Του Αντώνη Πετρόγιαννη
Τις προηγούμενες ημέρες υπεγράφη το συμφωνητικό για την ανάπλαση του οδικού άξονα της Φαρών, που περιλαμβάνει τη δημιουργία πεζοδρομίου πλάτους περίπου 7 μέτρων στη δυτική πλευρά και ανάλογου στη νότια πλευρά της οδού Πλάτωνος, μεταξύ Φαρών και Αριστομένους. Το συμφωνητικό για αυτό το έργο, που θα διευκολύνει τον περίπατο από το κέντρο στην παραλία και αντίστροφα, υπέγραψαν ο δήμαρχος και ο νόμιμος εκπρόσωπος του αναδόχου ΤΕΡΚΑΤ ΑΤΕ.
Ο προϋπολογισμός μελέτης ήταν 1.977.898,46 ευρώ με ΦΠΑ και ο ανάδοχος προσέφερε έκπτωση 49,50%. Η προθεσμία εκτέλεσης ανέρχεται σε 365 ημερολογιακές ημέρες και αρχίζει από την υπογραφή της σύμβασης.
Χθες ο δήμαρχος Παν. Νίκας, μαζί με υπηρεσιακά στελέχη της Τεχνικής Υπηρεσίας του Δήμου Καλαμάτας, είχαν συνάντηση με τους επαγγελματίες και κατοίκους του υπό ανάπλαση τμήματος, με σκοπό την ενημέρωση για το έργο, αλλά και την άμβλυνση των όποιων αντιθέσεων υπάρχουν για την υλοποίησή του.
Εκτός από τα οφέλη της περιοχής, ο δήμαρχος σημείωσε ότι ένα τέτοιο έργο σίγουρα θα δημιουργήσει προβλήματα για κάποιο διάστημα, γι’ αυτό και έπρεπε να γίνει η συζήτηση με τους περίοικους. «Έπρεπε να ακούσουμε τις απόψεις τους», υπογράμμισε και συμπλήρωσε: «Αυτό που διαπίστωσα είναι ότι στην πλειοψηφία τους είναι υπέρ του έργου, αλλά αυτό δε σημαίνει ότι δεν ακούστηκαν αντίθετες απόψεις. Εκείνο, πάντως, που ζητήθηκε επιτακτικά είναι οι εργασίες να διεξαχθούν με ταχύτητα, ώστε το έργο να προκαλέσει τις μικρότερες οχλήσεις. Σε κάθε περίπτωση, οι εργασίες θα ξεκινήσουν μετά το Πάσχα και θα εκτελούνται ανά δύο οικοδομικά τετράγωνα, ενώ θα διαρκούν από τέσσερις έως πέντε εβδομάδες».
Πάντως, από την πλευρά των παρατάξεων της αντιπολίτευσης έχουν εκφραστεί σοβαρές επιφυλάξεις για την αναγκαιότητα του έργου. Ειδικότερα, ο Σταμάτης Μπεχράκης, επικεφαλής του «Δικτύου Ενεργών Πολιτών», έχει τονίσει ότι η Δημοτική Αρχή επιχειρεί να αναπλάσει το δυτικό πεζοδρόμιο της Φαρών μέσω της οικονομίας (σ.σ. έκπτωση 47%) από την ανάπλαση της κεντρικής πλατείας, η οποία όμως ουσιαστικά “έκλεψε” τα χρήματα από φτωχότερες περιοχές, όπως η δυτική γειτονιά και αυτή βορείως του κοιμητηρίου.
«Δεν είναι δυνατόν να αποφασίζεται μία ανάπλαση επειδή ο δήμαρχος είδε μια μέρα κάποιους τουρίστες να ανεβαίνουν τη Φαρών», είχε επισημάνει ο κ. Μπεχράκης και είχε συνεχίσει λέγοντας ότι απαιτείται ενδελεχής μελέτη από τις Τεχνικές Υπηρεσίες, καθώς και να ληφθεί υπόψη η συγκοινωνιακή μελέτη, αφού αλλάζει ο χαρακτήρας του οδικού άξονα. Παράλληλα, ότι θα πρέπει να υπάρξει συνολικός σχεδιασμός όλων των υποδομών (αποχέτευση κ.ά.), ώστε να μην ξανασκαφτεί σύντομα το ίδιο τμήμα.