Μια μοναδική εμπειρία είχαν την ευκαιρία να ζήσουν οι τρεις εκπαιδευτικοί και οι έξι μαθητές, μέλη της παιδαγωγικής ομάδας Erasmus του 10ου Δημοτικού Σχολείου Καλαμάτας, που συμμετείχαν στο πλαίσιο υλοποίησης «DOING SMALL THINGS WITH GREAT LOVE» (Κάνοντας μικρά πράγματα με μεγάλη αγάπη) στην 1η διακρατική συνάντηση του προγράμματος από τις 14 έως τις 21 Φεβρουαρίου στην πόλη Vinkovci της Κροατίας.
Να σημειωθεί πως στο πρόγραμμα συμμετέχει το σχολείο ως εταίρος με συνεργαζόμενα σχολεία από την Ισπανία, την Ιταλία και Κροατία.
Συγκεκριμένα, οι εκπαιδευτικοί Αθανασία Θεοχάρη, συντονίστρια του προγράμματος, Δωροθέα Λαμπρίδη και Γιάννης Χριστόπουλος, διευθυντής του σχολείου, με τους μαθητές Άγγελο Βλάσση, Γιάννη Κάτσιο, Ελένη Μαρκάκη, Αίγλη Τζικούλη, Παναγιώτα Βουγιουκλή, Χαρά Κακούτη, επισκέφθηκαν το σχολείο Osnovna Skola ‘’A. G. Matos‘’ στην πόλη Vinkovci και γνώρισαν από κοντά την οργάνωση, το εκπαιδευτικό σύστημα της χώρας.
Οι μαθητές φιλοξενήθηκαν από οικογένειες μαθητών του σχολείου και έτσι βιώσαν τον τρόπο ζωής και την καθημερινότητά τους, γνώρισαν μαθητές από τις υπόλοιπες χώρες, συνυπήρξαν και αντάλλαξαν απόψεις για μια εβδομάδα.
Η ζεστή εκδήλωση καλωσορίσματος από το σχολείο, καθώς και η καταπληκτική φιλοξενία των εκπαιδευτικών της Κροατίας, ήταν τα πρώτα δείγματα επιτυχίας της συνάντησης.
Η δε υποδοχή από τη Δημοτική Αρχή στο Δημαρχείο της πόλης Vinkovci ήταν εξαιρετική, ενώ η περιήγηση και η ξενάγηση στην πόλη, με αναφορά στα ιστορικά της μνημεία, κατατοπιστική.
Μεγάλο ενδιαφέρον παρουσίασαν οι εκπαιδευτικές επισκέψεις σε μουσεία, όπως το Vucedol, όπου γνώρισαν τον αρχαιότερο οικισμό, έμαθαν για την κατασκευή της παραδοσιακής μπότας Vucedol, το Vinkovci και άλλους χώρους πολιτισμού, όπου δόθηκε η δυνατότητα να γνωρίσουν την ιστορία και τη διαχρονική κουλτούρα της Κροατίας.
Οι επισκέψεις σε εργοστάσιο ανακύκλωσης και τη μονάδα βιολογικού καθαρισμού έδειξαν τις προσπάθειες που καταβάλλουν στην αντιμετώπιση σύγχρονων περιβαλλοντικών προβλημάτων όπως η συλλογή, η απομείωση, η ανακύκλωση και αξιοποίηση των απορριμμάτων και η απαλλαγή των ποταμών από απόβλητα.
Οι ομάδες των χωρών (εκπαιδευτικοί – μαθητές) είχαν την ευκαιρία να πάρουν μέρος σε βιωματικές δράσεις που πραγματοποιήθηκαν στο χώρο του σχολείου, όπως:
•Δημιουργία λεξικού των τεσσάρων γλωσσών (Ισπανικά, ιταλικά, κροατικά και ελληνικά)
•Εργαστήριο κατασκευής Ρωμαϊκού ημερολογίου από ανακυκλώσιμα υλικά
•Βιωματικό μάθημα πρώτων βοηθειών
•Συμμετοχή σε αγώνα αλληλεγγύης για την ενίσχυση κοινωνικής δομής
•Παζάρι αλληλεγγύης με κατασκευές των παιδιών από τις τέσσερις χώρες. Τα έσοδα δόθηκαν στον Ερυθρό Σταυρό.
Η γνωριμία με δραστηριότητες στη φύση, η επίσκεψη στο Bosnaji και στο μουσείο του δάσους, αλλά και σε ποτάμια –Δούναβης-, δάση και φάρμες έδειξαν το πλούσιο φυσικό περιβάλλον και το σημαντικό ρόλο που διαδραματίζει στην εξέλιξη της χώρας
Στην πόλη Vukovar, τέλος, στο μουσείο μνήμης των θυμάτων του πολέμου και στο μνημείο για την ανεξαρτησία της Κροατίας το 1991, οι συμμετέχοντες έζησαν συγκινητικές στιγμές και επιβεβαίωσαν την ανάγκη ειρηνικής συνύπαρξης των λαών.
Η επόμενη διακρατική συνάντηση έχει οριστεί για το Μάιο στην Ιταλία.