική ανάπτυξη δε θα έπρεπε να είναι αυτός του “travel agency”, όπου μέσω προσκλήσεων καλεί περιστασιακά τους τουριστικούς επαγγελματίες να συμμετάσχουν σε ταξίδια που διοργανώνει σε διάφορες τουριστικές εκθέσεις, αλλά θα έπρεπε να ενσαρκώνει το ρόλο του κύριου θεσμικού φορέα, και συγκεκριμένα, αυτού που καλείται να καταρτίσει Στρατηγικό Τουριστικό Σχεδιασμό, σε απόλυτη σύμπραξη και με βασικό “partner” τους παραγωγικούς φορείς του τουρισμού, ενσωματώνοντας κατ’ αυτό τον τρόπο τις τάσεις, τις προοπτικές και τους στόχους τους.
Ως θεσμικός φορέας ο Τουριστικός Οργανισμός Πελοποννήσου προσβλέπει σε δυναμικού τύπου πρωτοβουλίες εκ μέρους της Περιφέρειας και θα επιμείνει μέχρι τέλους για όλα αυτά που απασχολούν τον τουρισμό. Έως τότε η οποιαδήποτε τακτική εξαπόλυσης διαφόρων επικοινωνιακών “ρουκετών” προς πάσα κατεύθυνση είναι εις βάρος του ίδιου του Πελοποννησιακού Τουρισμού και έχει ως αποτέλεσμα την απομυθοποίηση της “Μυθικής Πελοποννήσου”».
Ο Οργανισμός καλεί την Περιφέρεια σε διάλογο και να τοποθετηθεί άμεσα στους εξής προβληματισμούς:
-Να πάρει συγκεκριμένη θέση για κάθε μια από τις πέντε καίριες επισημάνσεις που διατυπώθηκαν επί του περιεχομένου της ΚΥΑ
-Ποιες είναι οι συγκεκριμένες ενέργειες και με βάση ποιο χρονοδιάγραμμα θα τεθεί σε λειτουργία το αεροδρόμιο της Τρίπολης;
-Υπήρξε κάποιο marketing plan εκ μέρους της Περιφέρειας για την προώθηση του τουριστικού προϊόντος της Πελοποννήσου κατά τα τελευταία τέσσερα χρόνια και ποιο ήταν αυτό;
-Ποια είναι τα παραγωγικά τουριστικά αποτελέσματα των ενεργειών της Περιφέρειας μέχρι σήμερα;
-Ποιος είναι ο στρατηγικός σχεδιασμός και το marketing plan της επόμενης πενταετίας;
-Με ποιο θεσμικό τρόπο σκέπτεται η Περιφέρεια Πελοποννήσου να αναπτύξει συνέργειες με τους ιδιωτικούς φορείς του τουρισμού την επόμενη πενταετία;
Β.Β.