Νέα κινητοποίηση σήμερα
Νέα κινητοποίηση για την άμεση έναρξη των εργασιών κατασκευής του αυτοκινητόδρομου Πατρών – Πύργου – Ολυμπία – Τσάκωνα θα πραγματοποιηθεί σήμερα στις 12.00 το μεσημέρι στο Βουπράσιο, στα όρια των Νομών Αχαΐας και Ηλείας.
Στην κινητοποίηση θα συμμετέχουν αυτοδιοικητικοί αλλά και άλλοι φορείς από την Αχαΐα, την Ηλεία και τη Μεσσηνία, με αίτημα: Να υπάρξει νέα χάραξη, με σεβασμό στους υπάρχοντες οικισμούς και το περιβάλλον, παρακάμπτοντας τους οικισμούς νότια της Πάτρας και τη λίμνη Καϊάφα. Να καταργηθούν όλα τα διόδια στους οδικούς άξονες όλης της χώρας και να γίνουν όλα τα έργα υποδομής λαϊκή περιουσία, ώστε να κυκλοφορεί ελεύθερα και με ασφάλεια ο λαός, χωρίς να πληρώνει χαράτσια.
Ο υπουργός Υποδομών και η κοροϊδία…
Μένεα κατά του υπουργού Υποδομών, Κώστα Καραμανλή, πνέουν οι κάτοικοι των νομών της Δυτικής Ελλάδος, καθώς σε αυτόν αποδίδουν την καθυστέρηση στα έργα του δρόμου Πατρών – Πύργου. Σύμφωνα με το ρεπορτάζ, ο υπουργός έπαυσε τις πληρωμές [καταβολή προκαταβολών] στις πέντε εργολαβίες που έχουν υπογράψει και τα έργα βρίσκονται σε αναμονή.
Εάν επιμείνει σε αυτή την ανερμήνευτη και αψυχολόγητη τακτική του, τότε η κατασκευή του έργου οδεύει στην ανυπαρξία -τα έργα δε θα γίνουν ή, εάν γίνουν όπως επιθυμεί ο υπουργός, να τα εκχωρήσει δηλαδή στην κοινοπραξία που κατασκεύασε και την Κορίνθου – Πατρών [Ολυμπία Οδός], θα εκτελεστούν με απίστευτη καθυστέρηση, λόγω των μακροχρόνιων δικαστικών περιπετειών που θα ακολουθήσουν.
Δε θα μείνουν με σταυρωμένα χέρια οι πέντε εργολαβίες, δε θα δεχτούν τις αποζημιώσεις που τους υπόσχεται ο υπουργός ώστε να παραιτηθούν από την εκτέλεση των έργων.
Ο υπουργός, λοιπόν, αυτάρεσκα και χωρίς επιχειρήματα, δηλώνει ότι με τις οκτώ εργολαβίες [οι τρεις είναι ακόμη «ορφανές»] ο αυτοκινητόδρομος δε θα είναι έτοιμος εγκαίρως, ότι δηλαδή αυτή η κατάτμηση του έργου θα δημιουργήσει προβλήματα και δε θα παραδοθεί εγκαίρως. Πώς έφτασε σε αυτό το αυθαίρετο συμπέρασμα ο κ. Καραμανλής, ο θεός κι η ψυχή του [ή οι πιθανές δεσμεύσεις του]. Η στάση του είναι απαράδεκτη.
Ας βγει στην αγορά και να πει με στοιχεία αποδεικτικά ότι το έργο με τους οκτώ εργολάβους είναι ασύμφορο και ότι, αντίθετα, με τη μια κοινοπραξία θα εκτελεστεί σε χρόνο-ρεκόρ -ναι, αλλά πρώτα πρέπει να μας πει πώς θα τα βγάλει πέρα δικαστικά με τους νυν εργολάβους που θα απαιτήσουν τεράστια ποσά ως αποζημίωση. Εδώ προκύπτει και ένα θέμα τιμής για τους εργολάβους, εάν θα αποδεχτούν την αποζημίωση, μετά την απαξίωση προς αυτούς από τον υπουργό, ο οποίος τους θεωρεί με τη στάση του ακατάλληλους, άμα τε και ανεπαρκείς. Είναι τεράστιες οι κατηγορίες για ένα έργο εθνικής σημασίας, όσο κι αν το χρήμα είναι το παν και ίσως το μόνο που ενδιαφέρει τον κάθε εργολάβο.
Εδώ έχουμε να κάνουμε με ένα επείγον έργο ζωτικής σημασίας για τη χώρα -είναι ο δρόμος στον οποίο συμβαίνουν τα περισσότερα δυστυχήματα, εκτός εάν ο υπουργός δε λαμβάνει υπ’ όψιν του την κρισιμότητα της περαίωσης του έργου.
Σημειώνεται και το εξής: Με τους νυν εργολάβους, δεν προβλέπεται καταβολή διοδίων και επίσης το κάθε χιλιόμετρο θα στοιχίσει τέσσερα εκατομμύρια ευρώ, ενώ η Ολυμπία Οδός, που ολοκλήρωσε την Κορίνθου – Πατρών και αναμένεται να φτιάξει και την Πατρών – Πύργου, είχε εισπράξει δεκατρία εκατομμύρια το χιλιόμετρο [κι ένα σωρό διόδια].
Ακαταλαβίστικη η εμμονή του υπουργού έχει εξοργίσει τους πάντες, αφού τα έργα είναι στάσιμα και ανθρώπινες ζωές χάνονται. Οι ως τούδε δικαιολογίες του μόνο ως αστείο μπορούν να εκληφθούν, αλλά είναι ένα τραγικό αστείο, απάνθρωπο -ας το καταλάβει και ας συνετιστεί.
ΕΜΠΟΡΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΚΥΠΑΡΙΣΣΙΑΣ «Η ΠΡΟΟΔΟΣ»
OXI στο δρόμο του Θανάτου
Ο Εμπορικός Σύλλογος Κυπαρισσίας «Η Πρόοδος» στηρίζει και συμπαραστέκεται στην αυριανή (σ.σ. σημερινή) προγραμματισμένη κινητοποίηση που διοργανώνεται στο Βουπράσιο, στα όρια των Νομών Ηλείας και Αχαΐας, σε ένδειξη διαμαρτυρίας αλλά και διεκδίκησης της άμεσης ολοκλήρωσης του αυτοκινητόδρομου Τσακώνα – Καλό Νερό – Αρχαία Ολυμπία – Πύργος – Πάτρα από φορείς της Ηλείας, της Αχαΐας, της Μεσσηνίας, της Κεφαλληνίας και της Ζακύνθου.
Απαιτούμε ένα σύγχρονο και ασφαλή αυτοκινητόδρομο στα ευρωπαϊκά πρότυπα, χωρίς διόδια, που θα αποτελέσει μοχλό ανάπτυξης τόσο για την πόλη μας την Κυπαρισσία και το Δήμο Τριφυλίας στο σύνολό του, αλλά και ευρύτερα για όλη την Πελοπόννησο και την Δυτική Ελλάδα.
Οι ανθρώπινες ζωές δεν μπορούν να περιμένουν άλλο… 130 νεκροί την τελευταία δεκαετία στο δρόμο Πάτρα-Πύργος και άλλοι 70 νεκροί στους δρόμους Πύργος – Κυπαρισσία και Καλό Νερό – Τσακώνα, ενώ οι τραυματίες είναι πάνω από 4.000.
Είναι θέμα Ζωής (μας) ή Θανάτου (μας)… Όλη η Πελοπόννησος και η Δυτική Ελλάδα μια φωνή!
Συμμετοχή του δημάρχου Καλαμάτας στην πανηλειακή κινητοποίηση
Στην πανηλειακή κινητοποίηση που έχει προγραμματιστεί για σήμερα θα συμμετέχει ο δήμαρχος Θανάσης Βασιλόπουλος. Βασική διεκδίκηση των φορέων της Ηλείας και της Αχαΐας η άμεση έναρξη των εργασιών για το δρόμο «Πάτρα – Πύργος», καθώς και η ολοκλήρωση του οδικού άξονα μέχρι την Τσακώνα.
Υπενθυμίζεται ότι ο δήμαρχος έχει τοποθετηθεί υπέρ της αναγκαιότητας ολοκλήρωσης του δυτικού οδικού άξονα της Πελοποννήσου, συμπεριλαμβανομένου του τμήματος Καλό Νερό – Τσακώνα, όπως αρχικά είχε σχεδιαστεί. Στο πλαίσιο αυτό ο δήμαρχος θα απευθύνει χαιρετισμό στη συγκέντρωση διαμαρτυρίας.
Η απόφαση του Περιφερειακού Συμβουλίου Πελοποννήσου
Το Περιφερειακό Συμβούλιο Πελοποννήσου στη σημερινή (σ.σ. προχθεσινή) συνεδρίαση του συζήτησε προ ημερησίας διάταξης, έπειτα από πρόταση του επικεφαλής της «Αγωνιστικής Συνεργασίας Πελοποννήσου», Θανάση Πετράκου, το θέμα «Συμπαράταξη με το Συμβούλιο Αιρετών της Δυτικής Ελλάδας και της Ζακύνθου και Κεφαλλονιάς στις κινητοποιήσεις για το Πάτρα – Πύργος –Καλό Νερό –Τσακώνα» και αποφάσισε τα εξής:
Το Περιφερειακό Συμβούλιο Πελοποννήσου χαιρετίζει την Αυτοδιοίκηση και τους φορείς της Ηλείας, της Αχαΐας και των νησιών του Ιονίου οι συγκρότησαν «Συμβούλιο Αιρετών» και προχώρησαν σε προκήρυξη πανηλειακής γενικής απεργίας, την Τετάρτη 26 Φεβρουαρίου 2020 και συγκέντρωση διαμαρτυρίας στην περιοχή της Βουπρασίας στα σύνορα Αχαΐας –Ηλείας, στις 12 το μεσημέρι της ίδιας ημέρας, με βασικό αίτημα τη συνέχιση των εργασιών του αυτοκινητόδρομου Πάτρα – Πύργος – Ολυμπία –Καλό Νερό – Τσακώνα που –άμα την κατασκευή του- δε θα πρέπει να έχει διόδια.
Σε αυτό το σημαντικό αγώνα είναι παρούσα η Περιφέρεια Πελοποννήσου, διότι ο δρόμος αυτός δεν αφορά μόνο στην Ηλεία, την Αχαΐα, τη Ζάκυνθο και την Κεφαλονιά, αφορά και στη Μεσσηνία αλλά και όλη στην Περιφέρεια Πελοποννήσου.
Για αυτούς τους λόγους αποφασίζει:
1) Να συμπαραταχθεί με το «Συμβούλιο Αιρετών» που έχει συγκροτηθεί με πρωτοβουλία της Ηλείας και να συμμετέχει με ευρεία διαπαραταξιακή αντιπροσωπεία από τα μέλη του στην κινητοποίηση του «Συμβουλίου Αιρετών» Δυτικής Ελλάδας και Ιονίων Νήσων την Τετάρτη 26 Φεβρουαρίου 2020 στην περιοχή της Βουπρασίας.
2) Να συμμετέχει σε κάθε επόμενη κινητοποίηση που θα αποφασιστεί από το Συμβούλιο Αιρετών για το ίδιο θέμα
3) Να συζητήσει σε επόμενη συνεδρίασή του και σε συνεργασία με τους Δημάρχους και τα Δημοτικά Συμβούλια της Μεσσηνίας και το Συμβούλιο Αιρετών διοργάνωση ανάλογης κινητοποίησης στο Καλό Νερό με βασικό αίτημα την άμεση δημοπράτηση της κατασκευής και του οδικού υποέργου Καλό Νερό – Τσακώνα και την απρόσκοπτη κατασκευή του Πάτρα- Πύργος –Ολυμπία χωρίς επιπλέον καθυστερήσεις.
Επιπλέον, καθυστερήσεις θα οδηγήσουν να θρηνήσουμε και νέα θύματα. Επίσης, διεκδικούμε τη δημοπράτηση και κανονικοποίηση της σιδηροδρομικής γραμμής Πάτρα-Καλαμάτα».
Δ. ΜΠΑΞΕΒΑΝΑΚΗΣ
Σταματήστε, κε Καραμανλή, να μας κοροϊδεύετε
Εργοτάξιο στην περιοχή της Αμαλιάδας, όπου κατασκευάζεται ο αυτοκινητόδρομος Πάτρας – Πύργου, επισκέφθηκε αντιπροσωπεία του ΣΥΡΙΖΑ Ηλείας και συναντήθηκε με τους υπεύθυνους της εταιρείας, ενώ ενημερώθηκε για την πορεία των εργασιών.
«Ένα έργο που για πολλά ΜΜΕ θεωρείται ανύπαρκτο και κάποιοι δήμαρχοι της Ηλείας δεξιοί, απαιτούν λέει να ξεκινήσει η κατασκευή της Πατρών- Πύργου, εμείς τους είπαμε με φωτογραφίες και ντοκουμέντα ότι το έργο έχει ήδη ξεκινήσει. Σε όλο το μέτωπο του έργου εργάζονται πυρετωδώς οι περίπου 200 εργαζόμενοι, όπως μας είπε ο υπεύθυνος του εργοταξίου, και είναι μπροστά από το χρονοδιάγραμμα» δήλωσε χαρακτηριστικά ο πρώην βουλευτής ΣΥΡΙΖΑ Ηλείας, Δημήτρης Μπαξεβανάκης μιλώντας «Στο Κόκκινο Πάτρας 107.7».
Οι εργασίες, όπως φαίνεται και από τις φωτογραφίες, προχωρούν σε μήκος πολλών χιλιομέτρων σε όλη την έκταση της εργολαβίας, παρά τις δυσκολίες που δημιουργεί το υπουργείο Υποδομών με την καθυστέρηση των πληρωμών για τις εκτελεσθείσες εργασίες. Όπως διαβεβαιώνουν οι υπεύθυνοι του εργοταξίου, τα χρονοδιαγράμματα τηρούνται απολύτως και το έργο θα ολοκληρωθεί πολλούς μήνες πριν από τη λήξη της συμβατικής προθεσμίας.
«Στα δημόσια έργα, ανάλογα με τις εργασίες, που πραγματοποιούνται, οι εργολάβοι υποβάλλουν λογαριασμούς, τα ελέγχει η επιβλέπουσα υπηρεσία και καταβάλλονται οι νόμιμες πληρωμές. Αυτό που συμβαίνει όμως είναι ότι καθυστερούν οι πληρωμές από το Υπουργείο.
Επίσης, αυτό που δυσκολεύει την κατάσταση, είναι και η περιρρέουσα ατμόσφαιρα, όταν εξαγγέλλεται ότι κάποια στιγμή ίσως καταγγελθεί η εργολαβία και θα πρέπει να αποχωρήσουν, δημιουργείται ένα αίσθημα ανασφάλειας. Αυτό έχει σχέση με τι προμήθειες πρέπει να κάνει η εταιρεία, πόσα αδρανή υλικά μπορεί να δεσμεύσει ή να προπληρώσει, μια ανασφάλεια, που εμποδίζει λίγο την πορεία του έργου» επισήμανε.
Ο φόβος είναι ότι, αν το έργο παραχωρηθεί στην Ολύμπια Οδό για να συνεχίσει την κατασκευή του δρόμου ή επαναπροκυρυχθεί, τι θα πράξουν οι εγκατεστημένοι εργολάβοι. «Αυτό, που αισθανόμαστε είναι ότι δε θα περιοριστεί ούτε αυτή η εταιρεία στις αποζημιώσεις που προβλέπει η σύμβαση, εκατομμυρίων ευρώ, που θα υποχρεωθεί, όχι ο κ. Καραμανλής, αλλά εμείς οι φορολογούμενοι να πληρώσουμε, διότι όπως φαίνεται έχουν προβεί σε έξοδα, έχουν προπληρώσει υλικά, τα οποία δε θα μπορέσουν να χρησιμοποιήσουν σε άλλη εργολαβία. Η αίσθησή μας είναι ότι θα μπλέξει το Δημόσιο σε μακροχρόνιες δικαστικές διενέξεις και θα καθυστερήσει για χρόνια το έργο» τόνισε.
Εν τω μεταξύ, σε βαρύ κλίμα αναμένεται να πραγματοποιηθεί το συλλαλητήριο, που είχε προγραμματίσει εδώ και εβδομάδες από το Πανηλειακό Συμβούλιο Αιρετών Ηλείας, σήμερα στις 12.00 στο Βουπράσιο, ύστερα από το νέο τροχαίο δυστύχημα που σημειώθηκε το βράδυ της Κυριακής στην εθνική καρμανιόλα στο ύψος της Νέας Μανωλάδας, όπου έχασαν την ζωή τους δυο νέοι, ηλικίας 25 και 28 ετών αντίστοιχα.
«Εμείς επιμένουμε να συνεχιστεί το έργο. Να επιτρέψει ο κ. Καραμανλής να συνεχιστούν οι 5 εργολαβίες, που ήδη εκτελούνται, να υπογράψει τις άλλες δύο με τους δεύτερους μειοδότες και μένει η 8η, που εκκρεμεί η απόφαση του ΣτΕ, που όταν εκδοθεί, όποιος κερδίσει, να υπογραφεί η σύμβαση και να ολοκληρωθεί η Πατρών Πύργου. Είναι ο πιο γρήγορος δρόμος για να έχουμε έναν ασφαλή αυτοκινητόδρομο το 2023» ξεκαθάρισε ο κ. Μπαξεβανάκης και πρόσθεσε ότι «ο κόσμος θα δώσει το “παρών” στην κινητοποίηση στο Βουπράσιο για να απαιτήσουμε αυτό το πράγμα. Επιτέλους, κε Καραμανλή, σταματήστε να μας κοροϊδεύετε, αφήστε να συνεχιστεί το έργο και να τελειώσει».
ΚΚΕ ΤΕ ΗΛΕΙΑΣ: ΓΙΑ ΠΑΤΡΑ- ΠΥΡΓΟΣ- ΤΣΑΚΩΝΑ
Ανάγκη η δημιουργία του χωρίς διόδια και με προστασία του περιβάλλοντος
Αυτό το αναγκαίο έργο θα έπρεπε να έχει ήδη γίνει, όπως επίσης η επέκταση του σιδηρόδρομου σε ολόκληρη την Πελοπόννησο. Το ότι δεν έχουν γίνει, οφείλεται στο γεγονός ότι αυτά δεν αποτελούν έργα προτεραιότητας για το μεγάλο κεφάλαιο και την Ε.Ε., δεν εντάσσονται στα διευρωπαϊκά δίκτυα συνδυασμένων μεταφορών.
Έγιναν ορισμένες υποδομές που κατά προτεραιότητα εξυπηρετούν τις ανάγκες για μετατροπή της περιοχής σε διαμετακομιστικό κέντρο για την ταχεία μεταφορά εμπορευμάτων, έργα που τα πλήρωσε και εξακολουθεί να πληρώνει ο λαός μας μέσα από τα πανάκριβα διόδια.
Το ΚΚΕ από την πρώτη στιγμή είχε τονίσει την αναγκαιότητα αυτών των έργων, που υπηρετούν τις λαϊκές ανάγκες με σεβασμό στο οικιστικό και φυσικό περιβάλλον. Αντιτάχτηκε στις λεόντειες συμβάσεις παραχώρησης και σε σχεδιασμούς που καταστρέφουν τον αστικό ιστό και το περιβάλλον, που στο όνομα της μείωσης του κόστους κατασκευής καταστρέφουν την ποιότητα ζωής των λαϊκών στρωμάτων.
Του Αντώνη Πετρόγιαννη