ΜΕΓΑΛΗ ΑΝΤΑΠΟΚΡΙΣΗ, ΤΟΝΩΣΗ ΤΗΣ ΑΓΟΡΑΣ, ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΜΕΝΟΙ ΕΜΠΟΡΟΙ ΚΑΙ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΕΣ
Ο θεσμός της «λευκής νύχτας» χτύπησε την πόρτα της Ελλάδας πέρυσι το καλοκαίρι, όταν ο Δήμος Ιλίου διοργάνωσε την πρώτη ελληνική λευκή νύχτα το τελευταίο Σάββατο του Ιουνίου. Και από ό,τι φαίνεται, ήρθε για να μείνει.
Οι οικονομικές προσφορές, σε συνδυασμό με τις πολιτιστικές εκδηλώσεις που διοργανώνονται, προσελκύουν κόσμο ο οποίος περνάει ευχάριστα το βράδυ του, κάνοντας παράλληλα οικονομικές αγορές.
«Ως τις 6.00 το πρωί ο κόσμος ψώνιζε στην Καλαμάτα» λέει ο αντιπρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Καλαμάτας, Φώτης Μπουγάς. «Πέρυσι ήταν κάτι το ανεπανάληπτο αυτό που συνέβη. Εφέτος ήμασταν πιο οργανωμένοι, αλλά και ο κόσμος που είχε ενημερωθεί εφέτος προγραμμάτισε τις διακοπές του, ώστε να δει από κοντά τη λευκή νύχτα. Τα ξενοδοχεία μας είχαν 100% πληρότητα και κάποια εστιατόρια πέρυσι δεν άνοιξαν την επομένη, γιατί δεν είχαν προμήθειες».
Στο Μαρούσι η «λευκή νύχτα» ήταν μια αφορμή για την ανάδειξη της νέας εικόνας του εμπορικού κέντρου της πόλης μετά την ολοκλήρωση της βιοκλιματικής ανάπλασης των πεζοδρόμων. «Με αυτή την αφορμή της ανάπλασης είπαμε να το γιορτάσουμε. Ήταν μια κίνηση που γενικά απέδωσε. Είναι καλό αυτό που γίνεται, ο κόσμος μπορεί να βγει έξω να ψωνίσει οικονομικά. Να δώσουμε ανάσα στα καταστήματα» λέει, στο ΒΗΜΑ, ο κ. Γιάννης Νικολαράκος, πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Αμαρουσίου.
Μπορεί ο καιρός στη μεσσηνιακή πρωτεύουσα το Σάββατο 30 Αυγούστου να ανησύχησε αρχικά καταστηματάρχες και διοργανωτές, φαίνεται όμως ότι δεν πτόησε τις χιλιάδες κόσμου (ντόπιους και επισκέπτες) που ξεχύθηκαν στους δρόμους της Καλαμάτας.
Το 95% των ερωτώμενων καταστηματαρχών εξέφρασε την ικανοποίησή του τόσο για την εικόνα που παρουσιάστηκε στο κέντρο της πόλης όσο και για τα οικονομικά αποτελέσματα που προέκυψαν στις επιχειρήσεις. Μόλις ένα 5% δεν έλαβε την ικανοποίηση που προσδοκούσε, κι αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι δραστηριοποιείται κατά κύριο λόγο σε περιοχές εκτός των πεζοδρόμων του εμπορικού κέντρου όπου λαμβάνουν χώρα και οι εκδηλώσεις.
Επίσης, 86% των ερωτωμένων δήλωσε ότι οι «Λευκές Νύχτες Εμπορίου» συνεισέφεραν στην αύξηση του τζίρου τους σε σχέση με τις προηγούμενες ημέρες των εκπτώσεων, με μια μέση αύξηση τζίρου της τάξεως του 24%, ενώ μόλις ένα 14% δεν είδε τα οικονομικά του αποτελέσματα να βελτιώνονται.
Υποψιασμένοι οι καταναλωτές
Φαίνεται, πάντως, ότι οι καταναλωτές ήταν υποψιασμένοι και απομόνωσαν καταστηματάρχες οι οποίοι δεν εναρμονίστηκαν στο κλίμα της λευκής νύχτας, χωρίς δηλαδή να προχωρήσουν σε κάποιες προσφορές. Το γεγονός επιβεβαιώνει και ο κ. Μπουγάς, ο οποίος σχολίασε: «Ο κόσμος ήταν υποψιασμένος και δεν πήγαινε σε αυτούς που δεν είχαν προσφορές».
Πάντως, σύμφωνα με τα ως τώρα δεδομένα, η πλειονότητα των επιχειρηματιών είναι θετική ως προς το θεσμό της «λευκής νύχτας», με ορισμένους να θεωρούν ότι οι βραδιές αυτές βοηθούν την κίνηση της αγοράς και τις επόμενες ημέρες, καθώς ο κόσμος γνωρίζει τα εμπορικά κέντρα της κάθε περιοχής. «Μας το ζητάει ο κόσμος να το συνεχίσουμε. Αλλά αν το διοργανώσουμε 2-3 φορές το χρόνο, τότε ως θεσμός θα ξεφτίσει. Γι’ αυτό συμφωνήσαμε η λευκή νύχτα στην Καλαμάτα να διοργανώνεται το τελευταίο Σάββατο του Αυγούστου» λέει ο κ. Μπουγάς.